تازه ترین های اخبار سلامت + عکس

خفن ترین تازه های سلامت + عکس

تازه ترین های اخبار سلامت + عکس

خفن ترین تازه های سلامت + عکس

تازه ترین خبرهای سلامت در این بخش را از دست ندهید.

 

اگر پای مرگ و زندگی در میان نیست، تا پیش از دو سالگی از دادن هرگونه آنتی‌بیوتیکی به فرزندتان خودداری کنید. محققان می‌گویند بچه‌هایی که در این سن آنتی‌بیوتیک دریافت کرده‌اند، به احتمال زیاد در پنج سالگی با مشکل چاقی روبه‌رو می‌شوند. از نظر آنها اثراتی که آنتی‌بیوتیک بر معده این بچه‌ها می‌گذارد، می‌تواند باعث چاقی‌شان شود.

 

نکندسرطان ریه داشته باشید!

درحالی‌که بیماری سرطان خود را با علائم بسیار آزار‌دهنده‌ای به مبتلایانش نشان می‌دهد، اما محققان می‌گویند یکی از مهلک‌ترین انواع این بیماری، یعنی سرطان ریه، می‌تواند تا ۲۰ سال خفته بماند و صاحبش را باخبر نکند. این سرطان که کمتر از ۱۰ درصد مبتلایانش بعد از تشخیص فقط تا پنج سال زنده می‌مانند- از نظر پژوهشگران با تغییراتی که از ۲۰ سال پیش در بدن آغاز شده‌- جان افراد را تهدید می‌کند.

 

چاقی بلای جیب شماست

محققان می‌گویند چاقی می‌تواند زندگی شما را به اندازه مردودی‌های پی‌درپی در مدرسه یا مشروطی‌های متوالی در دانشگاه عقب بیندازد. محققان می‌گویند نوجوانانی که اضافه وزن دارند، در آینده درآمدشان از همکلاسی‌های لاغرشان کمتر خواهد بود. اما به نوشته دیلی میل، ۱۶ درصد کمتر بودن درآمد این افراد از آنهایی که تناسب اندام دارند، تنها مشکلی نیست که چاق‌ها را آزار می‌دهد. آدم‌های چاق هزینه‌های درمانی بالایی دارند و به‌خاطر صرف این هزینه‌ها و کمتر بودن درآمدشان، سطح زندگی پایین‌تری نسبت به همتایان لاغرشان دارند.

 

خفن ترین تازه های سلامت + عکس

شوفاژها  را روشن نکنید تا لاغر شوید

اگر می‌خواهید زمستان امسال تناسب اندام بیشتری داشته باشید، بهتر است فعلا خیال روشن کردن سیستم گرمایشی خانه را از سرتان بیرون کنید. محققان می‌گویند کمی یخ کردن، می‌تواند به شما برای سوزاندن کالری بیشتر و لاغرتر شدن کمک کند. به‌نوشته ساینس دیلی، آنها معتقدند هوای خنک بیشتر از هر چیز می‌تواند به سوزاندن چربی‌های بد بدن شما کمک کند و گذشته از حفظ انرژی، سلامتی‌تان را هم تضمین کند.

 

با مهم‌ترین عامل دیابت بارداری آشنا شوید

مرغ سوخاری تعطیل!

خانم‌های عزیز! مهم نیست ازدواج کرده باشید یا نه و مهم نیست فعلا قصد باردار شدن داشته باشید یا نه؛ محققان می‌گویند اگر در آینده دور هم قصد دارید صاحب فرزند شوید، از همین امروز به مصرف سرخ‌کردنی‌ها پایان دهید. به نوشته ساینس دیلی، عادات غذایی شما در سال‌های قبل از بارداری، به‌شدت بر سلامت جنین‌تان تاثیر خواهد گذاشت و عادات نادرست غذایی، جان خودتان را هم در زمان بارداری به خطر خواهد انداخت. پژوهشگران می‌گویند کسانی که زیاد غذای سرخ کردنی می‌خورند، به احتمال ۸۸ درصد بیشتر از دیگران به دیابت بارداری دچار می‌شوند.

 

از نظر آنها گنجاندن غذاهای چرب در سبدغذایی، یکی از دلایل اصلی ابتلا به دیابت بارداری است و اگر از همین امروز برای کنترل خورد و خوراک‌تان تلاش نکنید، ممکن است در آینده صاحب فرزندی شوید که از زردی، چاقی و تشنج رنج می‌برد یا پیش از آنکه به دنیا بیاید، با ‌زندگی خداحافظی می‌کند. گذشته از این پژوهشگران ثابت کرده‌اند احتمال ابتلا به دیابت نوع دو در زنانی که تجربه دیابت بارداری را داشته‌اند، هفت برابر بیشتر از دیگران است. جذب بالای روغن در غذاهای سرخ‌کردنی و رسیدن چربی‌های اشباع شده به بدن، خطرات دیگری را هم می‌تواند برای مصرف‌کنندگان همراه بیاورد. پس تا کارتان به جای باریک نکشیده، مواد غذایی را آبپز یا بخارپز میل کرده یا اینکه آنها را با روغن اندک در یک دستگاه گریل سرخ کنید.

 

پیتزا ، دوای دل گرفتگی نیست

حتما یادتان هست که پژوهشگران همیشه از تاثیر شادی‌آور فست‌فود‌ها و هله‌هوله‌هایی مثل بستنی صحبت کرده‌اند. آنها سالیان سال بر این باور بودند که این خوراکی‌های پرکالری حال را خوب می‌کند و نشاط از دست رفته را به مصرف‌کننده‌های افسرده برمی‌گرداند، اما پژوهش‌های تازه حاکی از این است که خوردن اینگونه خوراکی‌ها هیچ تاثیر ویژه‌ای بر خلق‌وخو نمی‌گذارد. به‌نوشته تلگراف، فرقی نمی‌کند یک لقمه نان و پنیر بخورید یا یک برش پیتزا، خوردن غذا می‌تواند خلق شما را بالا ببرد و حال‌تان را بهتر کند، اما با کمال تاسف باید نتیجه تحقیقات قبلی را رد کرد و گفت این خوراکی‌های به ظاهر هیجان‌انگیز و چاق‌کننده، تاثیرشان بیشتر نیست.

 

انگور بخوری جوش نمی‌زنی

از نظر محققان انگور به‌خاطر آنتی‌اکسیدان فراوانی که در خود دارد، یک میوه ضد آکنه است و می‌تواند با مهار باکتری‌ها، جوش‌های صورت را هم کمتر کرده یا از بین ببرد. گذشته از این انگور رادیکال‌های آزادی که به سلول‌ها و بافت‌های بدن آسیب می‌زنند را متوقف می‌کند و نمی‌گذارد جوش‌های قرمز یا چرکی در صورت‌تان پدیدار شوند.

 

سلام به سرکه وداع با سفیدکننده

پزشکان همیشه هشدار می‌دهند که مواد شوینده را از دسترس کودکان دور نگه دارید و آنها را در کابینت‌های پایینی قرار ندهید، چراکه هر سال بسیاری از کودکان نوپا، به‌خاطر نزدیک شدن به این مواد پرضرر، مسموم و روانه بیمارستان می‌شوند اما این تنها مشکلی نیست که شوینده‌ها برای بچه‌ها ایجاد می‌کنند. از نظر محققان حتی اگر فرزندتان خودش به این مواد دست نزند، در زمان استفاده شما از آنها تحت تاثیر قرار می‌گیرد و مشکلات شدیدی برای چشم‌هایش ایجاد می‌شود.

 

خفن ترین تازه های سلامت + عکس

به نوشته رویترز، فرقی نمی‌کند این مواد از طریق دهان به بدن کودک وارد شوند یا از طریق بینی به هر حال شوینده‌ها به قرنیه چشم کودکان آسیب می‌زنند. گذشته از این، محققان می‌گویند بسیاری از مواد شوینده حتی پس از آب کشیده شدن می‌توانند جذب پوست شوند و وقتی آنها را روی لباس می‌ریزید، بعد از شسته شدن هم اثرشان را بر پوست فردی که لباس را پوشیده می‌گذارند.

 

به همین دلیل آنها تاکید می‌کنند بیش از اندازه سراغ این مواد نروید و تا می‌توانید از پاک‌کننده‌های طبیعی مثل سرکه به جای سفیدکننده‌های شیمیایی استفاده کنید.  همین مسئله موجب شده این روزها برخی از برندها و کمپانی‌های تولید محصولات شوینده و انواع پاک‌کننده‌ها به فکر تولید محصولاتی باشندکه با منشا گیاهی و طبیعی تهیه  شده‌اند.  پس تا این شرکت‌ها بتوانند محصولات جدید و کم‌عارضه خود را به بازار عرضه کنند به شما توصیه می‌کنیم  از پاک‌کننده‌های طبیعی استفاده کنید.

 

خانم‌های یائسه چای بنوشند

پوکی استخوان یکی از مشکلات جدی زنان بالای ۵۰ سال است. درحالی‌که این روزها اغلب زنان از کمبود ویتامین D و کلسیم رنج می‌برند و با مشکلات ناشی از پوکی استخوان درگیر هستند، محققان راه‌های ساده‌ای برای بیرون آمدن از این بحران پیشنهاد می‌کنند. به نوشته تلگراف، پژوهشگران بر این باورند که چای‌خورهای حرفه‌ای، به شکل قابل توجهی کمتر از دیگران به پوکی استخوان دچار می‌شوند. یافته‌های آنها نشان می‌دهد کسانی که هر روز دو تا سه فنجان چای می‌نوشند، ۳۷ درصد کمتر با خطر شکستگی لگن روبه‌رو هستند و استخوان‌های سالم‌تری دارند. برای مثال محققان ثابت کرده‌اند نوشیدن قهوه چنین فایده‌ای ندارد و این مواد فقط در برگ‌های چای وجود دارد که باعث تقویت استخوان‌ها و ترمیم‌شان می‌شود.

 

هرقدر دوست دارید نان بخورید

توصیه‌های متخصص رژیم‌درمانی در مورد یک کف دست نان خوردن را فراموش کنید؛ محققان می‌گویند حتی اگر رژیم لاغری داشته باشید، می‌توانید هرقدر دوست دارید نان بخورید. از نظر آنها خوردن نان باعث چاق‌تر شدن‌تان نمی‌شود. به گفته پژوهشگران نان‌ها به‌ویژه نان‌های تهیه‌شده از آرد کامل حاوی فیبرها، ویتامین B، منیزیم و آهن است و نمی‌گذارد چاق شویدپس اگر در روزهای رژیم احساس ضعف عذاب‌تان می‌دهد، می‌توانید با خوردن نان سبوسدار، گرسنگی‌تان را بدون عذاب وجدان کمتر کنید.

 

به مردمک‌های گشاد اعتماد نکنید!

اگر تصمیمی که گرفته‌اید، با گشاد شدن مردمک چشم‌تان همراه بوده، به درست بودنش اعتماد نکنید. ساینس دیلی از زبان محققان نوشته که اندازه مردمک چشم، می‌تواند دقت تصمیم‌گیری‌ها را تخمین بزند. از نظر آنها وقتی افراد با مردمک چشم گشادشده تصمیم می‌گیرند، احتمال پایداری تصمیم‌شان بسیار کم خواهد بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد تصمیم‌هایی که با مردمک چشم گشاد گرفته شده‌اند هم ناپایدارتر و هم نامطلوب‌تر از دیگر تصمیم‌ها هستند. این محققان معتقدند با تکمیل مطالعات‌شان می‌توانند در بسیاری از موقعیت‌های کاری افراد مصمم را از دیگران راحت‌تر تشخیص دهند.

 

فشارخونی‌ها آب پرتقال نخورند

محققان می‌گویند اگر هر روز صبح‌تان را با یک لیوان آب پرتقال شروع می‌کنید، باید بیشتر از این مراقب باشید! چراکه مصرف منظم آب پرتقال و بسیاری از آب‌میوه‌های دیگر، می‌تواند شما را در آینده نزدیک به مشکلات ناشی از فشار خون مبتلا کند. از نظر آنها کسانی که هر روز صبح یک لیوان آب میوه می‌خورند، بیشتر در معرض ابتلا به مشکلات قلبی هستند. دیلی میل نوشته است درحالی‌که آدم‌ها فکر می‌کنند با نوشیدن روزانه آب میوه می‌توانند سلامتی‌شان را تضمین کنند، بررسی‌ها حاکی از این است که ۲۵۰ میلی لیتر آب میوه، نزدیک به هفت قاشق چای‌خوری شکر در خود دارد و به سلامتی مصرف‌کننده‌اش آسیبی جدی می‌زند.

 

بعد از دعوا با رئیس ۳۰ دقیقه چرت بزنید!

انگار ساختن یک اتاق استراحت برای کارمندان از ساختن اتاق کنفرانس هم واجب‌تر است. محققان می‌گویند بسیاری از ناکارآمدی‌های ادارات به‌خاطر سردردهای تنشی کارمندان اتفاق می‌افتد اما اگر آنها بتوانند بین روز ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت چرت بزنند، دیگر دچار این سردردها نمی‌شوند و با هوشیاری بیشتر و استرس کمتری به کارهای‌شان می‌رسند.

 

خفن ترین تازه های سلامت + عکس

به‌نوشته ساینس دیلی، این سردردها که با انقباض عضلات سر، گردن و شانه به وجود می‌آیند و به‌خاطر استرس‌ها و تنش‌های محیط کار افراد را دچار خود می‌کنند، با یک راه ساده مثل چرت کوتاه نیم‌روزی ریشه‌کن می‌شوند. پس جعبه مسکن را کنار بگذارید و اگر جایی برای استراحت در میانه روز ندارید، روی میزکارتان نیم ساعت با چشم بسته استراحت کنید.

 

دستمال توالت عمومی بلای جان شماست

اگر مشترک بودن توالت محل کارتان میان خانم‌ها و آقایان شما را آزار می‌دهد یا اینکه حاضر نیستید به هیچ قیمتی توالت‌های عمومی را امتحان کنید، باید چند نکته را بدانید. محققان می‌گویند بسیاری از نقاط توالت‌ها به آن آلودگی که شما فکر می‌کنید نیستند. به نوشته دیلی میل، بررسی‌ها نشان می‌دهد کاسه توالت یکی از تمیزترین نقاط آن است و دستمالی که فکر نمی‌کنید آلوده باشد، ۱۵۰‌درصد از کاسه توالت کثیف‌تر است. پس بنا به گفته محققان اگر احساس نیاز می‌کنید، با خیال راحت به توالت عمومی بروید اما هرگز از دستمالی که در آنجا قرار داده شده استفاده نکنید.

 

اشتهای کودک را بیدار کنید!

یکی از سخت‌ترین کارها برای مادران دادن غذا به بچه‌های بدغذاست. خیلی از آنها سعی دارند از ترفندهای تشویق و تنبیه کمک بگیرند تا کودکان خود را با غذای سالم آشنا سازند اما احتمال دارد شیوه‌های رایج شما را چندان به هدف نزدیک نکند. بهتر است مادران بدانند که بهترین روش برای خوش‌خوراک کردن کودک تزیین غذا و میوه و رسیدگی به ظاهر آنهاست. با درست کردن شکل‌های مختلف می‌توان ذائقه کودکان را تغییر داد.

 

خفن ترین تازه های سلامت + عکس

به‌تازگی قالب‌ساز میوه پاپ شف توانسته در این زمینه نقش موثری داشته باشد. این یک وسیله ساده و کارآمد است که به‌شما امکان می‌دهد در کمتر از چند ثانیه و در سه حرکت میوه‌ها و خوراکی‌ها را به شکل‏های متفاوت، با ضخامت‌های مختلف درآورید. فقط کافی است قالب را روی میوه بفشارید، مخزن هوا را به قالب وصل کرده سپس فشار دهید. درنتیجه خوراکی‌هایی با اشکال زیبا و خوشمزه خواهید داشت. این محصول حدود ۴۰هزار تومان است که این هزینه برای برانگیختن اشتهای فرزندتان و داشتن سفره‌ای آراسته و زیبا قیمت مناسبی است.

 

پستانکی با طعم طبیعی خوراکی‌ها

یکی از جالب‌ترین کارها، دیدن چهره کودکان حین خوردن میوه‌های مختلف و واکنش‌های متفاوت‌شان است اما پریدن تکه‌ای از میوه در گلوی بچه‌ها دل هر مادری را به لرزه می‌اندازد، به همین‌دلیل شاید پستانک غذا و میوه‌خوری نوزاد و کودک که حدود ۱۶هزار تومان است، وسیله جالبی برای این کار باشد. به کمک پستانک غذاخوری و میوه‌خوری می‌توانید از شش ماهگی، کودک‌تان را با طعم انواع سبزیجات، گوشت، برنج پخته و میوه‌ها آشنا کرده و کمبود انواع ویتامین‌های موردنیاز او را جبران کنید.

 

خفن ترین تازه های سلامت + عکس

 

فقط کافی است تکه‌ای از میوه یا خوراکی که برای کودک شما مناسب است را داخل محفظه بگذارید، بدون اینکه نگران گیرکردن تکه‌های غذا و میوه در گلوی آنها باشید و اطمینان داشته باشید که بچه‌ها تمام عصاره آن خوراکی را هم می‌مکند.

 

با دقت بیشتری کوتاه کنید

رعایت اصول بهداشتی یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی است که همه افراد باید به آن توجه داشته باشند. حتی از کودکی در مدارس هم سعی بر این داشتند تا هر یک از ما با این اصول آشنا شویم. یکی از کارها، کوتاه کردن ناخن‌هاست که خوشبختانه با ناخن‌گیرها این کار شاید وقت‌گیر باشد اما بسیار راحت انجام می‌شود.

 

خفن ترین تازه های سلامت + عکس

سرخودبه بچه‌هاآنتی‌بیوتیک ندهید

اما زمانی این کار آسان، سخت می‌شود که یا دچار کهولت سن شده و چشمان‌تان خوب نبینند یا قرار باشد ناخن‌های کوچک فرزندتان را کوتاه کنید. در این شرایط نیاز به دقت زیاد و بینایی بالایی دارید که خوشبختانه ناخن‌گیرهای ذره‌بین‌دار در این مواقع به کارتان خواهند آمد. شما می‌توانید از این پس این محصول کاربردی را با حدود قیمت ۱۵هزار تومان از داروخانه‌های معتبر شهرتان تهیه کنید.

یک پاف سلامت

فصل پاییز، فصل مرکبات خوشمزه‌ای است که علاوه بر خود میوه‌ها، عصاره‌شان هم عطر بی‌نظیری دارد. پرتقال، لیمو، نارنگی و… میوه‌هایی هستند که استفاده از عصاره‌شان، از پوست کندشان زمان‌گیرتر است به‌همین‌دلیل اسپری مرکبات با قیمتی حدود هشت هزار تومان به‌تازگی پا به بازار گذاشته است. برای استفاده از اسپری مرکبات کافی است مقداری از پوست لیمو، پرتقال، نارنج و… را بگیرید، سپس اسپری را در داخل آن قرار دهید.

خفن ترین تازه های سلامت + عکس

سرخودبه بچه‌هاآنتی‌بیوتیک ندهید

از این پس می‌توانید با اسپری کردن  آب مرکبات به سالاد و دیگر مواد غذایی مورد علاقه خود، به‌صورت طبیعی و دلپذیر لذت ببرید. همچنین فراموش نکنید آبمیوه‌های تازه سرشار از ویتامین و خاصیت هستند که بهتر است تا در این فصل هستیم بیشتر جسم خود را از مزایای عصاره مرکبات بهره‌مند کنیم.

باغچه‌ای که فقط در خانه شماست

خیلی از افراد شاید عاشق گل‌کاری و کاشت سبزیجات باشند، اما همه می‌دانیم که این حرفه هم مانند سایر کارهای دیگر نیاز به تخصص دارد، به همین دلیل ممکن است قید این کار را بزنند.

خفن ترین تازه های سلامت + عکس

سرخودبه بچه‌هاآنتی‌بیوتیک ندهید

با این حال لذت‌بخش است که برای آشپزی، از بالکن خودتان سبزی بچینید. به‌تازگی کیت‌های کاشت گشنیز برای همین منظور ساخته شده‌اند. شما می‌توانید در گلخانه‌ها یا گلفروشی‌ها به‌دنبال این محصول ۲۳هزار تومانی باشید. این گیاه خوش‌عطر، سرشار از آنتی‌اکسیدان است و در طب سنتی برای درمان اضطراب و بی‌خوابی به‌کار می‌رود. می‌توانید با یک راهکار ساده از این پس از مزایای این گیاه در باغچه کوچک خانگی‌تان بهره‌مند شوید.

بهترین زمان کاشت گشنیز فصل بهار همچنین پاییز است. طریقه استفاده از این محصول کاملا روی آن ذکر شده و با آبیاری به‌موقع و کمک نور آفتاب می‌توانید پس از دو الی سه هفته شاهد جوانه زدن این گیاه باشید.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *