ابوبکر البغدادی بی‌رحم‌ترین مرد ۲۰۱۴

اخبار,اخبار بین الملل ,ابوبکر البغدادی

اخبار,اخبار بین الملل ,ابوبکر البغدادی

  ابوبکر البغدادی بی‌رحم‌ترین مرد ۲۰۱۴

روزنامه آمریکایی “فارن پالیسی”، با انتشار فهرستی از بی رحم ترین شخصیت‌هایی که در وقایع سیاسی و تحولات جهان نقش داشتند، ابوبکر البغدادی را در صدر این فهرست جای داد.

به گزارش العالم، سال ۲۰۱۴، بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای خاورمیانه و آمریکا صحنه تحولات سیاسی و امنیتی بود و در آن ها، شخصیت هایی پدیدار شدند که بر تحولات اوضاع، تاثیری عملی داشتند و در نقشه آینده، دست بردند. نخستین فرد از این فهرست، ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش است.

۱٫ ابوبکر بغدادی
روزنامه فارن پالیسی، ابوبکر بغدادی را در رأس شرورترین و بی رحم ترین افراد قرار داد زیرا او “تروریسم را در قرن بیست و یکم، بازتعریف کرد”. به نوشته این روزنامه، ابوبکر البغدادی در کمتر از یک دهه، از یک مبلغ به مردی در رأس بزرگ ترین تشکیلات تروریستی جهان تبدیل شد؛ که اقدام به تغییر مرزهای خاورمیانه کرد و عنوان “خطرناک ترین مرد جهان” را به خود اختصاص داد.

 

وی ناگهان وارد صحنه شد و به واسطه داعش توانست مساحت های گسترده ای از عراق و سوریه را اشغال کند؛ و با پخش صحنه های سر بریدن و اعدام علنی، جهان را شوکه کرد. بغدادی همچنین انقلابی در شیوه تامین نیازهای مالی گروه های مسلح ایجاد کرد و به جای این که به کمک های خارجی وابسته باشد، از طریق فروش نفت و گروگان گیری و باج خواهی، روزانه میلیون ها دلار به دست آورد.

۲٫ حجاج العجمی و عبدالرحمان خلف العنیزی
این روزنامه آمریکایی، با درج نام “حجاج العجمی” و “عبدالرحمان خلف العنیزی” در فهرست خود، این دو نفر را عامل تغییر شیوه تامین نیازهای مالی تروریسم در جهان دانست و نوشت: این دو تن، مبالغ هنگفتی را به سازمان داعش و جبهه النصره وابسته به القاعده رساندند و با فروش نفت و باج گیری، در شیوه تامین نیازهای مالی، طرحی نو در انداختند. العنیزی، انتقال افراد تندرو میان کشورها را راحت و با القاعده در یمن همکاری کرد و با استفاده از پایگاه های ارتباط اجتماعی، به کمک های مالی از تندروها در جزیره العرب، دست یافت.

۳٫ جان
روزنامه فارن پالیسی، جان را به این سبب در فهرست خود درج کرد که وی نماینده مبارزان خارجی به شمار می رود که به داعش در سوریه و عراق پیوستند. این روزنامه با بیان این که پیوستن جنگ جویان خارجی به سازمان های تروریستی، پدیدۀ تازه ای نیست، خاطر نشان کرد: داعش توانست با سوء استفاده از رسانه ها، بیشترین تعداد خارجی ها را جذب کند به طوری که بر اساس ارزیابی ها، ۱۸ درصد از جنگ جویان داعش را اعضایی از کشورهای فرانسه، انگلستان، آلمان، هلند و دیگر کشورهای خارجی تشکیل می دهند.

۴٫ ابوبکر شیکاو
نام شیکاو، به این دلیل در فهرست روزنامه فارن پالیسی که وی نخستین کسی بود که توانست داعش را به قاره آفریقا برساند. بر پایه این گزارش، قدرت و خشونت شیکاو، اقتصاد نیجریه را که بزرگ ترین اقتصاد آفریقا به شمار می داد، نابود کرد و گروه بوکو حرام به نسخه آفریقایی داعش تبدیل شد و به این ترتیب این گروه از طریق کشتار و کوچاندن ساکنان، بر شمال نیجریه مسلط شد.
اخبار بین الملل – العالم

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *