اینجا ایران ؛ حتی خندیدن مردم هم سیاسی است!

اخبار,اخبارفرهنگی , برنامه های صدا و سیما

  هنگامی که سری دوم برنامه خندوانه از ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ به روی آنتن رفت هیچ‌کس گمان نمی کرد که این برنامه به یکی از پرطرفدارترین برنامه های صدا و سیما بدل شود و طرفداران بیشماری را به خود جلب کند. اما از آنجا که همه برنامه های پرطرفدار محکوم به پرحاشیه بودن نیز هستند خندوانه نیز از این موضوع مبرا نماند و گرفتار حاشیه های بسیاری شد.

حاشیه هایی که منصفانه اگر بنگریم نصف بیشترشان توسط حاشیه سازانی که همیشه دنبال حاشیه هستند و به قولی روزی شان با حاشیه سازی به دست می آید برای این برنامه ایجاد شدند. همان اوایل پخش سری دوم برنامه خندوانه بود که مهمانان خاصی که رامبد جوان برای حضور در برنامه اش از آنها دعوت می کرد، شدند اولین حاشیه این برنامه. برنامه ای که بنا به گفته مجری این برنامه یعنی رامبد جوان قرار بود برنامه ای برای خنداندن مردم و شاد کردن آنان باشد با دعوت از مهمانانی غیر هنری این شبهه را پدید آورد که خندوانه آرام آرام به سمت سیاسی شدن می رود.

 

گرچه رامبد جوان همان زمانها در نشست خبری خود آب پاکی را روی دست حاشیه سازان بی شمار این برنامه ریخت و عنوان کرد که برنامه اش سیاسی نیست و آمدن شخصیت های سیاسی دلیل بر سیاسی بودن این برنامه نیست، اما حاشیه سازان از حاشیه سازی هایشان دست برنداشتند و به سیاسی کردن خندوانه علیرغم معلوم بودن مسیر اصلی برنامه ادامه دادند.

 

به هر حال رامبد جوان به مسیر خود ادامه داد و مهمانان دیگری از حوزه های مختلف به برنامه اش آورد تا اثبات کند که مسیرش با آنچه که حاشیه سازان در ذهن می پرورانند مغایر است. او حتی به صورت علنی اعلام کرد که دوست دارد محمد جواد ظریف و حتی حسین شریعتمداری و فرج الله سلحشور را به برنامه اش دعوت کند . رامبد در توضیحی دعوت از این افراد«شریعتمداری و سلحشور» دلیل بر این نیست که خندوانه دیدگاه و نظر آنان را قبول دارد بلکه دلیل این دعوت بیشتر این است که خندوانه می خواهد بداند که این افراد چطور فکر می کنند.
ماجرای سیاسی زدگی برنامه خندوانه که محصول تلاش حاشیه سازان برای برنامه خندوانه بود دست از سر رامبد جوان و برنامه اش برنداشت اما این موضوع باعث نشد که او از ادامه مسیر منصرف شود. این روزها با پخش بخش استندآپ کمدی انگار تلاش حاشیه سازان به اوج خود رسیده است، تلاش حاشیه سازان برای اثبات این موضوع که رامبد جوان یک فرد نان به نرخ روزخور و برنامه اش هم یک برنامه سفارشی و سیاسی است جمعه شب به نقطه جوش خود رسید. زمانی که بخش استندآپ کمدی مهمان دو هنرمند کمدی بود که یکی از آنها (امین حیایی) پیش از اجرای استندآپ کمدی اش مورد هجمه بی‌شمار مخالفان و حاشیه سازان بود و دیگری (امیرمهدی ژوله)در همان شب به جمع سوژه های حاشیه سازی بدل گشت.

 

البته پیش از آن هم حاشیه سازان برای اثبات سیاسی بودن خندوانه به مهمانی که چند شب پیش به خندوانه آمده بود تلاش کرده بودند، زمانی که رامبد جوان از غلامعلی حداد عادل برای حضور در برنامه اش دعوت کرد و این چالش زمانی بسیار عمیق شد که در شب رقابت دو کمدین یعنی امیر مهدی ژوله و امین حیایی رامبد جوان از خنده غلامعلی حداد عادل به عنوان خنده برتر هفته یاد کرد و با این خبر دل حاشیه سازان بسیار شاد شد چرا که گمان کردند تلاششان برای اثبات سیاسی بودن خندوانه به بار نشسته است.

 

از سوی دیگر آنها پیش از این هم با اعلام نام امین حیایی به عنوان یکی از کمدین ها سناریوی دیگری را آغاز کردند سناریویی که تمام تلاشش این بود که خندوانه و مهمانانش را یک برنامه سیاسی جلوه دهد. حاشیه سازان با مطرح کردن نام فیلم سینمایی قلاده های طلا که امین حیایی در آن به ایفای نقش پرداخته بود سعی در راه انداختن کمپینی کردند که هدفش این بود که چون امین حیایی در قلاده های طلا بازی کرده هیچ‌کس به او رای ندهد. اما سیاسی بازی سیاست زدگان تنها دامن امین حیایی را نگرفت چرا که استندآپ کمدی ای که امیر مهدی ژوله ایفا کرد او را هم گرفتار حاشیه های بیشماری کرد.
حاشیه هایی که مربوط به خواننده غیرمجازی بود با نام امیر تتلو.
ماجرا از این قرار بود که امیرمهدی ژوله در بخشی از اجرای استندآپ کمدی اش به موضوع خواننده های زیرزمینی اشاره کرد . امیر مهدی ژوله در بخشی از اجرای‌اش گفت: «برای مشهور شدن باید خواننده می‌شدم و اسمم را می‌گذاشتم “امیر ژوژولو”. به طرفدارانم هم می‌ گفتم “ژوژولیا”. بعد توی صفحه مجازی عکس خودم را میگذاشتم که سرما خوردم و ده هزار نفر برام کامنت می گذاشتند، الهی بمیرم، دستمال بگیر. تازه پنجاه هزار نفر هم آن را به اشتراک می گذاشتند.»
ژوله با این بخش از اجرای خودش در واقع فضا را به طور کامل برای حاشیه سازان باز کرد. حاشیه سازانی که شاید این بار هدفشان تخریب برنامه خندوانه بود نه سیاسی جلوه دادن آن.
* حمله طرفداران تتلو به صفحه اینستاگرام ژوله
سوژه شدن امیر تتلو توسط امیرمهدی ژوله برای طرفداران تتلو بسیار گران تمام شد چرا که آنان این اقدام امیرمهدی ژوله عکس العمل شدیدی نشان دادند و با این عکس العمل عملا اثبات کردند که چه کسانی صفحه لیونل مسی را در جام جهانی برزیل پر از الفاظ رکیک کردند. ماجرا از این قرار بود که جمعه شب و پیش از اجرای امیرمهدی ژوله ، او آخرین پست ایسنتاگرامی خود را درباره اجرایش در خندوانه نوشت اما بعد از اجرا، طرفداران امیر تتلو خواننده زیرزمینی به صفحه ژوله حمله کرده در کامنت‌های خود به او اهانت کردند.

 

آنها که از شوخی این کمدین با امیرتتلو ناراحت شده بودند، با نوشتن کامنت‌هایی با محتوای ناسزا و اهانت نسبت به این اتفاق واکنش نشان دادند. البته طرفداران اجرای مهدی ژوله نیز در کامنت‌هایی به او پیشنهاد دادند که این نوشته‌ها و این افراد را نادیده بگیرند.
* واکنش امیر تتلو به شوخی امیرمهدی ژوله در استندآپ‌اش:
اجرای امیرمهدی ژوله تنها واکنش طرفداران امیرتتلو را در بر نداشت چرا که خود این خواننده هم نسبت به اجرای این هنرمند واکنش نشان داد، واکنشی که گرچه به تندی واکنش طرفدارانش نبود اما در نوع خودش واکنشی قابل توجه بود.
امیر تتلو دقایقی پس از اجرای ژوله واکنش خود را نشان داد و در صفحه مجازی اش نوشت:
«میگن تو برنامه اى به اسم خندوانه به ما مثکه بى احترامى شده توسط یه آقایى به اسم ژوژولو !! والا من اون برنامه رو تا حالا ندیدم و این آقارم نمی‌شناسم اما چیزایى که الان راجع بهش فهمیدم اینجوریه که میخوان یه کارى کنن که مردم بخندن !! خب اگه با بى احترامى به ما مردم می‌خندن بذار بخندن . دمشونم گرم .شکایتى ندارم ،حساس نشین ، بذارین زندگیشونو بکنن به نظرم خوشحال کردن و خندوندن مردم کار مقدسیه البته اگه به خاطر نفع شخصى نباشه»
* واکنش رضایا به شوخی امیرمهدی ژوله در استندآپ کمدی اش:
پس از واکنش امیر تتلو، رضایا دیگر خواننده‌ای که ژوله در استندآپش با او هم شوخی کرده بود نیز به این اجرا واکنش نشان داد. امیررضا طاری معروف به رضایا با انتشار تصویری از ژوله در صفحه‌ اینستاگرامش نوشت:
«جناب آقای امیرمهدی عزیز یا همون کاراکتر ( ژوله ) خیلى لطف کردن تو برنامه خندوانه اسم منو آوردن.واسه من که خودم طرفدار این برنامه هستم باعث افتخاره که اسمم تو این برنامه گفته شد.این دوستان واسه شادى شما زحمت می‌کشن پس لطفا دنبال حاشیه و جنگ نباشید.از خدا میخوام روزى که من و بقیه دوستانم مجوز بگیریم و بتونیم به صورت رسمى به شما خدمت کنیم.شب خوش»
* واکنش ژوله به پست ایسنتاگرامی رضایا:
اما ژوله نیز با انتشار متن زیر به رضایا پاسخ داد . او در پست اینستاگرامی اش نوشت:
«رضایا عزیزم دوست خوب. پسر محجوب عزیز. ممنونم از سعه صدرت. از میزان درک و فهمت از مفهوم طنز و کمدی.ممنونم از این برخورد دوستانه و بزرگوارانه‌ات با شوخی کوچیکی که از کنارت رد شد.
ما برای آوردن لبخند و بیشتر کردن دوستی ها و کم کردن از تنش ها و استرس ها و دعوا ها و قیل و قال ها تو خندوانه دور هم جمع شدیم. همه اون چیزهایی که آرزوی تو و هنرت هم هست…روی ماهتو می‌بوسم و آرزو می‌کنم به زودی زود با رفع همه موانع صدای خودتون رو به گوش دوستداراتون برسونید.مخلصیم.یا علی.»
* پس از تحریر
نکته جالب توجه در اجرای کمدین خندوانه این بود که کسانی که (تتلو و رضایا) باید از این موضوع ناراضی باشند، کاملا راضی هستند و هیچ‌کدامشان هیچ اعتراضی ندارند و حتی با الفاظ خوب و زیبا همچون «عزیز» و «زحمت می کشین» با هم گفتگو می کنند اما در این میانه تلاش کاسه هایی که از آش داغ‌تر شده اند برای حاشیه سازی برای برنامه خندوانه قابل تامل است. از سوی دیگر تلاش عده ای دیگر برای سیاسی جلوه دادن این برنامه که جزو برنامه های انگشت شمار نسبتا موفق صدا و سیماست جالب توجه است. به طوریکه اکنون رقابت ژوله و حیایی به یک دو قطبی تمام عیار در دنیای مجازی تبدیل شده است.

 

اخبار فرهنگی  –  آفتاب  یزد

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *