این مدل نشستن موجب آرتروز می شود

زانو
زانو
شایع ترین مفصلی که دچار آرتروز می شود زانوست و آرتروز زانو در زنان چاق و مسن شایع تر است…

 

یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: ضربات وارده به مفصل و استفاده نادرست از مفاصل، مثل دوزانو و چهارزانو نشستن، استفاده از توالت ایرانی، عفونت‌ و روماتیسم مفصلی، پاضربدری و پاپرانتزی، همگی در تشدید و تسریع روند بروز آرتروز مؤثر هستند.

محمدرضا برزگری بافقی  اظهار داشت: آرتروز ناشی از روند فرسودگی است که به طور طبیعی با بالا رفتن سن ایجاد می شود. این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت : در طول روز به علت فعالیت های بدنی، مفاصل در معرض ضربه قرار می گیرند و این ضربه ها آسیب هایی را به آنها و به ویژه به غضروف مفصلی وارد می کند که بدن تا آنجایی که می تواند آن آسیب ها را ترمیم می کند.

برزگری تصریح کرد: گاهی شدت آسیب های وارده به مفصل بیش از قدرت ترمیم بدن است یا اینکه به عللی خاص قدرت ترمیمی بدن کاهش می یابد و نمی تواند آسیب های معمولی را ترمیم کند. وی افزود: در این موارد غضروف مفصلی به تدریج خراب تر می شود که این شروع آرتروز است.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی ادامه داد: در ابتدای آرتروز سطح غضروف ریش ریش و لایه لایه می شود و با وارد شدن هر آسیب، مقداری از روی غضروف برداشته می شود تا اینکه به تدریج از کلفتی غضروف کم می شود. برزگری گفت: کم شدن ضخامت غضروف که در رادیولوژی به صورت کاهش فاصله مفصلی دیده می شود از علائم اولیه شروع ساییدگی مفصل است.

متخصص طب فیزیکی بیمارستان آیت الله طالقانی تصریح کرد: درد زانو، خشکی صبحگاهی، ورم مفصل، کاهش دامنه حرکتی مفصل – که در مراحل پیشرفته بیماری ایجاد می شود- ضعف و کوتاهی عضلات اطراف مفصل و گاهی وجود صدا در حرکات مفصل و ایجاد پا پرانتزی از علائم آرتروز است.

برزگری، درباره دلایل ابتلا به آرتروز گفت: شایع ترین عامل چاقی است، البته چاقی فقط در مفاصلی که وزن بدن را تحمل می کنند، مثل زانو، اثر سوء دارد. وی افزود:  شایع ترین مفصلی که دچار آرتروز می شود زانوست و آرتروز زانو در زنان چاق و مسن شایع تر است. برزگری ادامه داد: 40 درصد افراد 40 ساله و 60 درصد افراد 60 ساله آرتروز زانو را به درجات مختلف دارند.

متخصص طب فیزیکی بیمارستان آیت الله طالقانی، به تمام افرادی که دارای نشانه های آرتروز هستند، توصیه کرد: یک رژیم غذایی مناسب، سالم و مفید داشته باشند؛ همچنین کسانی که در مفصل ران یا زانو دچار مشکل هستند، در صورت صلاحدید پزشک از عصا هنگام راه رفتن استفاده کنند. برزگری، ورزش درمانی را از جمله اقداماتی دانست که در جهت تقویت عضلات اطراف مفاصل و برگرداندن انعطاف و دامنه حرکتی مفصل نقش بسزایی دارد.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی افزود: فیزیوتراپی، تزریق داخل مفصل و جراحی بر حسب مورد در درمان نقش خواهند داشت.

منبع : فارس

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *