جام جهانی 2014 برزیل بزرگترین نمایش روی زمین

جام جهانی 2014 برزیل بزرگترین نمایش روی زمین

جام جهانی 2014 برزیل

پس از اینکه قرعه کشی مرحله گروهی جام جهانی 2014 در شهر سالوادور واقع در ایالت باهیا برزیل انجام شدو تیم های راه یافته به این تورنمنت معتبر رقبای خود را شناختند، اتفاقات جالبی هم رخ داد. در گروه D شاهد جدال سه قهرمان پیشین جام جهانی خواهیم بود که عبارتند از اروگوئه، ایتالیا و انگلیس.

 جام جهانی 2014 برزیل

در گروه G یورگن کلینزمن، سرمربی پیشین تیم ملی آلمان که حالا هدایت آمریکا را به عهده دارد باید به مصاف یواخیم لو، دستیار پیشین خود که حالا سرمربی آلمان است برود. آرژانتین و نیجریه بار دیگر در مرحله گروهی به یکدیگر خوردند. این دو تیم پیش از این در جام های جهانی 2002 و 2010 با یکدیگر همگروه شده بودند.

 

برادران بواتنگ (جرومی و کوین پرینس بواتنگ) در گروه G مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت. جرومی در آلمانو کوین در غنا عضویت دارد. اسپانیا و هلند که فینال جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی را برگزار کردند این بار در گروه D و در همین ابتدای راه با یکدیگر بازی خواهند کرد.

 

گروه A: برزیل، کرواسی، مکزیک، کامرون

جام جهانی 2014 برزیل

در این گروه همه نگاه ها به برزیل است و هیچ چیز جز پیروزی کامل برای این کشور به عنوان میزبان رقابت ها و چیزی شبیه شکست خانگی برابر اروگوئه در فینال جام جهانی 1950 پذیرفته نیست.

 

برزیلی ها برای بازگشت به صحنه جرم (ورزشگاه ماراکانایی که میزبان فینال 1950) بود باید کار خود را در سائوپائولو، بزرگترین شهر در نیمکره جنوبی زمین با بازی برابر کرواسی آغاز کنند و پس از آن در فورتالزا و در پایان در پایتخت مدرن خود، برازیلیا به مصاف مکزیک و کامرون بروند. از مردان لوئیز فیلیپه اسکولاری چیزی جز پیروزی در تمام بازی هایی که آنها را به ریودوژانیرو می رساند، انتظار دیگری نمی رود.

 

پایان قابل پیش بینی: قرعه ای که نصیب برزیلی ها شده است آسان به نظر می رسد و هر اتفاقی جز صدرنشین ماندن برزیل در گروه اول تا روز آخر و مرحله گروهی تعجب آور خواهد بود.ش اید حتی چندان غیرمنطقی نباشد که از برزیلی ها انتظار صعود آن هم یک بازی مانده به پایان مرحله گروهی را داشت. مکزیک هم اگر به روزهای افتش در مرحله مقدماتی برنگردد می تواند به عنوان تیم دوم صعود کند. بدین ترتیب کرواسی و کامرون تیم هایی هستند که احتمال حذفی زودهنگام برای آنها وجود دارد.

 

بهترین نبرد تن به تن: در این مورد سخت است که بخواهیم به چیزی جز یک نبرد که یک سوی آن نیمار، ستاره خط حمله برزیل است نگاه کنیم. مهاجم بارسلونا این روزها چهره تبلیغاتی نقش بسته روی تمام بیلبوردهای برزیل است. چنین وضعیتی درباره چیچاریتو، مهاجم مکزیک که برای منچستریونایتدبازی می کند هم صدق می کند اگرچه او برخلاف نیمار این روزها در باشگاهش فقط یک نیمکت نشین است اما هنوز پرچمدار آزتک ها محسوب می شود.

 

بهترین بازی: مطمئنا مه9یج ترین بازی این گروه همان بازی است که در فورتالزا برگزار می شود و فینال المپیک 2012 را تکرار می کند، این بازی چیزی نیست جز دوئل برزیل و مکزیک، برزیلی ها در چند سال گذشته هر بار که برابر مکزیک قرار گرفتند به دردسر افتاده اند البته این ماجرا در جام کنفدراسیون های سال 2013 رخ نداد چرا که برزیلی ها 2- صفر نماینده آمریکای شمالی را شکست دادند.

 

عامل ناشناخته: میزبان بازی ها یک قدرت شناخته شده است. کرواسی اما ممکن است کار بسیار سختی برای بازی در آب و هوای استوایی سه شهری که باید در آنها به میدان برود داشته باشد (سائوپائولو، مانائوس و رسیفه). انتظار می رود که بازی در این آب و هوا کامرون را کمتر از کرواسی آزار دهد و مکزیک هم که بایدبه این شرایط عادت داشته باشد. هر سه تیم درمصاف با میزبان خواهند کوشید که متحمل کوچکترین شکست شوند و پس از آن روی بازی های باقیمانده خود تمرکز کنند. این هم ممکن است راهی آسان تر را به برزیل برای صعود به دور بعد نشان دهد. شاید در این گروه تفاضل گل برگ برنده تیم دوم برای صعود به یک هشتم نهایی باشد.

 

گروه B: اسپانیا، هلند، شیلی، استرالیا

جام جهانی 2014 برزیل

صدرنشینی در این گروه برای هر یک از تیم هایی که می خواهند تا مراحل پایانی جام صعود کنند یک ضرورت است چرا که دوم شدن در این گروه مطمئنا به معنای روبرو شدن باتبرزیل میزبان در بلو هوریزنته در مرحله یک هشتم نهایی خواهد بود. این شرایط فرصت کمی را برای اشتباه کردن در اختیار تیم های حاضر در گروه B قرار می دهد، به خصوص دو تیم اول اسپانیا و هلند که جدال اول گروه را انجام می دهند.

 

جدال رو در رو با یکدیگر اما تنها کار سخت هلند و اسپانیا نیست چرا که هر یک از آنها باید با شیلی سرسخت هم روبرو شوند. تیم صدرنشین این گروه می تواند آسوده خاطر از این موضوع که تا فینال با برزیل روبرو نخواهد شد به کارش ادامه دهد. روز دوم جام جهانی روزتکرار فینال جام جهانی 2010 خواهد بود.

 

پایان قابل پیش بینی: اگرچه انتظار می رود که کیفیت بازی های اسپانیا نسبت به دوره قبلی دچار افت شود اما سخت است چیزی جز صدرنشینی این تیم در گروه دو در پایان مرحله گروهی را پیش بینی کرد. شیلی، هلند و استرالیا هم در رده های بعدی قرار خواهند گرفت. بله، به نظر ما شضانس شیلی از هلند بیشتر است!

 

بهترین نبرد تن به تن: جدال جرارد پیکه و الکسیس سانچز بدون شک جزو تماشایی ترین نبردهای تن به تن در جام بیستم خواهد بود جایی که دو هم تیمی بارسلونایی یکی در اسپانیا و دیگری در شیلی در ورزشگاه مارکانای ریودوژانیرو روبروی هم قرار می گیرند.

 

شیلی در جام جهانی 2010 هم با اسپانیا همگروه شده بود و در آن دوره سانچز برای قهرمان جهان انواع و اقسام دردسرها را ساخت و در واقع از همانجا بود که نام و آوازه ای برای خود کسب کرد و به ستاره ای خواستنی برای غول های اروپا تبدیل شد. این بار احتمال به دردسر افتادن خط دفاع اسپانیا برابر فرارهای سانپز بیشتر هم هست چرا که عملکرد مدافعان ماتادورها دیگر صلابت سابق را ندارد.

 

بهترین بازی: جدال اسپانیا و هلند که تکرار فینال جام جهانی 2010 خواهد بود بدون شک مهیج ترین بازی این گروه است . امید می رود که این بازی در شرایط روحی و روانی بهتر بازیکنان دو تیم نسبت به فینال جام جهانی قبلی برگزار شود و مسلما بسیار بعید است که این بار مسئولیت قضاوت این دیدار به هاوارد وب، داور انگلیسی داده شود.

 

عامل ناشناخته: بازی اول این گروه سوالات زیادی را به وجود می آورد اما سوالات دیگری هم هست. شاید متداولترین سوالات اینها باشند: آیا هلند می تواند انتقام فینال دوره قبلی را بگیرد؟ آیا اسپانیا می تواند به حالت بازی در تورنمنت ها برگردد. آیا آشنا بودن شیلی با آب و هوای آمریکای جنوبی و برزیل به نفع این تیم تمام خواهد شد؟ آیا استرالیا نقش یک زنگ تفریح برای سه تیم دیگر خواهد بود یا آنطور که مربی اش می گوید برای شگفتی آفرینی می آید.

 

گروه C: کلمبیا، یونان، ساحل عاج، ژاپن

جام جهانی 2014 برزیل

بله این گروه همانطور که به نظر می رسد یک تیم بزرگ و مدعی ندارد اما در عین حال نمی توان بازیکنی فاجعه هم پیدا کرد. سطح پایه کیفی این گروه بالا است و تمام بازی های این گروه نسبتا پایاپای خواهند بود. دیگر اینکه در برخی از بازی های این گروه می توان صحنه های جذابی پیدا کرد.

 

مثلا روبرو شدن خط حمله ترسناک کلمبیا با حضور رادامل فالکائو با دیوار دفاعی بتنی یونان و بازی تکنیکی ژاپن در برابر سرسختی و قدرت فیزیکی هم تیمی های یحیی توره در ساحل عاج. تنوع بازی تیم های حاضر در این گروه امکانرقم خوردن نتایج متنوع را افزایش داده است و این گروه یکی از معدود گروه های این دوره جام جهانی است که شاید میان تیم اول و دوم تنها دو امتیاز و شاید هیچ اختلافی وجود نداشته باشد.

 

پایان قابل پیش بینی : اگر چه می توان بازی های این گروه را متعادل دانست اما سخت است اگر نخواهیم قبول کنیم که در شانس صعود برخی از تیم های گروه (کلمبیا و ساحل عاج) نسبت به تیم های دیگر (ژاپن و یونان) تفاوت هایی وجود دارد.

 

در حقیقت سخت ترین چالش برای کلمبیا و ساحل عاج شاید بعد روانی باشد. کلمبیا پس از آخرین دوره حضورش در جام جهانی سال 1994 آمریکا، به خاطر تراژدی قتل آندرس اسکوبار، یکی از بازیکنان تیم روزهای به یاد ماندنی را تجربه نکرد. ساحل عاج هم تا به حال هرگز از مرحله گروهی جام جهانی صعود نکرده است. هرچند این طلسم این بار می تواند شکسته شود.

 

بهترین نبرد تن به تن: جدال ماشین گلزنی کلمبیا رادامل فالکائو به عنوان سمبل خط حمله ترسناک این تیم با سوکراتیس پاپاستاتوپولوس به عنوان ستون دفاعی یونان نه تنها می تواند بهترین دوئل تن به تن گروه باشد بلکه می تواند سرنوشت گروه را عوض کند.

 

بهترین بازی: نبرد کلمبیا و ساحل عاج به عنوان دو تیمی که محتمل ترین گزینه های صعود به یک هشتم نهایی شناخته می شوند بدان معنا است که نبرد رودر روی آنها در 19 ژوئن در برازیلیا حساس ترین بازی گروه است. در شرایط عادی حتی میتوان ادعا کرد که هریک از این تیم ها می توانند صدرنشین باشند. یکی از این دو تیم حتی می تواند چشم به حضوری طولانی مدت در جام داشته باشد.

 

عامل ناشناخته : شاید در این گروه نبود یک نام تاریخی و بزرگ حس شود اما نمی توان منکر این موضوع شد که بسیاری از بازیکنان حاضر در این گروه جزو ستارگان مدرن لیگ قهرمانان اروپا هستند که دراین دسته از بازیکنان اکثرا یا تمام کنندگانی قهار هستند یا هافبک های هجومی خلاق: فالکائو، توره، کاگاوا. تجربه بازیکنانی که در تورنمنت های معتبر باشگاهی در سطح بین المللی حضور داشتند، برگ برنده ای است که همه تیم های حاضر در گروه C از آن برخوردارند اما باید دید کدام تیم ها از این تجربه بیشترین استفاده را خواهند کرد.

 

گروه D: اروگوئه، کاستاریکا، انگلیس، ایتالیا

جام جهانی 2014 برزیل

در این گروه شاید هیچ مدعی جدی برای قهرمانی وجود نداشته باشد اما یکی از گروه هایی که تیم های حاضر در آن بیش از یک سوم از عناوین قهرمانی در تاریخ جام جهانی را درو کرده اند، ایتالیا، اروگوئه و انگلیس در مجموع 7 بار قهرمان جام جهانی شده اند و مشخصا دو تیم صعود کننده از میان این سه تیم خواهد بود. کاستاریکا را در این گروه عملا باید حذف شده زودهنگام دانست. تنها کاری که این تیم شاید بتواند انجام دهد این است که کار را برای یکی از سه رقیبش سخت‌تر کند.

 

پایان قابل پیش بینی: با در نظر گرفتن روندی که هر یک از تیم های این گروه در پروسه صعودشان به جام جهانی داشتند (و نه بر اساس سیدبندی شان توسط فیفا) این ایتالیاست که باید به عنوان صدر نشین مرحله گروهی را به پایان برساند. آتزوری ها با شرایطی کاملاً متفاوت نسبت به انگلیس و اروگوئه و جزو اولین راه تیم های راه یافته به جام جهانی بلیت سفر به برزیل را کسب کرد. شاگردان تابارس از بازی پلی آف میان قاره ایبرابر اردن صعود کردند در حالی که انگلیس هم در بازی نفسگیر آخر خود با شکست لهستان جواز حضور در جام جهانی را کسب کرد.

 

بهترین نبرد تن به تن: دوئل آندره آ پیرلو و جک ویلشر در میانه میدان جذابترین نبرد تن به تن این گروه خواهد بود. تسلط پیرلو در حفظ توپ در نایب قهرمانی ایتالیا در یورو 2012، جایی که آتزوری، انگلیس را شکست داد عاملی کلیدی و برگ برنده مردان پراندلی در میانه میدان بود. البته در آن تورنمنت روی هاجسون جک ویلشر را در سطح بالایی که اکنون در آن بازی می کند در اختیار نداشت.

 

بهترین بازی: اگرچه جدال انگلیس و ایتالیا در بازی دوم گروه می تواند فرصت خوبی را در اختیار سه شیر قرار دهد تا انتقام شکست مرحله یک هشتم نهایی را از آتعزوری بگیرد اما حقیقت این است که بازی انگلیس و کاستاریکا ساختاری دفاعی دارد، حداقل در مقایسه با ایتالیا و اروگوئه که تمایل زیادی به رد و بدل کردن توپ در یک سوم دفاعی حریف دارند از همین رو جدال رو در روی این دوتیم جذابیت خاصی خواهد داشت.

 

پراندلی توانسته انعطاف پذیری خاصی به بازی آتزوری بدهد و سبک بازی مالکیت – محور اسپانیایی ها را به بازیکنانش تفهیم کند. در طرف مقابل هم اروگوئه خط حمله ترسناکی با حضور سوارز و کاوانی دارد.

 

عامل ناشناخته: در این گروه یک چیز حتمی است؛ اینکه با حضور ستاره هایی مانند سوارز، ماریو بالوتلی و رونی، بازی های گروه خالی از صحنه های نفسگیر و آتشبازی نیست. البته مناهیت بازی های این گروه توجه بیشتری را می طلبد. در این گروه حتی کاستاریکا هم می تواند با تکیه بر تسلط رویز خط دفاعش را سر و سامانی دهد و سوهان روح قدرت تهاجمی حریفانش شود.

 

گروه E: سوئیس، اکوادور، فرانسه، هندوراس

جام جهانی 2014 برزیل

پس از پایان یافتن بازی های پلی آف در قاره اروپا، دیدیه دشان حتما همیشه یک نعل اسب همراه خودش دارد که اینقدر خوش شانسی برایش پیش می آید. پس از فاجعه باخت فرانسه به اوکراین در بازی رفت پلیب آف یکباره ورق برگشت و فرانسه پس از قرعه کشی جام جهانی 2014 حتی می تواند خودش را در دور دیگر ببیند.

 

سوئیس در مرحله مقدماتی در گروهی اول شد که تیم هایی چون اسلوونی، ایسلند و نروژ را در خود جای داشت بنابراین نمی توان آنها را یک تهدید جدی به حساب آورد. اکوادور دیگر تیم گروه با توجه به درخشش غیرمنتظره اش در دیدارهای ابتدایی مقدماتی خیلی زود جواز حضور در برزیل را به دست آورد اما در بازی های پایانی اش خیلی بد ظاهر شد. هندوراس را هم می توان زنگ تفریح این گروه به حساب آورد که اکوادور در یک بازی دوستانه اخیر توانست آنها را شکست دهد.

 

پایان قابل پیش بینی: در این گروه احتمالا فرانسه اول خواهد شد، سوئیس در جایگاه دوم قرار خواهد گرفت و اکوادور و هندوراس هم از دور رقابت ها کنار خواهندر فت.

 

بهترین نبرد تن به تن: در نبر سوئیس و فرانسه دو نفر از بهترین، آماده ترین و انرژیک ترین بازیکنان دنیای مدرن در برابر هم صف آرایی خواهند کرد. ستاره یوونتوس نه تنها در کارهای تهاجمی بسیار عالی است، در کارهای تدافعی هم بازیکنی کاملا قابل اعتماد است. ریبری هم که این روزها رویای کسب توپ طلا را در سر می پروراند یکی از بهترین های جهان است و نبرد این دو ستاره می تواندس رنوشت حساس ترین بازی این گروه را رقم بزند.

 

بهترین بازی: این دومین بازی این گروه است هر چند نمی توان انتظار هیجان بسیار بالایی از این بازی را داشت اما بازی تهاجمی که در رأس کار هر دو تیم است می تواند قشنگ ترین بازی این گروه را رقم بزند. البته اگر یکی از این دو تیم در بازی اولشان موفق به کسب پیروزی نشده باشند، اهمیت این دیدار دو چندان خواهدشد.

 

عامل ناشناخته: تیم ملی فوتبال فرانسه هنوز هم درگیر اتفاقاتی است که چهار سال پیش در جام جهانی آفریقای جنوبی برایشان روی داد. از آن زمان تاکنون روابط تیم ملی فوتبال با مردم این کشور خوب نشده است. در یورو 2012، آبی ها با یک رکورد شکست ناپذیری بالا قدم به این تورنمنت گذاشتند اما آن مشکلات و زخم های قدیمی در این بازی ها سر باز کرد و فرانسه در همان دور اول حذف شد. در این جام هم شاید چنین اتفاقاتی در انتظار خروس های متزلزل باشد.

 

گروه F: آرژانتین، بوسنی، ایران، نیجریه

جام جهانی 2014 برزیل

شاید این گروه در نگاه اول توجهات را به خودش جلب نکند اما مطمئنا رقابت های سخت و نفسگیری در این گروه جریان خواهد داشت. در این مسئله که آرژانتین شانس اول صعود از این گروه است که شکی نیست اما به راحتی نمی توان از خط حمله آتشین بوسنی هم گذشت. این تیم که برای نخستین بار حضور در جام جهانی را تجربه می کند. با انگیزه بالایی قدم به این رقابت ها خواهد گذاشت. با حضور ستاره هایی چون آگرو، مسی، دی ماریا و هیگواین آرژانتین می تواند موجب وحشت هر خط دفاعی شود.

 

یکی دیگر از بزرگان این گروه نیجریه قهرمان آفریقاست که در چند سال اخیر در بهترین دوران خودبوده است. این در حالی است که تیم های آفریقایی برای رسیدن به جام جهانی مسابقات زیاد و فشرده ای را پشت سر می گذارند.

 

ایران هم با اول شدن در گروهی که ازبکستان و کره جنوبی را داشت، خودش را به برزیل رساند. شاگردان کی روش برای گرفتن امتیاز از رقبای سرسخت شان کار دشواری در پیبش دارند. در بازی های این گروه می توان در انتظار بازی های پرگلی بود.

 

پایان قابل پیش بینی: آرژانتین احتمالا در این گروه اول خواهد شد، نیجریه در جایگاه دوم قرار خواهد گرفت و ایران و بوسنی برای سوم و چهارم شدن تلاش خواهند کرد.

 

بهترین نبرد تن به تن: سوسیچ مربی بوسنی پایه های تیمش را با وجود ژکو ساخته و این تیم به شدت به ستاره نیمکت نشین منچسترسیتی متکی است. در رویارویی آرژانتین و بوسنی شاهد یک نبرد فیزیکی سخت میان ژکو و مدافع میانی پورتو خواهیم بود. اتامندی با درخشش در این فصل مورد توجه تیم هایی چون سیتی و موناکو قرار گرفته است.

 

بهترین بازی: شاگردان سابه یا در جام های 2002، 94 و 2010 هم با نیجریه همگروه شده بودند و نیجریه برای آنها یک حریف تکراری است اما این دیدار می تواند جذابیت های بسیاری داشته باشد.

 

عامل ناشناخته: کارلوس کی روش مربی ایران زمانی که مربیگری تیم ملی پرتغال را برعهده داشت به داشتن تاکتیک های دفاعی شهرت داشت و در جام جهانی 2010 پرتغال تدافعی ترین بازی هایش را به نمایش گذاشت. در گروهی که ستارگان گلزن زیادی در آن حضور دارند کی روش امیدوار است با برنامه های دفاعی اش نتایج قابل قبولی را مقابل رقبای بزرگش بگیرد.

 

گروه G: آلمان، پرتغال، غنا، آمریکا

جام جهانی 2014 برزیل

رویارویی یورگن و یوگی در این گروه بیش از هر مسئله ای جلب توجه می کند. یورگن کلینزمن مربی سابق تیم ملی آلمان رو در روی دستیار سابقش و مربی فعلی ژرمن ها یعنی یواخیم لو قرار می گیرد. یک رویارویی احساسی و البته حیثیتی.

 

در یک بازی دوستانه در ماه ژوئن آمریکا موفق شد با نتیجه 4-3 از سد آلمان بگذرد و اکنون این دو تیم در بزرگترین تورنمنت فوتبال دنیا باید با هم بازی کنند اما این گروه دشوار کریستیانو رونالدو و غنا را هم دارد. یکی از سخت ترین گروه های جام جهانی که تیم ها برای رسیدن به دور حذفی کار بسیار دشواری برای صعود در پیش رو خواهند دشات. هیچ تیمی دوست ندارد در شهر آمازونی مانائوس بازی کند اما آمریکا و پرتغال دومین بازیشان را در این شهر استوایی بازی خواهند کرد که فاکتور آب و هوا هم بر مشکلات این گروه افزوده است.

 

پایان قابل پیش بینی: آلمان ها قدرت کافی را برای صعود به عنوان تیم اول دارند. در مرحله گروهی جام جهانی 2010 با گل مسوت اوزیل غنا را شکست دادند و در یورو 2012 با گل ماریو گومز پرتغال را از پیش رو برداشتند. اول شدن آلمان و دومی پرتغال با توجه به آمادگی کریس رونالدو برای این گروه پیش بینی می شود. آمریکا این روزها هم آماده است و شاید آنها جایگاه سوم را به خودشان اختصاص دهند.

 

بهترین نبرد تن به تن: در این گروه برادران بواتنگ رو در روی هم قرار خواهند گرفت. کوین پرینس برای غنا بازی می کند و جروم برای آلمان اما رویارویی اوزیل با رونالدو هم تیمی سابقش در رئال مادرید مطمئنا یکی از جذاب ترین نکات بازی آلمان و پرتغال است.

 

بهترین بازی: بازی آخر این گروه در شهر رسیف میان آلمان و آمریکا انجام خواهد شد که دو مربی آلمان را رو در روی هم قرار خواهد داد اما جذاب ترین بازی مطمئنا در رویارویی کریس رونالدو با ستارگان آماده آلمان رقم خواهد خورد. شاید در این جام هم رونالدو باید یک تنه تیمش را به دور حذفی برساند که در این صورت کار سختی مقابل مدافعان مستحکم ژرمن ها پیش رو خواهد داشت. آخرین مصاف آلمان و پرتغال در جام جهانی هم به بازی رده بندی جام جهانی 2006 برمی گردد که این بازی را آلمان 3- یک برد.

 

عامل ناشناخته: آلمان در این فصل به دلیل مصدومیت ماریو گومز و میروسلاو کلوزه از تاکتیک 9 کاذب بهره بردو هنوز حاضر نشده از اشتفان کیسلینگ استفاده کند. باید دید تدابیر یواخیم لو برای بازی های برزیل چیست؟ و اینکه آیا در تیم پرتغال باز هم تمام مسئولیت های حمله بر گردن لونالدو خواهد افتاد؟

 

گروه H: بلژیک، الجزایر، روسیه، کره جنوبی

جام جهانی 2014 برزیل

این گروهی است که هر تیمی حتی پیش از انجام قرعه کشی آرزوی قرار گرفتن در آن را داشت. بازی های این گروه آخر از همه شروع می شود و تیم ها زمان بیشتری برای آماده سازی دارند. بازی های این گروه در عین حال در سه شهر نزدیک به هم یعنی ریودوژانیرو، سیائوپائولو و بلوهوریزنته انجام خواهد گرفت که همه آنها در جنوب شرقی برزیل قرار دارند و آب و هوای آن معتدل و از رطوبت پایینی هم برخوردارند. بعد از قرعه کشی هم تیم هایی که در این گروه قرار گرفتند بدون شک آسانترین گروه جام برزیل را تشکیل دادند.

 

پایان قابل پیش بینی: همگروه شدن بلژیک و کره جنوبی به یاد جام جهانی 90 ایتالیا می تواند جالب باشد اما تیم آسیایی این گروه شاید حتی کمتر از ژاپن و ایران برای صعود شانس داشته باشد. بلژیک قدرت اول این گروه به حساب می آید که البته احتمال مصاف سختی با روسیه فابیو کاپلو خواهد داشت.

 

شیاد الجزایر به عنوان ضعیف ترین تیم آفریقایی جام تنها دلخوشی کره جنوبی در این گروه باشد اما کره برای عبور از سد اروپایی ها و ستاره هایشان کار بسیار سختی در پیش دارد که البته با توجه به قدرت کره در بازی های دوستانه چندان نشدنی هم نیست. البته همین الجزایر چهار سال پیش در جام جهانی لحظات سختی را برای فابیو کاپلو در تیم ملی انگلیس رقم زد. روی کاغذ بلژیک و روسیه دو شانس اول گروه برای صعود به دور بعد هستند.

جام جهانی 2014 برزیل

بهترین نبرد تن به تن: ستاره 22 ساله چلسی این روزها به یکی از ارکان اصلی تیم ژوزه مورینیو تبدیل شده او آنقدر خوب و قدرتمند بازی می کند که بسیاری از کارشناسان لیگ برتر او را کریستیانو رونالدو چلسی می دانند. در آن سو سون هیونگ مین که یک سال از آزار کوچکتر است هم دورانی طلایی را در بوندس لیگا پشت سر می گذارد. او در این فصل در 10 دیداری که برای لورکوزن به میدان رفته شش گل برای این تیم به ثمر رسانده است. این دو بازیکن می توانند در پایان رقابت ها عنوان با استعدادترین جوانان این جام را به خودشان اختصاص دهند.

 

بهترین بازی: این بازی در 22 ژوئن در ماراکانا انجام خواهد شد. این دو تیم در جام جهانی 2002 هم به مصاف هم رفته اند که دیدار بسیار زیبایی بود و بلژیک در آن دیدار 3-2 پیروز شد. مراک ویلموت مربی فعلی بلژیک گل پیروزی بخش تیمش در آن بازی را به ثمر رساند. آیا او دوباره می تواند کشورش را به پیروزی برساند یا تجربه کاپلو پیروزی را برای روسیه به ارمغان خواهد آورد.

 

منبع : برترین ها

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *