حکم نزدیکی از پشت

حکم-نزدیکی-از-پشت

حکم نزدیکی از پشت

در میان آقایان افرادی زیادی هستند که تمایل نزدیکی از پشت با همسر خود را دارند و حکم شرعی نزدیکی از پشت با همسر را نمی دانند که آیا چنین عملی گناه و حرام است یا خیر؟ و ما در این پست می خواهیم حکم آن را از نظر مراجع عظام تقلید و همچنین عوارض نزدیکی از پشت را تقدیم شما کنیم، پس همراه شوید:

حکم نزدیکی از پشت

حکم نزدیکی از پشت با همسر

پاسخ اجمالی:
به نظر اکثر مراجع تقلید نزدیکی از پشت با همسر کراهت شدیده دارد بدین معنا که این عمل مورد پسند خدواند نیست و بهتر است ترک شود ولی گناه محسوب نمی شود. البته نزدیکی از پشت با زن در صورتی کراهت شدیده دارد که زن راضی باشد و الا اگر زن راضی نباشد دخول و نزدیکی از پشت جایز نیست.

پاسخ تفصیلی:
حکم نزدیکى با همسر از پشت چگونه است؟
همه مراجع (به جز تبریزى، سیستانى و وحید): نزدیکی از پشت کراهت شدید دارد.[۱] آیه اللّه  سیستانى: نزدیکی از پشت اگر زن راضى باشد، کراهت شدید دارد و اگر راضى نباشد،  بنا بر احتیاط واجب جایز نیست.[۲] آیات عظام تبریزى و وحید: بنا بر احتیاط واجب نزدیکی از پشت جایز نیست.[۳] پرسش: اگر مرد بخواهد با همسرش از پشت نزدیکى کند، آیا زن مى تواند تمکین نکند؟
همه مراجع: آرى، زن مى تواند به این نوع از استمتاع، تمکین نکند.[۴]

عوارض نزدیکی از پشت

البته غیر از حکم شرعی، باید جنبه های بهداشتی چنین عملی را نیز در نظر گرفت زیرا نزدیکی از پشت با همسر عملی غیر طبیعی است و از نظر علمی و پزشکی نیز ثابت شده که این عمل پرخطر و موجب آسیبهای جسمانی برای زن است.
پزشکان گفته اند: دستگاه گوارشی دارای دو نوع اسفنکتر sphincter می باشد:
۱- اسفنکتر داخلی و غیر ارادی؛ که دریچه ورودی غذا به معده و خروج آن می باشد.
۲- اسفنکتر خارجی؛ که ارادی است و وقتی که غذا بلعیده می شود از طریق مری پایین آمده و به سمت معده می رود.
زمانی که شخصی احساس کند که نیاز به خروج مدفوع از دریچه مقعد را دارد این همان زمانی است که اسفنکتر داخلی ۱ باز شده و همانطور که گفته شد غیر ارادی است. اما عمل باز کردن دریچه مقعد ( اسفنکتر خارجی) و در کل دفع مدفوع؛ ارادی است و دست خود شخص می باشد و زمانی که شخص احساس نیاز به اجابت مزاج کرد و خود را نگه میدارد تا به محل مناسب برسد و سپس به اراده خود باعث خارج شدن مدفوعش می شود این نگه داشتن و این عمل خارج کردن مدفوع؛ توسط اسفنکتر خارجی که ارادی است انجام می شود. و رابطه جنسی از پشت باعث آسیب دیدگی اسفنکتر خارجی میشود و باعث می شود که دریچه خروجی مقعد (Anal) به درستی کارش را انجام ندهد یعنی از قدرت ارادی خارج می شود. و به مرور زمان امکان ارادی خروج مدفوع یا نگه داشتن خود را از دست می دهد. در این صورت نا خواسته و غیر ارادی مدفوع از دریچه مقعد خارج میشود در این صورت همیشه لکه هایی از مدفوع در لباس زیر مشاهده می گردد.
البته نزدیکی از پشت موجب بیماریهای عفونی و ویروسی همانند هپاتیت، ایدز، سفلیس و بیماریهای مقاربتی میگردد زیرا در درون مقعد باکتریهای زیادی می باشد، که موجب انتقال ویروسهایی نظیر ایدز و … میشود.

پی نوشت ها:
[۱]. امام، نورى و فاضل، تعلیقات على العروه، ج ۲، النکاح، الفصل الاول، م ۱ ؛ صافى، توضیح المسائل  مراجع، م ۴۵۰ ؛ خامنه اى، استفتاء، س ۴۱۹ ؛ مکارم، تعلیقات على العروه، احکام الحیض، السابع و دفتر: بهجت.
[۲]. سیستانى، توضیح المسائل مراجع، م ۴۵۰٫
[۳]. تبریزى، استفتائات، س ۱۴۶۳ و منهاج الصالحین، ج ۱، م ۲۲۸ و وحید، منهاج الصالحین، ج ۲، م ۲۲۸٫
[۴]. فاضل، جامع المسائل، ج ۱، س ۱۶۷۰ ؛ سیستانى، توضیح المسائل، م ۴۵۰ ؛ خامنه اى، استفتاء، س ۴۲۵ ؛  وحید، منهاج الصالحین، ج ۲، م ۲۲۸ ؛ تبریزى، منهاج الصالحین، ج ۱، م ۲۲۸ ؛ نورى، امام، مکارم، تعلیقات على العروه، ج ۲، الفصل الاول، م ۱٫

منبع: پاسخکده

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *