علی دایی همچنان بر بام آسیا +عکس

علی دایی همچنان بر بام آسیا +عکس

علی دایی مهاجم گلزن تیم ملی فوتبال ایران، بهترین گلزن تاریخ جام ملت های آسیا به شمار می رود و به نظر نمی رسد رکورد وی تا سال‌های متمادی شکسته شود.
 در حالی که کمتر از یک هفته به آغاز شانزدهمین دوره جام ملت های اسیا باقی مانده یکی از افتخارات بزرگ فوتبال ایران در این جام همچنان به نام علی دایی آقای گل فوتبال جهان سند خورده است.دایی در ۳ دوره (۱۹۹۶، ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴) حضور داشته و در ۱۶ بازی موفق به زدن ۱۴ گل شده و همچنان برترین گلزن این رقابت ها به شمار می رود.

در جام ملتهای آسیای ۱۹۹۶ امارات دایی خوش درخشید و با زدن ۴ گل به کره جنوبی، یک گل به عراق، یک گل به عربستان، یک گل به تایلند و یک گل به کویت با ۸ گل آقای گل مسابقات لقب گرفت.

در جام ملتهای ۲۰۰۰ لبنان، دایی در دور مقدماتی به هرکدام از تیم های عراق، لبنان و تایلند یک گل زد. در جام ملتهای ۲۰۰۴ چین هم دایی ۳ گل زد؛ یک گل به تایلند و ۲ گل به بحرین.

پس از دایی، لی دونگ کوک کره ای با ۱۰ گل نفر دوم گلزنان تاریخ جام ملت های آسیا است و نائوهیرو تاکاهارا از ژاپن با ۹ گل و جاسم الهویدی کویتی با ۸ گل دیگر گلزنان برتر تاریخ جام ملت های آسیا هستند.

الکساندر گنریخ (ازبکستان) و یونس محمود (عراق) با ۶ گل و کو جا چئول (کره جنوبی) و اسماعیل عبدالطیف (بحرین) با ۵ گل تعقیب کنندگان دایی در این جدول هستند که بعید است در این دوره رکورد او شکسته شود و احتمالا او که از سال ۱۹۹۶ تاکنون برترین گلزن تاریخ این رقابت هاست، همچنان رکورددار باقی خواهد ماند.

اسامی برترین گلزنان تاریخ جام ملت های آسیا به شرح زیر می باشد:

علی دایی ,بهترین گلزن ,آسیا ,فوتبال ,جام ملتهای آسیا ۲۰۱۵ ,استرالیا

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *