انتشار فیلمی جدید از سربازان ربوده شده ایرانی

اخبار,اخبار سیاسی, فیلم جدید از سربازان ربوده شده
اخبار سیاسی – انتشار فیلمی جدید از سربازان ربوده شده ایرانی: در سلامتی کامل به سر می بریم

شبکه ی العربیه متعلق به عربستان سعودی فیلمی جدید از سربازان ربوده شده ایران توسط گروه تروریستی جیش العدل پخش کرد.

به گزارش انتخاب، در این فیلم که زمان آن بسیار کوتاه است، یکی از سربازان به نام گروهبان یکم جمشید دانایی می گوید که او و دوستانش در سلامتی کامل به سر می برند و هیچ نارضایتی از ربایندگان خود ندارند.

وی در ادامه از دولت ایران می خواهد که درخواست گروه تروریستی جیش العدل را بپذیرند تا او و چهار سرباز دیگر آزاد شود.

گروهک تروریستی جیش العدل در وبلاگش شرط آزادی سربازان ایرانی را آزادی تعدادی از زندانیان این گروهک در ایران اعلام کرده است.

روز گذشته، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به قول دولت پاکستان برای پیگیری موضوع گروگان‌های ایرانی گفت که اگر لازم باشد ایران از طریق واسطه با برخی افراد مرتبط با این گروهک گفت‌وگو خواهد کرد .
………………………………………….
نجات مرزبانان ایرانی بدون مذاکره

ما آنها را به رسمیت نمی‌شناسیم و به‌طور جدی از طریق دستگاه‌های انتظامی و دیپلماسی و هم از طریق دستگاه‌های نظامی پیگیر آزادی مرزبانان وطن هستیم.

یک‌هیأت ایرانی طی ۲ روز آینده به پاکستان می‌رود تا با مقامات این کشور درباره وضعیت ۵ مرزبان گروگان ایرانی گفت‌وگو کند.

به گزارش همشهری، وزیر کشور با اعلام این خبر تأکید کرد: مذاکره‌ای با گروهک تروریستی موسوم به جیش‌العدل انجام نمی‌شود و اگر لازم باشد عملیات امنیتی و نظامی انجام بدهیم کوتاهی نخواهیم کرد.

 

عبدالرضا رحمانی فضلی در حالی چنین گفت که مقامات قضایی ایران، از پلیس اینترپل خواسته‌اند که این افراد را تحت‌تعقیب قرار دهند. رحمانی فضلی که رئیس شورای امنیت کشور است، تأکید کرد: ما آنها را به رسمیت نمی‌شناسیم و قطعا با اقتدار با این مسئله برخورد می‌کنیم. ما به‌طور جدی هم از طریق دستگاه‌های انتظامی و دیپلماسی و هم از طریق دستگاه‌های نظامی پیگیر آزادی مرزبانان وطن هستیم.

مرزبان‌ها سالمند
در همین حال سیدباقر حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به پایگاه خانه ملت گفته است:‌ براساس اطلاعات واصله 5مرزبان ایرانی در سلامت کامل به‌سرمی‌برند. گروهک تروریستی موسوم به جیش‌العدل که خود را بقایای گروهک تروریستی جندالله به سرکردگی عبدالمالک می‌دانند، 20بهمن 92با انتشار تصاویری در صفحه خود در شبکه اجتماعی توییتر، مسئولیت ربودن 5نفر از مرزبان‌های ایرانی که خدمت سربازی خود را در مرز‌های ناحیه سراوان می‌گذرانند، بر عهده گرفت.

حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی، رئیس‌کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان درباره پیشرفت اطلاعاتی دستگیری عوامل این گروگانگیری به مهر گفته است: عوامل این گروهک تروریستی به 2بخش تقسیم می‌شوند که تعدادی از آنها پاکستانی‌اند که دولت پاکستان در جهت مقابله و برخورد با آنها باید اقدام کند. بخشی از عوامل این گروهک نیز ایرانی هستند، هویت آنها شناسایی و به همراه اسناد و مدارک در اختیار دولت پاکستان قرار گرفته است.

مبارزه با تروریست‌ها در خاک پاکستان
اما چنان که رحمانی فضلی وزیر کشور تأکید می‌کند، برای انجام فاز عملیاتی علیه گروهک تروریستی موسوم به جیش‌العدل لازم است نیروهای ایرانی وارد مناطق جنوب غربی خاک پاکستان شوند؛ مناطقی که مقامات پاکستان خود از برقراری امنیت و جلوگیری از رشد گروه‌های تکفیری در این مناطق اعلام ناتوانی‌کرده‌اند.

وزیر کشور به خبرنگار همشهری گفت: من هم برای مقامات پاکستانی و هم افغانستانی پیغام فرستادم که ما قدرت کنترل منطقه را داریم و حاضریم عمق خاک شما را از نظر امنیتی حفاظت کنیم. توقع ما از کشور مسلمان همسایه و دوست این است که با موضوع تروریسم و امنیت منطقه‌ای با جدیت و با مسئولیت برخورد کند. به گزارش همشهری، هم‌اکنون لایحه موافقتنامه همکاری‌های امنیتی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت پاکستان در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد. با تصویب توافقنامه امنیتی میان ایران و پاکستان، نیروهای مسلح ایران می‌توانند به‌صورت قانونی برای نابودی تروریست‌ها وارد خاک پاکستان شوند.

یک حفره 300کیلومتری
به گفته وزیر کشور و رئیس شورای امنیت کشور، اینکه یک گروه تروریستی در نقطه مرزی و از خاک کشور دیگری که ما هیچ کنترلی بر آن نداریم بیایند و در بین کوه‌های جنوب شرقی کمین بزنند و گروهی را که در حاشیه مرز عبور می‌کنند، شبانه به کمین خود بیندازند، از نظر عملیاتی ارزشی ندارد.

رحمانی فضلی معتقد است: جیش‌العدل یک گروه سازماندهی شده با هویتی نیست که بتواند طرف مذاکره ما باشد و ما آنها را به رسمیت بشناسیم. ما آنها را یک گروه تروریستی و از دسته اشرار می‌دانیم. این گروه هیچ پایگاه اجتماعی‌ای در منطقه ندارد و همه گروه‌های کشور این اقدام را محکوم کرده‌اند. آنها یک عده مزدور و جیره و مواجب بگیر هستند که از طریق حمایت از کاروان‌های قاچاق مواد‌مخدر ارتزاق می‌کنند.

این گروهک تروریستی، از یک حفره مرزی توانسته است برای بار دوم اقدام به گروگانگیری کند. در اقدام نخست این گروه با حمله به یک پاسگاه مرزبانی، 14مرزبان ایرانی را به شهادت رساند.

سپاه وارد می‌شود
منطقه اقدامات این گروهک تروریستی قطعه‌ای حدود 300کیلومتر در منطقه سراوان است که هنوز طرح انسداد فیزیکی و اجرای دیوار بتنی در آن اجرا نشده است.رحمانی فضلی در این‌باره خبر داد: تعهدی که نیروی زمینی سپاه به ما داده این است که تا شهریور 93آن منطقه را تحت پوشش کامل امنیتی قرار دهد.

قرار است در این منطقه جاده مرزی و برجک‌های دیده‌بانی ساخته شود و اگر بعضی‌جاها هم لازم باشد به‌صورت فیزیکی مسدود شود. هم‌اکنون به‌دنبال این هستیم که منابع این طرح را تأمین کنیم.

 

غیراز این قطعه 300کیلومتری، بقیه مرز شرقی را کاملا تحت مدیریت و کنترل داریم. وزیر کشور ادامه داد: ما توانسته‌ایم درگیری‌ها را به نقطه صفر مرزی برسانیم و امکان ورود نیروهای اشرار به داخل تقریبا بسته شده است. او درباره اینکه چرا می‌گوید «تقریبا» گفت: امکان دارد عبوری قاچاقچی‌ها باشند بار ببرند و نیروی انتظامی و سپاه با آنها درگیر بشوند اما گروه اشرار مستقر در خاک ایران نداریم.
اخبار سیاسی – انتخاب , همشهری

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *