عصبانیت اولاند از حضور نتانیاهو در راهپیمایی دیروز پاریس

عصبانیت اولاند از حضور نتانیاهو در راهپیمایی دیروز پاریس

در پی برگزاری تجمعی در پاریس با حضور سیاستمداران کشورهای مختلف جهت محکوم کردن وقایع تروریستی اخیر در این شهر، بحث های فراوانی درباره افراد حاضر در این مراسم درگرفته است. بحث هایی که محور اصلی آن ها، حضور شخصی چون نتانیاهو در تجمعی برای محکوم کردن تروریسم بوده است. در این میان، یک روزنامه اسرائیلی از شرط فرانسه برای حضور نتانیاهو در مراسم مذکور سخن گفته است.

عصبانیت اولاند از حضور نتانیاهو در راهپیمایی دیروز پاریسدر پی برگزاری تجمعی در پاریس با حضور سیاستمداران کشورهای مختلف جهت محکوم کردن وقایع تروریستی اخیر در این شهر، بحث های فراوانی درباره افراد حاضر در این مراسم درگرفته است. بحث هایی که محور اصلی آن ها، حضور شخصی چون نتانیاهو در تجمعی برای محکوم کردن تروریسم بوده است. در این میان، یک روزنامه اسرائیلی از شرط فرانسه برای حضور نتانیاهو در مراسم مذکور سخن گفته است.

به گزارش «تابناک»، روزنامه «هاآرتص» خبر داده فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه، با ارسال پیامی برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل، از وی خواسته بود در تظاهرات روز یکشنبه در پاریس حضور پیدا نکند. این مطلب از طریق یک منبع نزدیک به دفتر نخست وزیری رژیم اسرائیل که در جریان ماجرا بوده در اختیار این روزنامه قرار گرفته است.

به گفته این منبع آگاه، پس از آنکه دولت فرانسه کار ارسال دعوتنامه برای مقامات ارشد کشورهای مختلف جهت شرکت در راهپیمایی روز یکشنبه را آغاز کرد، ژاکوس آدیبرت، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور فرانسه با یوسی کوهن، همتای اسرائیلی خود تماس گرفته و به وی اطلاع داد که اولاند ترجیج می دهد نتانیاهو در این مراسم حضور نداشته باشد.

آدیبرت توضیح داده که اولاند می خواهد راهیپمایی مذکور، صرفاً نشانه ای از همبستگی بین المللی با فرانسه باشد و جلوی طرح موضوعاتی که می تواند سبب انحراف توجه به مسائل چالش انگیز دیگر، همچون روابط یهودیان و مسلمانان یا رژیم اسرائیل و فلسطین شود، جلوگیری شود. وی گفته اولاند امیدوار است نتانیاهو دشواری هایی که ممکن است حضورش برای فرانسه به همراه داشته باشد را درک کرده و علناً اعلام کند که به پاریس سفر نخواهد کرد.

یکی از نگرانی های فرانسه این بوده که ممکن است نتانیاهو از فرصت حضور در راهپیمایی مذکور استفاده کرده و سخنرانی هایی را به ویژه درباره یهودیان فرانسه ایراد کند. چنین اقدامی می توانست سبب ضربه خوردن وحدتی شود که دولت فرانسه سعی داشت وجود آن میان قشرهای مختلف این کشور را نشان دهد.

به گفته منبع آگاه مذکور، نتانیاهو در ابتدا با درخواست اولاند موافقت کرد. این امر به ویژه پس از آن بود که سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل نیز نسبت به پیچیده بودن وضعیت امنیتی نتانیاهو در صورت سفر به پاریس هشدار داد. به این ترتیب، برخی مقامات اسرائیلی اعلام کردند که نتانیاهو به دلیل مسائل امنیتی به پاریس سفر نخواهد کرد. نتانیاهو به دولت فرانسه اعلام کرد که سفر وی به پاریس، به روز سه شنبه موکول می شود تا در مراسم جامعه یهودیان پاریس شرکت کند.

گفته می شود در پی این ماجرا، دولت فرانسه پیام مشابهی را نیز برای محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ارسال کرد. عباس نیز درخواست دولت فرانسه را پذیرفته و با انتشار بیانیه ای همزمان با بیانیه رژیم اسرائیل، اعلام کرد که به دلیل بدی آب و هوا، در مراسم پاریس شرکت نخواهد کرد.

با این حال، شنبه شب آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه و نفتالی بنت، وزیر اقتصاد رژیم اسرائیل اعلام کردند که قد دارند در راهپیمایی پاریس شرکت کرده و با جامعه یهودیان این شهر نیز دیدار کنند. وقتی که نتانیاهو از این امر با خبر شد، به دولت فرانسه اعلام کرد که وی نیز در مراسم شرکت خواهد کرد.

اخبار,اخباربین الملل,راهپیمایی پاریس

 

زمانی که این موضوع از طریق کوهن به اطلاع آدیبرت می رسد، آدیبرت با عصبانیت به وی می گوید تا زمانی که اولاند رئیس جمهور فرانسه و نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل باشد، این رفتار نتانیاهو تأثیری منفی بر روابط میان دو دولت خواهد داشت.

آدیبرت همچنین تصریح می کند که با توجه به تصمیم نتانیاهو برای آمدن به پاریس، دعوتنامه ای برای عباس نیز ارسال خواهد شد. به این ترتیب، چند ساعت پس از بیانیه نخست، دفتر محمود عباس با انتشار بیانیه ای از تمایل وی برای سفر به پاریس و شرکت در مراسم خبر داد.

عصبانیت اولاند از نتانیاهو در جریان مراسمی که عصر روز یکشنبه و پس از برگزاری راهپیمایی برگزار شد و صدها تن از اعضای جامعه یهودیان پاریس در آن حضور داشتند، آشکار بود. اولاند بیشتر زمان این سخنرانی را در جایگاه حضور داشت، اما زمانی که نوبت سخنرانی نتانیاهو رسید، وی جایگاه را ترک کرده و از مراسم خارج شد.

این در حالی است که دفتر نخست وزیری رژیم اسرائیل مدعی شده بود در ابتدا دولت فرانسه نسبت به وجود مسائل امنیتی با نتانیاهو گفت و گو کرده بود و همین امر سبب شده بود وی از تصمیم خود برای رفتن منصرف شود. اما در پی برطرف شدن این مسائل، اولاند با نتانیاهو تماس گرفته و به وی گفته بود که خوشحال خواهد شد وی را در مراسم ببیند.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *