بازتاب جهانی تشییع مرتضی پاشایی

اخبار,اخبار فرهنگی, تشییع پیکر مرتضی پاشایی

اخبار,اخبار فرهنگی, تشییع پیکر مرتضی پاشایی

بازتاب جهانی تشییع مرتضی پاشایی

مراسم تشییع پیکر مرتضی پاشایی، خواننده جوان پاپ که روز یکشنبه در تهران از تالار وحدت تا بهشت زهرا (س) برگزار شد، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های چاپی، اینترنتی و صوتی و تصویری سراسر جهان داشت.

بسیاری از رسانه‌ها و نشریات بین‌المللی با عناوینی که طنین شگفتی و غافلگیری از آنها به‌گوش می‌رسید به مراسم تشییع پیکر مرتضی پاشایی و حاشیه‌های پیش و پس از آن پرداختند. تامس اردبرینک در نیویورک‌تایمز در مقاله‌ای با عنوان «سوگواری عمومی برای خواننده پاپ مایه شگفتی برای ایران » که روز دوشنبه به چاپ رسید، با نام بردن از ترانه «نگران منی» مرتضی پاشایی خواننده فقید ایرانی و با اشاره به اینکه خواننده سی‌ساله برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ و پس از ابتلای وی به سرطان اجازه برگزاری کنسرت عمومی پیدا کرد و آوازهای وی «بیش از حد رمانتیک» تشخیص داده شده بود و امکان عرضه در تلویزیون را نداشت، به مقایسه مراسم تشییع پیکر وی با موارد مشابه پرداخت.

این روزنامه در گفت‌و‌گوی کوتاهی با محمد علی ابطحی از قول وی نوشته است که علت حضور گسترده جوانان در این مراسم این بوده که «آقای پاشایی یک خواننده پاپ است و به قلب جوانان نزدیک است». وی البته بدون ارائه توضیح بیشتر گفت که رفتار مردم «دلایل متعدد دیگری نیز دارد.»

لس‌آنجلس تایمز نیز در گزارشی از چگونگی مراسم تشییع پیکر مرتضی پاشایی که روز جمعه به علت ابتلا به سرطان معده در تهران درگذشت، از جوان بیست‌و‌پنج ساله‌ای که در این مراسم حضور داشت، نقل کرد: «او خیلی به قلب ما نزدیک بود. ما از ترانه‌های او درباره داستان‌های عاشقانه لذت ‌بردیم. سیاست برای ما مهم نیست.» این روزنامه به نقل از رسانه‌های داخلی و از جمله تهران تایمز به این نکته که پاشایی با وجود بیماری ماه گذشته آخرین کنسرت خود را در تهران برگزار کرد و با کلاه و عینک آفتابی در آن ظاهر شد تا آثار درمان اشعه را بپوشاند، اشاره کرده است.

خبرگزاری رویترز یکشنبه شب با اشاره به تجمع‌هایی که از پیش از درگذشت پاشایی با دعا و روشن کردن شمع و خواندن آوازهایی مانند «جاده یک‌طرفه» برگزار شد، گزارشی از روند مراسم تشییع پیکر خواننده فقید ارائه داد و با اشاره به اینکه طرفداران خواننده، یکدیگر را با پیام‌های متنی مطلع کرده و فرا خوانده بودند، از جمله نوشت: «جمعیت آنقدر زیاد بود که بخشی از برنامه‌ها لغو شد. تقاضاهای مکرر همکاری از سوی پدر پاشایی نیز تأثیری نداشت.»

گزارش رویترز در بسیاری از رسانه‌های دیگر بازتاب داشت و از جمله دوشنبه در آیریش‌تایمز با تیتر «مراسم تدفین ستاره پاپ شهرنشینان و سنت گرایان ایرانی را متحد می‌کند» منتشر شد. از جمله رسانه‌های دیگری که مراسم روز یکشنبه تشییع پیکر مرتضی پاشایی در تهران را بازتاب دادند، می‌توان به شبکه ABC، گالف دیلی نیوز چاپ بحرین، رسانه یونانی زبان فایل‌نیوز، نسخه آنلاین مجله ترکی زبان تکویم و سایت‌های ترکی زبان آکتیف‌مدیا و انسون‌هَبر دات کام که از وی با عنوان «تارکان ایران» یاد کرده‌اند و خبرگزاری Yle فنلاند اشاره کرد.

 

اخبار فرهنگی – بهار نیوز

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *