دختر، پسر مناسب ما کجا پیدا می شوند؟

گزینه مناسب برای ازدواج

افراد بسیاری وجود دارند که می توان برای ازدواج به آنها فکر کرد‎

 

شاید تا به حال با جوانانی مواجه شده باشید که وقتی از آنها می پرسند چرا ازدواج نمی کنید، پاسخ می دهند: کو دختر،پسر مناسب؟ مشکل بیشتر این آدم ها آن است که نمی دانند چطور گزینه مورد نظرشان را برای ازدواج پیدا کنند.

افراد بسیاری وجود دارند که می توان برای ازدواج به آنها فکر کرد. این افراد معمولا در سه مکان مختلف قابل شناسایی و آشنا شدن هستند:

محیطی که در آن زندگی می کنیم
البته نمی شود توقع داشت در همسایگی بتوان با افراد مختلف که برای ازدواج مناسبند روبه رو شد، اما در هر حال افرادی که سال ها به عنوان همسایه یا هم محله ای در کنارشان بوده اید، می توانند گزینه مناسبی برای ازدواج باشند. حسن این نوع انتخاب ها آن است که شما مدت ها فرد مورد نظرتان را دیده و شناخته اید، از خانواده او اطلاع دارید، سطح زندگی شان را می دانید و احتمالا تناسب فرهنگی، اقتصادی و خانوادگی بیشتری با یکدیگر دارید.

محل کار و دانشگاه
برخی افراد در محل کار یا دانشگاه با یکدیگر آشنا شده و سرانجام ازدواج می کنند. البته برخی هم با دیدن همکارهایشان به طور کل از ازدواج دلسرد می شوند. اما در هر حال چنین ازدواج هایی رخ می دهد. آشنایی های منجر به ازدواج در محل کار و دانشگاه یک حسن بزرگ دارد و آن این است که شما رفتار فرد را در طبیعی ترین حالت ممکن دیده اید و به آن علاقمند شده اید. رفتار اجتماعی طرف مقابلتان را می شناسید و قضاوت ها و تعابیر دیگران را درباره آنها می شنوید.

در این شرایط، منطقی تر و عاقلانه تر تصمیم می گیرید. اما باید یک هشدار را هم جدی بگیرید. نتایج یک تحقیق نشان می دهد، افراد وقتی در یک محیط قرار می گیرند احتمال این که عاشق هم شوند بیشتر است. در واقع محیط جغرافیایی مشترک صرف نظر از تشابه ها یا تفاوت های افراد، زمینه عشق و عاشقی و ازدواج را فراهم می آورد. بنابراین مراقب باشید چشم بسته در دام نیفتید.

مکان هایی که افراد در کنار هم فعالیت دارند
نمونه این مکان ها، دانشگاه، سازمان های اجتماعی، مکان های ورزشی و… است. در این جاها معمولا افراد با علاقه های مشابه کنار هم قرار می گیرند و احتمال این که فرد مورد نظر خود برای ازدواج را پیدا کنند بسیار زیاد است. حسن این انتخاب ها، اشتراکات فردی بیشتر و علاقمندی های مشابه است.
البته این روزها گزینه چهارمی هم هست: اینترنت. که بهتر است مراقب خطرات این یکی باشید! آشنایی های اینترنتی اگرچه با نفوذ تکنولوژی در زندگی ما روز به روز بیشتر می شوند اما باید خیلی زود به آشنایی های رو در رو منجر شوند تا شناختی کامل تر و همه جانبه تر به دست آید.
گزینه رایج تر که شاید بتوانیم از آن به عنوان پنجمین گزینه یاد کنیم هم ازدواج از طریق معرفی است که در این نوع ازدواج دقت بیشتری باید داشته باشید. صلاحیت معرف و شناخت کافی بعد از معرفی شدن از ضروریات این ازدواج است که آن را حساس تر می کند.

اول خوب بشناسید
با تمام این ها، اگر واقعا می خواهید ازدواج کنید، پس به مکان هایی بروید که ممکن است با فردی مناسب آَشنا شوید. البته مهم است با خودتان روراست و مطمئن باشید که از ته قلب یار و شریک زندگی می خواهید.

قرار نیست با اولین کسی که روبه رو می شوید ازدواج کنید. بنابراین از صحبت کردن با دیگران نترسید و اگر حس می کنید فرد مورد علاقه تان را پیدا کرده اید، به او نزدیک شده و سعی کنید او را بشناسید و همچنین اجازه دهید او با شما آشنا شود. بیشتر مواقع در این برخوردهاست که می توانید در نهایت ازدواج کنید.

البته اگر فرد مناسبی نیافتید یا این که خودتان آمادگی ازدواج ندارید، مجبور نیستید به این سرعت ازدواج کنید. صبر کنید تا آمادگی های لازم را به دست آورید و بعد، با همه وجودتان در یک زندگی مشترک حاضر شوید.

منبع : جام جم سرا

گزینه مناسب برای ازدواج, فرد مورد نظر برای ازدواج, آشنایی های منجر به ازدواج,
 نوع ازدواج, عشق و عاشقی و ازدواج
, ضروریات ازدواج, آمادگی ازدواج, انتخاب همسر مناسب

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *