قهرمانی کشتی آزاد ایران با شکست آمریکا

فاقد تصویر شاخص

 ایران با شکست آمریکا قهرمان جهان شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران با برتری مقابل آمریکا بعد از چهار شکست پی در پی قهرمان جام جهانی ۲۰۱۵ شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ایران۱۶، فینال چهل‌وسومین دوره مسابقات جام جهانی کشتی آزاد از ساعت ۵:۱۵ امروز (دوشنبه) در سالن کروم آغاز شد و تیم ایران برای کسب ششمین عنوان قهرمانی خود به مصاف میزبان مسابقات رفت.

شاگردان رسول خادم در این دیدار با سه تغییر نسبت به دیدار برابر آذربایجان روی تشک رفتند که بر این اساس اسماعیل‎‌پور به جای سیداحمد محمدی، محمدیان به جای یزدانی مصدوم و قاسمی به جای پرویز هادی روی تشک آمدند. تیم ایران در گروه خود ابتدا بلاروس را ۸ بر صفر و پس از آن ترکیه را ۷ بر یک برد. در سومین و حساس‌ترین دیدار نیز تیم ایران با شکست ۷ بر یک آذربایجان قدرت خود را به رخ رقبا کشید.

۵۷ کیلوگرم: حسن رحیمی ۵ (برنده) – تونی راموس ۵

در تایم نخست رحیمی هجومی‌تر از راموس کار کرد و داور میدان نیز به کشتی‌گیر آمریکایی تذکر داد. با این حال رحیمی با رسیدن به پای حریف او را خاک کرد تا ۲ بر صفر پیش بیفتد. تایم اول با همان نتیجه ۲ بر صفر تمام شد. در تایم دوم رحیمی یک اخطار گرفت و بلافاصله پس از آن حریفش را خاک کرد و در یک فعل و انفعال نتیجه کار ۵ بر ۳ به سود رحیمی شد. رحیمی در ادامه کار یک اخطار دیگر گرفت اما به دلیل کسب امتیاز درشت، وی پیروز پیکار اول شد.

۶۱ کیلوگرم: بهنام احسان‌پور ۹ – کلمن اسکات ۷

احسان‌پور جوان که در این مسابقات کشتی‌های بسیار خوبی از خود نشان داد برابر اسکات نیز از همان ثانیه‌های ابتدایی جنگنده ظاهر شد و حریفش را از بالا روی پل برد اما خودش نیز اسیر پل کلمن اسکات شد. متأسفانه در کمال ناباوری داوران با اعتراض کشتی‌گیر آمریکایی امتیازهای احسان‌پور را از وی پس گرفتند تا کار ۵ بر صفر به سود اسکات شود. احسان‌پور در تایم اول با خاک کردن حریفش دو امتیاز گرفت اما در ثانیه‌های پایانی اسکات با یک سر زیر بغل نتیجه را ۷ بر ۲ کرد. با شروع تایم دوم احسان‌پور بار دیگر حریفش را روی پل برد اما بازهم تنها دو امتیاز به او دادند. او حریفش را یکبار از تشک خارج و دو بار دیگر خاک کرد تا در مجموع ۹ بر ۷ پیش بیفتد و دومین برد را برای ایران به دست آورد.

۶۵ کیلوگرم: مسعود اسماعیل‌پور یک – برن مت‌کالف ۳

سومین کشتی‌گیر ایرانی در فینال مسعود اسماعیل‌پور بود که برابر برن مت‌کالف قرار گرفت. اسماعیل‌پور که به تازگی به وزن جدید آمده است ابتدا یک امتیاز از حریف گرفت اما در ادامه کار این مت‌کالف بود که سه امتیاز از اسماعیل‌پور گرفت تا تایم اول با نتیجه ۳ بر یک به سود حریف آمریکایی تمام شود. با آغاز تایم دوم هیچ امتیازی رد و بدل نشد و اسماعیل‌پور نتوانست از دستان حریفش رد شود تا در نهایت مت‌کالف با همان نتیجه ۳ بر یک برنده شود.

۷۰ کیلوگرم: حسن یزدانی ۳ – نیک ماربل یک

حسن یزدانی جوان در نخستین حضور رسمی خود در مسابقات بزرگسالان نشان داد که در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. این کشتی‌گیر جوان در مسابقه امروز مارابل، یکی از دو نفری که تاکنون جردن باروس را برده است، پیش رو داشت که موفق شد او را از پیش رو بردارد. یزدانی در تایم اول حریفش را خاک کرد تا ۲ بر صفر پیش افتد. در تایم دوم نیز این یزدانی بود که بار دیگر حریفش را به بیرون هدایت کرد تا حساب کار ۳ بر صفر شود. یزدانی یکبار نیز پایش به بیرون از تشک رفت تا در نهایت در یک کشتی زیبا و حساس حساب کار ۳ بر ۲ شود و ایران نیز ۳ بر یک پیش بیفتد.

۷۴ کیلوگرم: مرتضی رضایی قلعه صفر – جردن باروس ۱۰

تصور رویارویی با جردن باروس نیز سخت است چه برسد به اینکه کشتی‌گیر ایرانی بخواهد از باروس امتیاز نیز بگیرد. رضایی قلعه در جام جهانی کشتی‌های خیلی خوبی گرفت اما برابر باروس حرفی برای گفتن نداشت و دارنده دو مدال طلای جهان و یک مدال طلای المپیک از همان ثانیه نخست امتیازگیری را شروع کرد و در نهایت نیز ۱۰ بر صفر این کشتی‌گیر ایرانی را شکست داد تا به صف صادق گودرزی، عزت‌الله اکبری و دیگر کشتی‌گیرانی بپیوندد که تاکنون از باروس شکست خورده‌اند. این صدمین پیروزی باروس در صدودومین مسابقه‌ای بود که تاکنون گرفته است. با باخت رضایی‌قلعه حساب کار ۳ بر ۲ همچنان به سود ایران شد.

۸۶ کیلوگرم: میثم مصطفی جوکار ۱۲ – کلیتون فاستر ۲

جوکار در ابتدای کشتی برابر فاستر دو امتیاز از دست داد اما بلافاصله پس از آن با یک درختکن زیبا چهار امتیاز گرفت تا حساب کار ۴ بر ۲ شود. جوکار با یک زیرگیری و درختکن زیبای دوباره ۴ امتیاز دیگر نیز گرفت تا ۸ بر ۲ پیش بیفتد. کشتی‌گیر ملایری کشورمان دو بار با بیرون بردن پای حریف دو امتیاز دیگر نیز گرفت تا حساب کار ۱۰ بر ۲ شود. با شروع تایم دوم دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی اینچئون با یک زیرگیری و درخت‌کن دیگر حساب کار را ۱۲ بر ۲ کرد تا ایران در مجموع ۴ بر ۲ پیش پیروز میدان باشد.

۹۷ کیلوگرم: محمدحسین محمدیان ۳ – جک وارنر ۳ (برنده)

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدحسین محمدیان در حالیکه تا سه ثانیه مانده به پایان کشتی از حریفش ۳ بر یک پیش بود، در لحظات پایانی خاک شد و حساب کار ۳ بر ۳ شد تا این وارنر، قهرمان المپیک لندن باشد که پیروز میدان شود. به این ترتیب همه چیز به کشتی آخر رسید تا دیدار کمیل قاسمی و زاچ تکلیف برنده مبارزه ایران – آمریکا را مشخص کند.

۱۲۵ کیلوگرم: کمیل قاسمی ۳ – ری زاچ  یک
کمیل قاسمی، دارنده مدال نقره جهان و برنز المپیک لندن در تایم نخست آخرین کشتی ایران با یک اخطار عقب افتاد اما در تایم دوم ابتدا یک اخطار به زاچ دادند و پس از آن این قاسمی بود که حریفش را خاک کرد تا تیم ایران در مجموع ۵ بر۳ به برتری دست یابد.
این ششمین قهرمانی ایران در جام جهانی کشتی آزاد و چهارمین قهرمانی پیاپی آزادکاران کشورمان در این رقابت‌ها بود که در خاک آمریکا رقم خورد.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *