“شهرام امیری” به جرم جاسوسی اعدام شد

شهرام-امیری
233
دسته‌بندی نشده

اعدام شهرام امیری به جرم جاسوسی

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه ای در یکصدمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به اجرای حکم اعدام شهرام امیری به دنبال اثبات اتهام جاسوسی وی و تأیید حکم دادگاه بدوی در دیوان عالی کشور اظهار داشت:این فرد با توجه به دسترسی های اطلاعات سری و به کلی سری نظام داشته است، با دشمن متخاصم و درجه یک ما یعنی آمریکا ارتباط برقرار کرده بود و اطلاعات حیاتی کشور را در اختیار دشمن قرار داده بود.
وی با تقدیر از عملکرد سیستم اطلاعاتی کشور در این پرونده گفت:اطلاعاتی که توانست در این پرونده رودست بزرگی به سیستم اطلاعایت آمریکا بزند و امیدوارم این موفقیت تسریع شود.
سخنگوی دستگاه قضا اضافه کرد:سیستم اطلاعاتی آمریکا به هیچ وجه تصور نمی کرد که ایران از ارتباط این فرد با آنها مطلع است و آنها با برنامه خاصی وی را به عربستان بردند و به شکل خاص از این کشور خارج کردند غافل از اینکه همه این اتفاقات زیر ذره بین سیستم اطلاعاتی کشور رخ داده بود.

شهرام امیری کیست؟

در 24 ساعت اخیر دستگاه تبلیغاتی دولت انگلیس درباره اعدام “شهرام امیری” جنگ روانی بی سابقه ای را به راه انداخته است.

شهرام امیری که کارشناس صنعت پزشکی هسته ای است در سال 1388 در سفر حج عمره ناپدید می شود و پس از 13 ماه غیبت در تیر ماه 1389 به دفتر حافظ منافع ایران در آمریکا مراجعت کرده و در مدت کوتاهی به ایران بازمی گردد.

***انتشار ویدئوهای ضد و نقیض از شهرام امیری

در تیرماه 1389، اوایل افشای این ماجرا، از “شهرام امیری” چند ویدئوی متناقض منتشر شد. در یکی از ویدئوها “شهرام امیری” مدعی شد که توسط آمریکایی ها و عربستانی ها ربوده شده اما وی موفق شده که از دست آنان فرار کند.

وی در این ویدئو گفت:”ربایندگان من را به خانه ای در نقطه نامعلومی در عربستان بردند و در این خانه به من داروی بیهوشی تزریق کردند و وقتی به هوش آمدم، در یک هواپیمای پهن پیکر عازم آمریکا بودم.”

در همان زمان، یک ویدئوی دیگر از امیری منتشر شد که در آن گفته بود هدفش از انتشار آن پیام پاسخ دادن به شایعه ها است. در این ویدئو گفته بود که پژوهشگر فیزیک بهداشت است و در زمینه حفاظت در برابر اشعه تحقیق می کند و به منظور ادامه تحصیل و گرفتن درجه دکترا در همین رشته به ایالات متحده آمده است و در نظر دارد پس از پایان تحصیلات خود، “اگر امکان بازگشت در امنیت” وجود داشته باشد، نتیجه کار خود را در اختیار ایرانیان و سایرین قرار دهد.

“هیلاری کلینتون”، وزیر وقت امور خارجه آمریکا، گفته بود که شهرام امیری به میل خود به این کشور سفر کرده بود و پس از زندگی آزادانه در آن، به اختیار خود می توانسته ایالات متحده را ترک کند که شهرام امیری این موضوع را در بدو ورود به ایران تکذیب کرد.

در زمان بازگشت به ایران نیز “امیری” مدعی می شود که به او پیشنهاد پرداخت پولی معادل 10 تا 50 میلیون دلار داده شده بود که وی این پیشنهاد را رد کرده و به کشور بازگشته است. وی در این زمینه عنوان داشت:از روز اول در تلاش برای تطمیع من بودند و حتی عنوان کردند که در ازای یک مصاحبه 10 دقیقه ای با سی ان ان که در طی آن عنوان شود پناهنده شده ام و به خواست خود به آمریکا رفته ام، 10 میلیون دلار در اختیارم قرار می دهند. یک تلفن نیز در اختیار من قرار داده بودند و اعلام کردند که اگر از رفتن به ایران منصرف شوم تا 50 میلیون دلار نیز به من خواهند داد و گفتند نیازی نیست هیچ مصاحبه ای انجام دهی، ما شما را به هر کشور اروپایی که بخواهی منتقل می کنیم و تحت حمایت مالی و سازمانی خود قرار می دهیم.

**شهرام امیری اطلاعات طبقه بندی شده را به قیمت 5 میلیون دلار فروخته است

اما یکی از روزنامه های آمریکایی در این زمینه به فروش اطلاعات طبقه بندی شده از سوی امیری به آمریکا اذعان کرده است. در سال 2009 میلادی روزنامه آمریکایی “واشنگتن پست” نوشت:شهرام امیری، «دانشمند هسته ای» ایران، با دریافت بیش از پنج میلیون دلار «اطلاعات مفیدی» در اختیار سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا، قرار داده است.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، شهرام امیری اجباری برای بازگرداندن این پول ندارد، ولی به دلیل تحریم های مالی که علیه ایران اعمال شده است امکان دسترسی به این پول را نخواهد داشت.

واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکایی در مورد بازگشت شهرام امیری به ایران مدعی شد که وی نگران خانواده اش بود و می ترسید که به خانواده اش آسیب برسد. این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات آمریکایی افزود:”هم اکنون ما اطلاعات امیری را در اختیار داریم و ایرانی ها خود او را” .

اما پس از تحقیقات میدانی در داخل کشور درباره عملکرد “شهرام امیری” مشخص شد که وی اطلاعات محرمانه را به آمریکا فروخته است. حجت الاسلام والمسلمین “غلامحسین محسنی اژه ای” سخنگوی قوه قضائیه اخیرا در نشست خبری اعلام کرد که “شهرام امیری” به جرم جاسوسی برای شیطان بزرگ، امریکا اعدام شد.

سخنگوی قوه قضائیه افزود:البته دروغی از سوی خانواده این شخص مطرح شده بود، مبنی بر اینکه شهرام امیری تنها به 10 سال زندان و تبعید محکوم شده است.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای گفت:این شخص با حضور وکیل در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شد، سپس اعتراض به حکم پرونده با وسواس خاصی در دیوان عالی کشور بررسی و حکم اعدام تایید شد.

 

شهرام امیری ، شهرام امیری کیست و چرا اعدام شد؟

منبع : تسنیم، باشگاه خبرنگاران

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *