بیمه بدنه خودرو | مزایا و معایب بیمه بدنه و نحوه انتقال دادن بیمه بدنه

بیمه بدنه خودرو | مزایا و معایب بیمه بدنه و نحوه انتقال دادن بیمه بدنه

بیمه بدنه چیست و چه مزایایی دارد و تا چ میزان خسارت می دهد؟

تا به حال نام بیمه بدنه خودرو را شنیده اید. بیمه بدنه برای کسانی که خودرو دارند مزایایی دارد. هنگامی که به خودروی شما خسارت وارد شود و صاحب خودرو دارای شرایط لازم باشد می تواند از این بیمه استفاده کند. این بیمه مواردی مانند سرقت، تصادف، آتش سوزی و … را می تواند پوشش دهد و در هزینه ها به کمک صاحب خودرو بیاید.

در این مطلب هر آنچه که باید در ورد بدنه خودرو بدانید و شرایط استفاده از آن را به شما می گوییم. اگر شما علاقه مند به کس اطلاعات در مورد بیمه نامه خودرو هستید در این مطلب همراه باشید.

افراد جامعه باید با انواع بیمه بیکاری، بیمه سلامت، بیمه عمر، بیمه منزل، بیمه تامین اجتماعی و … تا حد نیاز اطلاعات داشته باشند. آشنایی با انواع بیمه می تواند به شما کمک کند و گاهی باعث می شد که زندگی راحت تری داشته باشید و بتوانید از مزایای آنها استفاده کنید.

 

بیمه بدنه خودرو

در ابتدا باید بدانید که بیمه بدنه خودرو چیست…

بیمه بدنه یک تعهد است بین شرکت بیمه و بیمه گذار یا صاحب خودرو. شرکت بیمه گر متعهد می شود که با توجه به شراط بیمه نامه هنگامی که خسارتی به بیمه گذار وارد شد، ان را بپردازد. هنگامی که خودرو به دلیل تصادف، سرقت، آتش سوزی و خییل از حوادث دیگر دچار صدمه شود، شامل این نوع بیمه می شود و بیمه گذار می تواند از بیمه بدنه استفاده کند.

تعهدی است بین شرکت بیمه و بیمه گذار. شرکت بیمه گر متعهد است با توجه شرایط بیمه نامه زمانی که خسارتی به بیمه گذار وارد می شود، آن را بپردازد. زمانی که خسارت هایی ناشی از تصادف، سرقت، آتش سوزی و بسیاری از حوادث دیگر به اتومبیل وارد می شود، شامل این نوع بیمه نامه می شوند و بیمه گذار می توان از بیمه نامه خود استفاده نماید.

بیمه بدنه خودرو

این موارد هم مشمول بیمه بدنه می شوند :

  • سرقت قطعات اصلی و اضافی ماشین
  • شکستن شیشه
  • اگر بلایای طبیعی باعث خسارت به اتومبیل شوند
  • اسید و مواد شیمیایی
  • هزینه های رفت و آمد
  • نوسانات قیمت
  • بیمه حوادث شخصی

بیمه بدنه خودرو

بیمه نامه بدنه ماشین

ارزش اتومبیل هنگام بیمه کردن توسط خریدار مشخص می شود. در آیین نامه تعرفه بیمه اتومبیل نرخ حق بیمه اتومبیل ها مشخص شده است. دلیل اصلی و اول بیمه گذاران پرداخت خسارت توسط بیمه می باشد.

اگر ارزش و مبلغی که بیمه گذار قبل از خسارت وارده بر اتومبیل باشد مثلا اگر بیمه گذار 40 میلیون پرداخت کرده باشد، و خسارتی که به مبلغ 60 میلیون به اتومبیل وارد شود، بعد از اینکه سهم بیمه گذار از خسارت کم شده است، خسارت به دو صورت محاسبه می شود: خسارت تعیین شده ۱۰ ، ارزش بیمه شده اتومبیل 40، ارزش واقعی آن 60 می باشد.

بیمه بدنه خودرو

تعرفه های بیمه بدنه خودرو

برای بیمه بدنه ماشین های سواری برای هر سال علاوه بر ۱۰ سال، ۵ درصد اضافه می شود که این این بعنوان قدمت سال ساخت می باشد و جز حق بیمه های اصلی محسوب می شود.

نکته:

طبق توافق و گفته پلیس راهنمایی و رانندگی و بیمه مرکزی، در بیمه شخص ثالث در صورت خسارت وارده به ۳ میلیون می رسد اما همین رقم در بیمه تقریبا یک سوم این میزان است.

نکته دیگر اینکه صاحب بیمه نامه می تواند این نوع بیمه را با تخفیفات به خودروی دیگری که تازه خریده است، انتقال دهد.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *