دلیل مرگ دنیا فنی زاده،عروسک گردان کلاه قرمزی

دلیل مرگ دنیا فنی زاده،عروسک گردان کلاه قرمزی

صبح امروز،خبری بسیار ناراحت کننده و ناگوار در مورد مرگ یکی از اعضای برنامه ی کلاه قرمزی شنیدیم.خبری بسیار ناراحت کننده از مرگ دنیا فنی زاده،عروسک گردانی که به عروسک نوستالژی های کودکانه مان جان می داد.

بیماری دنیا فنی زاده چه بود؟

مدتی بود که دنیا فنی زاده،با نوعی از سرطان بنام سارکوم یوئینگ دست و پنجه نرم می کرد.حتما شما هم تا به حال این نوع سرطان به گوشتان نخورده باشد.

سارکوم یوئینگ،سرطانی است که عضلات دست دنیا را مورد حمله قرار داده بود.همان دستی که با آن به عروسک کلاه قرمزی روح می داد.متاسفانه علاوه بر عضلات دست،عضلات پشت گردن دنیا فنی زاده هم درگیر شده بودند.

فوت دنیا فنی زاده،کسی به شخصیت محبوب کلاه قرمزی جان می داد،خبری بسیار غم انگیزی بود.

بیماری دنیا فنی زاده را بهتر بشناسید 

بیماری سارکوم بافت نرم نوعی از سرطان است که در بافت‌های نرم بدن به وجود می‌آید. مقصودمان از بافت نرم بدن هم شامل عضلات، اعصاب، چربی‌ها یا اندام‌های بدن است که ممکن است درگیر این بیماری شود. این نوع سرطان وقتی اتفاق می‌افتد که سلول‌های بافت نرم بدن از شکل نرمال و طبیعی خود خارج شده و کم‌کم به سلول‌های سرطانی تبدیل می‌شوند؛ یعنی از حالت نرمال خارج شده و رشد غیرنرمال پیدا می‌کنند. انواع مختلف سرطان سارکوم وجود دارد که به بافتی که درگیر می‌شود، بستگی دارد. این بیماری می‌تواند در هر جایی از بدن (حتی دیواره شکم یا قفسه سینه) مشاهده شود و بافت‌های نرم بدن را درگیر کند اما معمولا در بازوها و ساق‌ها بیشتر از سایر اندام‌های بدن دیده می‌شود.

معمولا این بیماری در مراحل اولیه علائم مشخص و واضحی ندارد اما شایع‌ترین و اولین علامتی که بیمار متوجه آن می‌شود، توده‌ای است که چند هفته تا چند ماه وجود داشته باشد و از بین نرود.
این توده معمولا رشد آرام دارد و بیمار احساس درد ندارد. این توده روی بافت‌های نرم شکل می‌گیرد و بیشتر شبیه یک برآمدگی است. البته این را هم باید گفت که هر برآمدگی که در بافت‌های نرم بدن وجود داشته باشد به این معنا نیست که فرد حتما به سارکوم بافت نرم مبتلا شده است،  اما به‌هرحال یکی از علائم این بیماری وجود همین برآمدگی‌هاست که نیاز به بررسی دارد، بنابراین اگر فردی متوجه برآمدگی یا توده‌ای در بدن شد که به آرامی رشد می‌کند و برطرف نشده است حتما باید با پزشک مشورت کرده و بررسی‌های لازم را انجام دهد. در مواقعی که بیمار در سطح پیشرفته بیماری قرار داشته باشد و بسته به محل توده، ممکن است درد هم با این توده‌ها همراه شود، خصوصا اگر توده در ناحیه شکم باشد.
به‌علاوه بسته به اینکه توده در کجای بافت (در این پرونده بافت دست) قرار گرفته باشد، تا چه حد عضلات، تاندون‌ها و اعصاب آن را درگیر کرده باشد، اندازه توده چقدر باشد و… ممکن است در موارد پیشرفته‌تر، حرکت دست‌ها هم مختل شود. مثلا ممکن است بیمار نتواند دست یا انگشتان را حرکت دهد یا برخی کارهای خاص را با دست یا انگشتان خود انجام دهد و… به‌طور کلی این توده‌ها در هر منطقه‌ای از بافت‌های نرم بدن که قرار داشته باشند و اعصاب و عروق آن را درگیر کرده باشند، ممکن است مشکلات خاص خود را داشته باشد. مثلا در ناحیه شکم ممکن است خونریزی هنگام مدفوع یا سیری زودرس را هم به‌عنوان علائم در‌نظر بگیریم.

چرا دنیا  فنی زاده به این بیماری مبتلا شد؟

تاکنون هیچ علت یا عامل مشخصی برای این بیماری شناخته نشده است. گاهی اوقات می‌شنویم که این نوع سرطان را به کار یا حرکت زیاد دست‌ها ارتباط می‌دهند که باید بگوییم که هیچ منبع علمی برای این قضیه وجود ندارد. ممکن است به‌دلیل برخی مشکلات یا سندروم‌های ژنتیکی، برخی سرطان‌ها احتمال ابتلای بیشتری در فرد ایجاد کنند، اما اینکه بخواهیم این سارکوم را به کار زیاد یا عوامل دیگری ارتباط بدهیم صحیح نیست. می‌توان گفت این بیماری چندان شایع نیست و همین میزان بروز این بیماری هم معمولا در بالغین بیش از کودکان است.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *