بررسی پیام‌رسان‌ تانگو: رقص با اجتماع!

«تانگو» احتمالا بزرگ‌ترین دشمن حریم شخصی یا بهترین دوست آدم‌های اجتماعی است.

شعار تانگو: جایی که پیام‌رسان با سرگرمی ادغام می‌شود.

زمانی تب مسنجرها در جامعه بیداد می‌کرد و نسل اول آشنا با اینترنت صبح و شب در «چت روم»‌ بودند و برای هم «:دی» می‌فرستادند. در آن دوران هر سرویس‌دهنده سعی می‌کرد پیام‌رسان تحت وب خود را داشته باشد و از «یاهو مسنجر» محبوب تا «گوگل تاک» و «MSN Messenger» هرکدام تلاش داشتند در امکانات منحصر به فرد خود از دیگری پیشی بگیرند. هرچند اکثر این‌ها حالا دیگر پشتیبانی خاصی از شرکت خود دریافت نمی‌کنند یا با تغییر نام، به پلتفرم‌های موبایل راه‌ یافته‌اند (مانند «گوگل هنگ‌اوت» که قرار است مسنجر اندروید باشد). حالا اکثر مردم ترجیح می‌دهند از اسمارت‌فون و تبلت خود به عنوان پیام‌رسان استفاده کنند و به نظر می‌رسد رویای پدر و مادرهای دهه ۸۰ که می‌گفتند «موبایل برای رساندن پیام است نه بازی کردن»، دوباره محقق می‌شود. حالا شرکت‌های بزرگی مثل فیس‌بوک میلیاردها دلار خرج «واتس اپ» می‌کنند و وضعیت سرعت «تلگرام» تیتر اول روزنامه‌های صبح کشور است. در بین صدها نام موجود هرکدام از آن‌ها به دنبال به دست آوردن بخشی از این بازار عظیم هستند و سرعت پیام‌رسانی خود را (که سرجمع مثلا ۱۰ میلی‌ثانیه با آن یکی تفاوت دارد)‌ به رخ دیگران می‌کشند.

«تانگو» اما این وسط می‌خواهد تنها برقصد. احتمالا بلند پروازتر از سایرین است و متوجه شده که راز موفقیت در جهان نوظهور پیام‌رسان‌ها متفاوت بودن است، اما به اندازه کافی!

راه‌اندازی

ُTango

شروع کار با تانگو مانند سایر اپ‌های پیام‌رسان‌ ساده است. در مرحله اول نیاز دارید که شماره تلفن خود را برای دریافت پیامکِ تایید وارد کنید. سپس ایمیل و نام مورد نظر خود را وارد خواهید کرد (یا اینکه می‌توانید تنها از اکانت فیس‌بوک برای وصل شدن استفاده کنید)؛ و همه‌چیز آماده است!

امکانات

Tango

محیط تانگو مانند اکثر پیام‌رسان‌های این‌چنینی ساده و برپایه چت‌های روزانه استوار است. در محیط چت می‌توانید عکس‌ و فیلمی که از خودتان گرفتید را بفرستید یا حتی از داخل پلی‌لیست تانگو یک موزیک ارسال کنید. به نظر لیست خوبی هم از خواننده‌های ایرانی در برنامه وجود دارد. من با تایپ کردن «Mohsen» با ۴۰-۵۰ تا آهنگ «محسن یگانه» و «محسن چاوشی» مواجه شدم!

پلی‌لیست تانگو برای به اشتراک‌گذاری موسیقی

اگر به صفحه اول برگردید، در تب‌های بالا امکاناتی را می‌بینید که احتمالا تانگو را از سایر نرم‌افزارهای این‌چنینی جدا می‌کند. جالب‌ترین بخش تانگو همان تب دوم (با آیکون روزنامه) است. جایی که این اپ، یک شبکه اجتماعی کوچک برای تمام اعضا راه انداخته (با اینکه فکر می‌کنم این بخش برای کاربران ایران از جایی محدود است چون بعد از ۴۰ دقیقه من هنوز درحال مشاهده کلمه Loading… هستم). در کنار آن بخشی به نام «Channels» وجود دارد که در اصل مشابه صفحه‌های فیسبوک است. از Channels می‌توانید سلبریتی محبوب خود را دنبال کنید یا حتی به دنبال یک موضوع (مثلا فیلم‌های سبک «تریلر») بگردید و با «Follow» کردن آن‌ها هیچ پستی را از دست ندهید. همچنین می‌توانید تمام شبکه‌های یک موضوع (مثلا فیلم) را با هم دنبال کنید.

Screenshot_2015-07-09-00-22-19

با اینکه این نرم‌افزار تنظیمات «Privacy»‌ بدی ندارد اما بهترین گزینه برای عاشقان حریم‌شخصی نیست (برای این تنظیمات کافی است از منوی بالا سمت چپ روی عکس چرخ‌دنده کلیک کرده و به گزینه‌ای با همین نام بروید). در این بخش می‌توانید مشخص کنید که چه کسانی پست‌های اجتماعی شما را ببینند یا اینکه آیا در نتایج جستجوی سایرین سر و کله اکانت شخصی شما پیدا بشود یا خیر.

تمرکز تانگو بر وصل کردن آدم‌ها به یکدیگر است؛ اگر به تب سوم (به شکل قطب‌نما) بروید به گزینه‌های جالبی بر می‌خورید که در پیام‌رسان‌های دیگر پیدا نمی‌کنید. اولین چیزی که چشم مرا گرفت، گزینه «People Nearby» بود که به شما همسایه‌هایی را معرفی می‌کند که تانگو دارند و البته در بخش حریم‌شخصی پیدا شدن خود را غیر فعال نکرده‌اند (یا اینکه اصلا آن را پیدا نکرده‌اند!). شما می‌توانید پست‌های آن‌ها را چک کنید و ببینید که حدودا چقدر با شما فاصله دارند. همچنین می‌توانید به آن‌ها «چشمک» بزنید!

از بخش «Around the World» می‌توانید یک مکان را انتخاب و آدم‌های نزدیک به آن را پیدا کنید.

تانگو همچنین به شما اجازه می‌دهد در بخش «Around the World» یک مکان را در نقشه انتخاب کنید تا آن‌ها آدم‌هایی را در نزدیکی آن مکان به شما معرفی کنند (خلاصه اینکه تمام راه‌های برهم زدن حریم شخصی را پیدا کرده‌اند).

و اگر با همه اینها نتوانستید یک دوست جدید پیدا کنید، گزینه‌ای به نام «Shake» وجود دارد که شما گوشی‌تان را تکان می‌دهید و بعد به شما می‌گوید چه کسانی همزمان با شما گوشی‌شان را تکان داده‌اند و پروفایل‌شان را به شما معرفی می‌کند (می‌شد همه این کارها را بدون تکان دادن گوشی هم انجام داد،‌ مشخص نیست چرا باید گوشی را اول مثل مشک تکان دهید!).

اگر باز هم دوستی پیدا نکردید و مثل من نمی‌خواستید با تنها دوست حاضر در کانتکت‌هایتان حرف بزنید، در تب آخر نیز می‌توانید یک‌سری بازی سرگرم‌کننده پیدا کنید.

Screenshot_2015-07-09-00-26-14

جمع‌بندی

تانگو کابوس عاشقان حریم شخصی است و از هزار و یک طریق می‌تواند محل زندگی شما را لو دهد یا شماره‌‌تان را به دست کسی بدهد که می‌داند با او ۴۰۰ متر فاصله دارید. اما از طرف دیگر بهترین پیام‌رسان برای آدم‌های اجتماعی است. این اپ از هر راهی سعی می‌کند برایتان دوستان جدید پیدا کند و همچنین به شما اجازه می‌دهد از طریق ویدیو و عکس یا حتی فرستادن آهنگ با آن‌ها ارتباط برقرار کنید. در کنار تمام این‌ها محیط برنامه ساده است و سعی می‌کند همه‌چیز را در دسترس نگه دارد.

پس اگر فکر می‌کنید به دنبال یک پیام‌رسان اجتماعی‌تر می‌گردید، گوشی‌تان را تکان بدهید!

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *