دستور ساخت کرم آلوئه ورا برای پوست

طرز تهیه کرم آلوئه ورا برای پوست (1)

فواید آلوئه ورا برای پوست بی شمار است. از جوانی پوست تا زیبایی و طراوت پوست همه را دربر دارد. ژل آلوئه ورا با داشتن خاصیت تسکین دهنده ی پوست از ایجاد و افزایش التهابات پوست صورت جلوگیری می کند.

 

آلوئه ورا برای پوست خواص بی نظیری دارد. برای تهیه کرم های زیبایی و مرطوب کننده ی پوست از این گیاه بهتر است با دانستن روش ساخت ، خودتان درخانه با ترکیبات طبیعی یک کرم مرطوب کننده و شاداب کننده ی پوست برای خود بسازید.

ژل آلوئه ورا نیز ترکیبی تسکین دهنده و آرام کننده پوست می باشد. این ماده پوست شما را سفت و مرطوب نگاه می دارد. غنی بودن آلوئه ورا  از ویتامین ها و آنتی اکسیدانها، خصوصاً آنتی اکسیدان ویتامین E،  باعث برگرداندن  دوباره جوانی به پوست شده و باززایی یا تقسیم دوباره سلول های پوست را امکانپذیر می سازد. آلوئه ورا همچنین برای بهبود آفتاب سوختگی پوست و محو کردن لکه های پوستی گزینه بسیار مناسبی می باشد.

طرز تهیه کرم آلوئه ورا برای پوست

 طرز تهیه مرطوب کننده اول:

لوسیون مرطوب کننده  سبک با روغن نارگیل و ژل آلوئه ورا

برای تهیه این لوسیون تنها کافیست روغن جامد نارگیل را با ژل آلوئه ورا هم بزنید و از آن به عنوان لوسیونیمرطوب کننده استفاده کنید. در مقایسه با روغن نارگیل ساده، این لوسیون بر روی پوست بسیار سبک خواهد بود.

طرز تهیه کرم آلوئه ورا برای پوست (2)

مواد و وسایل  لازم:

ژل آلوئه ورا تازه

روغن خالص نارگیل

روغن گیاهی معطر مثل روغن اسطوخودوس یا روغن نعناع ( اختیاری)

کاسه برای مخلوط کردن

پیمانه و قاشق اندازه گیری

مخلوط کن یا میکسر

همزن دستی یا برقی

ظرف مناسبی برای نگهداری لوسیون

مراحل تهیه:

یک برگ کوچک آلوئه ورا را برداشته و با قاشق ژل داخل آن را خالی کنید و درون مخلوط کن بریزید و با دور تند چند دقیقه اجازه دهید تا به خوبی یکدست شود.    نصف پیمانه روغن نارگیل جامد خالص را درون کاسه جداگانه ای بریزید. (طرز  تهیه روغن نارگیل خانگی خالص این پست را بخوانید.) آلوئه ورای همزده و یکدست شده را به روغن نارگیل اضافه کنید.

با استفاده از یک همزن دستی یا برقی این دو را به مدت 5 تا 10 دقیقه یا تا وقتی که مخلوطی نرم و پفی و با غلظتی شبیه به خامه حاصل شد، هم بزنید.به طور دلخواه چند قطره روغن گیاهی معطر مثل روغن نعناع را به مخلوط هم زده شده بیافزایید و دوباره هم بزنید. در انتها لوسیون نارگیل آماده شده را درون ظرف مناسبی مثل ظرف قدیمی و تمیز یک کرم یا لوسیون ریخته و آن را در یخچال نگهداری کنید. این لوسیون برای چندین هفته قابل نگهداری می باشد.

می توانید این لوسیون را مانند لوسیون ها و کرم های دیگر برای پوست تمام نقاط بدن استفاده کنید. برای افزایش میزان تأثیر این لوسیون، سعی کنید همیشه بعد از حمام، زمانی که پوست بدنتان کمی مرطوب است از این لوسیون استفاده کنید تا رطوبت را در پوستتان ماندگار کنید. این لوسیون همچنین  یک پاک کننده آرایش بسیار خوب به شمار می رود.

 

طرز تهیه مرطوب کننده دوم:

کِرِم مرطوب کننده خانگی با روغن نارگیل و ژل آلوئه ورا

 مواد و وسایل لازم:

ژل تازه آلوئه ورا

روغن نارگیل جامد خالص

روغن ویتامین E(کپسول ویتامین E)

روغن گیاهی معطر مثل روغن اسطوخودوس یا روغن نعناع ( اختیاری)

قاشق های اندازه گیری مخصوص پیمانه کردن

مخلوط کن

ظرف شیشه ای برای نگهداری کِرِم

 طرز تهیه کرم آلوئه ورا برای پوست (3)

 مراحل تهیه:

حدود 4 قاشق چایخوری ( مخصوص پیمانه)  ژل آلوئه ورا را داخل مخلوط کن بریزید.2 قاشق چایخوری روغن نارگیل را  در ظرفی ریخته و داخل تابه ای که حاوی آب جوش است قرار دهید تا به طور غیر مستقیم حرارت دیده و آب شود، سپس این روغن آب شده را به آلوئه ورا اضافه کنید. کپسول ویتامین E را برداشته و روغن آن را خارج کنید و به اندازه نصف قاشق چایخوری یا دو ونیم سی سی  به مواد داخل مخلوط کن بیافزایید.

مخلوط کن را روشن کرده و مواد را برای چند دقیقه هم بزنید تا یکدست شوند. به طور دلخواه چند قطره روغن نعناع به این کِرِم اضافه کنید. مانند لوسیون مرطوب کننده نارگیل که در مورد قبل توضیح داده شد، این کرم مرطوب کننده را نیز  می توانید درون ظرف مخصوص ( ترجیحاً شیشه ای) ریخته و در یخچال به مدت چند هفته نگهداری کنید و مانند مورد قبل استفاده کنید.

این مرطوب کننده پوست خانگی همچنین می تواند به عنوان مرطوب کننده لب ها نیز مورد استفاده قرار گیرد. شما می توانید این مرطوب کننده را به عنوان لوسیون اصلاح استفاده کنید تا به نرمی موها کمک کرده و از بریدن پوست با تیغ اصلاح پیشگیری کنید. قبل از اصلاح کافیست لایه نازکی از این لوسیون را روی پوست بمالید و بگذارید تا 1 یا 2 دقیقه بماند و بعد موهایتان را بتراشید.

 

طرز تهیه مرطوب کننده سوم

مرطوب کننده طبیعی پوست صورت و بدن، غیر چرب و سبک با آلوئه ورا

این مرطوب کننده کاملاً طبیعی بوده  و می توانید آن را برای مرطوب ساختن پوست بدن و صورت به کار ببرید. بعلاوه این کِرِم بسیار سبک، پفی و رطوبت رسان می باشد. بهترین مزیتش این است که پوستتان را چرب نمی کند. این کِرِم مرطوب کننده پوستهای خشک را  در زمستان ترمیم می کند ولی آانقدر سبک است که شما می توانید به راحتی در طول تابستان و فصل گرما نیز از آن استفاده کنید.

 مواد لازم:

ژل آلوئه ورای تازه: 1 پیمانه

آب مقطر: 1 پیمانه

موم زنبور عسل آسیاب شده: نصف پیمانه

روغن بادام شیرین یا روغن هسته انگور یا روغن جوجوبا: نصف فنجان

روغن ویتامین E: 1 قاشق چایخوری

روغن گیاهی معطر مثل روغن اسطوخودوس: 15 قطره

 طرز تهیه:

در یک کاسه متوسط، ژل آلوئه ورا، روغن ویتامین E و روغن معطر را با هم مخلوط کنید. این مخلوط را کنار گذاشته و بگذارید در دمای اتاق باقی بماند. یا اینکه می توانید آن را در داخل یک حمام آب گرم قرار دهید. موم زنبور عسل رنده شده و روغن بادام را داخل پیمانه اندازه گیری ریخته و این پیمانه را داخل آبی که در حال جوشیدن آرام است قرار دهید. اجازه دهید تا گرم شود و هر از چند گاهی آن را هم بزنید تا وقتی که موم  کاملاً آب شود، سپس به آرامی و با دقت پیمانه را از درون آب جوش بیرون بیاورید.

مخلوط موم و روغن گرم شده را داخل مخلوط کن ریخته و بگذارید تا خنک شود ولی سفت نشود و همچنان نرم باشد. زمانی که خنک شد مخلوط کن را روشن کرده و مخلوط آلوئه ورا را که کنار گذاشته بودیم با جریان آرام و پیوسته ای  به مخلوط کن روشن اضافه کنید.

در حین کار مخلوط کن را خاموش کرده و با استفاده از یک قاشق موادی که به کناره ها چسبیده اند را هم بزنید تا به بقیه مواد بپیوندند. اگر مواد در بالا جمع شده اند به طور مکرر مخلوط کن را متوقف کنید و با قاشق هم بزنید تا باهم مخلوط شوند. این کار ممکن است 10 تا 15 دقیقه به طول انجامد. پس صبور باشید. این مخلوط کردن را تا جایی ادامه دهید تا غلظت کِرِم به  میزان دلخواهتان شود.  کِرِم مرطوب کننده را به یک شیشه تمیز منتقل کرده و مقداری را که نمی خواهید تا چند هفته مصرف کنید در یخچال نگهداری کنید.

منبع : تک رژ نمناک

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *