با خواندن این داستان بازهم قلیان می کشید؟

قلیان کشیدن ، خطرات قلیون کشیدن ، سردی روابط زناشویی

وقتی می گویند قلیان کشیدن دلیلی بر بیماری ها و سردی در خانواده هاست نگویید اینها همه شعار است و بس. همه شما که قلیان می کشید ته دلتان خطرات قلیان را باور دارید اما شاید با خواندن این داستان دیگر به سراغ قلیان نروید.

بازدید : 569 نفر

قلیان کشیدن علت سردی خانواده هاست باور ندارید؟

«فرزندان عزیزم، امید و نفس، وقتی این وصیت نامه را می خوانید که من مدتهاست دیگر در کنار شما نیستم. کاش می توانستم بیشتر با شما باشم، قد کشیدن و بزرگ شدن تان را تماشا کنم و درسهای زندگی بیشتری به شما بیاموزم. حالا که نمی توانم، تصمیم گرفتم درسهای مورد نظرم را برایتان بنویسم و به شما سفارش کنم که حتماً این درسها را گوش بگیرید و به آنها عمل کنید.
حتماً در طی این مدت نبود من از مادرتان پرسیده اید که بابا چه شد؟ و حتماً او هم به شما گفته است که چرا من قبل از چهل سالگی مردم، چیزی که همیشه خیلی از آن می ترسیدم و عاقبت هم به سرم آمد. ریه های من دچار انسداد شدید شده اند، از وقتی که هنوز خبری از شما نبود من به خاطر مصرف زیاد قلیان و سیگار به این بیماری که چه عرض کنم بختک گرفتار شده بودم. قلبم هم یکی در میان می زد، گویا رگ و پی آن هم مشکلات شدیدی پیدا کرده بود.
قلیان از سیگار هم نامرد تر است، می گویید نه، از دانشمندان بپرسید که گفته اند: استعمال یک نوبت قلیان برابر است با هفتاد نخ سیگار
وقتی هم که سر و کله شماها در برگه آزمایش مادرتان پیدا شد، با اینکه مدتها بود من سیگار و قلیان را کنار گذاشته بودم اما وضعم اصلاً رو به راه نبود، چون دیر پشیمان شده بودم. دکترها گفتند که باید ریه های پیوندی پیدا کنم و از آنجا که ریه نعمت یک دانه ای است و زود زود پیدا نمی شود، دستگیرم شد که خیلی زنده نخواهم ماند و به همین خاطر خیلی امیدم را از دست دادم. به همین دلیل بعد از تولدتان اسم شما را امید و نفس گذاشتم، یعنی همان دو چیزی که با اشتباهات خودم از دست داده بودم و حالا خدا دوباره آنها را به من هدیه کرده بود. این اسمها را برای شما دوقلوهای شیرینم انتخاب کردم تا هر بار که کسی صدایتان می زند به یاد پدرتان بیفتید و درس عبرت بگیرید!
فرزندان عزیزتر از جان، شاید به خاطر مردنم از دست من عصبانی باشید حق هم دارید گرچه من نمی خواستم اینجوری بشود. آن روزهای نوجوانی و جوانی که عصر به عصر با رفقا به پاتوق می رفتم (البته جای بدی نبودا، در پارک بود و در معرض دید خلق الله) و شروع می کردیم به کشیدن سیگار و قلیان و از نگاهها و پچ پچ های مردم، خوب و بدش توفیری برایمان نداشت، باد به غبغب می انداختیم که ما هم بله، فکر نمی کردم به این زودی کارم به جاهای باریک بکشد. باور کنید اگر آن موقع می دانستم که روزی خداوند دو گل زیبایی مثل شما به من عطا خواهد فرمود، شکر می خوردم به سراغ آن زهر ماریها بروم. حالا کاری است که شده و نمی شود به گذشته برگشت. تنها کاری که از دستم برمی آید و در این شرایط کمی آرامم می کند، نوشتن این وصیت نامه برای شما است. در این وصیت از درسهای مهمی پرده برداشته ام و به شما توصیه اکید کرده ام که به هیچ وجه طرف دخانیات حتی قلیان نروید، چرا که قلیان چیز مهمی است. آنقدر مهم که شما را می کشد.

1. اول از همه اینکه پشت سر مرده حرف نزنید. درست است که کریستف کلمب در سال 1492 تنباکو را به خیال اینکه چیز خوبی است از جزیره ای بین آمریکای شمالی و جنوبی قاپید و با خودش به اسپانیا برد و پخش کرد و پدر مردم را درآورد اما اگر او هم این کار را نمی کرد بالأخره یکی دیگر این کار را می کرد. البته پشت سر پرتغالیهای استعمارگر که در سال 1605 میلادی توتون را از عثمانی و هند و مصر به ایران آوردند می توانید هر چه دلتان خواست بگویید، حقشان است استعمارگران نامرد. ولی نه فرزندان خوبم، اصلاً بهتر است به جای این کارها اطلاعاتتان را زیاد کنید، مراقب خودتان باشید و هر چیزی را که هر کسی دستتان داد نکشید. آره اینجوری خیال منم راحت تر است.

2. این پنبه را از گوشتان بیرون کنید که قلیان ضرر ندارد و شما را معتاد نمی کند. هر کس این حرف را زده یا خودش قلیان فروش بوده یا دلال تنباکو. قلیان از سیگار هم نامرد تر است، می گویید نه، از دانشمندان بپرسید که گفته اند: استعمال یک نوبت قلیان برابر است با هفتاد نخ سیگار.

قلیان کشیدن ، خطرات قلیون کشیدن

خطرات بورنکردنی قلیان کشیدن از زبان یک قربانی

3. آبی که در قلیان است هیچ ربطی به دفع مواد سرطان زای آن ندارد. تنها خاصیت بی خاصیتی که دارد خنک کردن دود قلیان است که مثلاً ریه را نسوزاند، همین و بس.
4. تنباکوهای اسانس دار و لایت هم قوز بالای قوزند. چون علاوه بر ضررهای تنباکوی معمولی معلوم نیست چی قاطی آن کرده اند (می گویند اسانس است ولی خدا می داند) که باعث تحریک تنفسی، آسم و آلرژی می شود و شما را به رینیت آلرژیک و سرفه های مزمن خلط دار گرفتار می کند، این را من دارم به شما می گویم!
5. خواب دیدید خیر باشد. دود قلیان را چه قبل از اینکه وارد ریه تان بشود بیرون بدهید و چه بعد از آن، فرقی نمی کند. فکر کرده اید مخاط دهان و حنجره این وسط چه کاره اند؟ به محض اینکه دود وارد دهانتان بشود با سرعت نور آنها را جذب می کنند و می فرستند به همه جای بدن. بله!
وقتی هم که سر و کله شماها در برگه آزمایش مادرتان پیدا شد، دکترها گفتند که باید ریه های پیوندی پیدا کنم و از آنجا که ریه نعمت یک دانه ای است و زود زود پیدا نمی شود، دستگیرم شد که خیلی زنده نخواهم ماند و به همین خاطر خیلی امیدم را از دست دادم
6. یادتان است در چند مورد پیش به شما گفتم که قلیان از سیگار هم نامرد تر است؟ در همین رابطه یک چیز جدید هم که تازه خواندم یادم آمد. حجم دود یک جلسه ی یک ساعته قلیان صد تا دویست مرتبه بیشتر از سیگار است. تا یادم نرفته این را هم بگویم که دانشمندان فهمیده اند اگر روزی یک بار قلیان بکشید زودتر از وقتی که روزی یک پاکت سیگار می کشید به سرطان ریه دچار می شوید. یک چیز مهم دیگر هم اینکه قلیان بلاهایی سر شما می آورد که به مخیله سیگار هم خطور نمی کند مثلاً به خاطر آن شلنگ بی قواره اش که دهان به دهان می شود احتمال ابتلای شما به هپاتیت ب را افزایش می دهد. محیط مرطوب آن هم جان می دهد برای رشد باکتری سل. خلاصه اینکه قلیان بدتر از سیگار است. البته با این اوصاف قصدم طرفداری کردن از سیگار نیست، به قول قدیمیها سگ زرد، برادر شغال است.
7. چهل و پنج دقیقه قلیان کشیدن کافی است تا پدر قلب و عروق خود را دربیاورید. بر اساس مطالعات اینجانب بعد از اینقدر قلیان کشیدن مونوکسید کربن، نیکوتین پلاسما و ضربان قلبتان خیلی بالا می رود و این شروع گرفتاری است.
8. به جز اینها که فرمودم قلیان شما را به سرطان دهان، سرطان مری، سرطان مثانه، آسم و ذات الریه، بیماری انسداد مزمن ریه (قاتل دیگر پدر عزیزتان)، آمفیزم که این هم یک جور مرض ریه است، ایجاد یا بدتر کردن زخمهای گوارشی و حتی سرطانهای گوارشی نزدیک تر می کند. البته صد میلیون بار دور از جانتان.
9. از حالا به فکر آینده، ازدواج و بچه دار شدن تان باشید و مثل من گورتان را به دست خودتان نکنید. پسرم امید! اگر می خواهی بچه دار شوی و بچه های سالمی داشته باشی قلیان نکش، می پرسی چرا؟ چون اولاً بیشتر زنده بمانی و عروسی نوه هایت را ببینی دوماً دخانیات تعداد اسپرمها را کم می کند، تحرک و طول عمر آنها را کم می کند و در نتیجه احتمال بچه دار شدنت را کم می کند. به علاوه به خاطر فلزات سنگینی که دارد مثل آرسنیک، کروم، سرب و کبالت تغییراتی در ژنهای اسپرم ایجاد می کند و بچه زبان بسته ات را ناقص می کند. دختر قشنگم، نفس بابایی! یادت باشد که دخانیات زن و مرد نمی شناسد، استخوانهای ظریفت را پوک می کند، امکان مامان شدنت را کم می کند، جنین را درگیر می کند، هورمونهایت را به هم می ریزد و زود به قدرت زنانگی ات پایان می دهد.
10.قلیان یک عشق سرطان است. حتی فویلی هم که در آن استفاده می شود اگر جنس خوب نباشد که معمولاً نیست، با ذغالی که دارد می سوزد قاطی می شود و آن چنان مواد سرطان زایی تولید می کند که بیا و ببین.
11. ….سرفه ام گرفته. قلبم هم گریپاژ کرده. دیگر خودکار در دستم نمی ماند. خلاصه حرفم این که از یک کیلومتری قلیان رد نشوید. آن را دست کم نگیرید چون قلیان واقعاً چیز مهمی است: شاهد آن هم اعلامیه ام که به مادرتان گفته ام به این وصیتنامه سنجاقش کند.

با خواندن این داستان بازهم قلیان می کشید؟
منبع : تبیان

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *