احتمال اجرای فاز دوم هدفمندی از ابتدای سال 93

مرحله دوم هدفمندی یارانه ها, نوبخت

نوبخت  اعلام کرد:
احتمال اجرای فاز دوم هدفمندی از ابتدای سال 93/ در حذف یارانه ثروتمندان عجله نمی‌کنیم

سخنگوی دولت و معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه در حذف یارانه دهک‌های بالای درآمدی هیچ عجله ای نیست و پس از تکمیل اطلاعات تصمیم می‌گیریم، اعلام کرد: مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به احتمال فراوان از ابتدای سال 93 اجرا می‌شود.

محمدباقر نوبخت در گفتگو با مهر اظهار داشت: براساس ماده 7 قانون هدفمندی یارانه ها، منابعی که از افزایش قیمت حامل های انرژی،اّب،برق و نان حاصل می شود، باید نسبت به درآمد بین تمامی خانوارها توزیع شود. طبق این قانون، دولت موظف است پرداخت‌ها را یکسان بین خانوارها انجام ندهد. آنچه امروز به عنوان پرداخت یکسان مطرح است، نوعی فاصله گیری و متفاوت عمل کردن نسبت به تکلیف قانونی است.

وی ادامه داد: دولت مشکلی در این زمینه ندارد و قبل از اینکه مطالعات لازم انجام نشده باشد و اطلاعات کامل را در اختیار نداشته باشم، هیچ گونه اقدام شتاب زده ای را در حوزه یارانه ها انجام نمی دهیم.

سخنگوی دولت با اعلام اینکه اطلاعات موجود ناقص است، تاکید کرد: سعی می کنیم در گام نخست اطلاعات موجود را تکمیل و نواقص را برطرف کنیم تا پس از مطالعات انجام شده، مرحله دوم هدفمندی یارانه ها را اجرا و حتی روند موجود را با کیفیت بهتر انجام دهیم.

به گفته نوبخت، مرحله دوم هدفمندی یارانه ها به احتمال فراوان از ابتدای سال 93 با اقدامات انجام شده در بودجه این سال و تکمیل اطلاعات انجام شده اگرچه امکان دارد در صورت تکمیل اطلاعات افراد در اواخر سال نیز این مرحله اجرایی شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در خصوص کسری بودجه هدفمندی یارانه ها و احتمال حذف تعدادی از یارانه بگیران دارای تمکن مالی بالا گفت: دولت کسری بودجه این طرح را با صرفه جویی از محل سایر درآمدهایش تامین می کند و مشکلی در تامین کسری نداریم. در مورد حذف افراد نیز هیچ عجله ای نیست و پس از تکمیل اطلاعات تصمیم می گیریم.

در همین حال، حسن روحانی، رئیس جمهور در دیدار مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی‌هایی که در مجلس برای حذف سه دهک پردرآمد از دریافت یارانه ها صورت گرفته و به نتیجه نرسید، گفته است: نمی‌خواهم بابت این موضوع به کار مجلس ایراد وارد کنم اما این اتفاق نشان داد که ساماندهی اقتصاد بسیار سخت است.

رئیس جمهور افزوده است: راه‌های متعددی برای حذف سه دهک پردرآمد از فهرست گیرندگان یارانه‌ها وجود دارد، اما بنده با پیشنهادهای متعددی که به نوعی ورود به زندگی خصوصی مردم بود به شدت مخالفت کردم چرا که معتقدم اعتماد مردم به سیستم بانکی و دولت با ارزش تر و مهم تر از کاهش هزینه های دولت به هر روشی است.

براساس اعلام مسئولان، دولت تدبیر و امید برای پرداخت یارانه نقدی ماهانه حدود یکهزار میلیارد تومان کسری دارد.

در حال حاضر بیش از 76 میلیون ایرانی یارانه نقدی می‌گیرند، ضمن اینکه دولت ماهانه حدود 3500 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت یارانه نقدی نیاز دارد.

/مهر

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *