هشدار عوارض خطرناک مصرف رانتیدین برای معده

عوارض خطرناک مصرف رانتیدین برای معده

عوارض رانتیدین ، عوارض قرص رانیتیدین

اغلب کسانی که از نارحتی های معده و التهاب آن رنج می برند قرص رانتیدین و یا داروهای هم خانواده آن را در سبد دارویی خود دارند.در حالی که عوارض این دارو خود بسیار خطرناک است.

عوارض رانتیدین بر سلامتی

گاهی آن چنان درگیر زندگی روزمره می شویم که یادمان می رود چه نعمت بی نظیری نصیبمان شده است، نعمتی که به ما اجازه می دهد بدون درد و احتیاج به دیگران کارهای خود را انجام دهیم. صحبت از سلامتی است؛ برخی از بیماری هایی که به صورت ندانسته باعث به وجود آمدنشان می شویم.

مثلا مصرف آب سرد فراوان یعنی هر آبی که دمای آن کمتر از دمای بدن ما است و خوردن آب در بین غذاها و خوردن میوه هایی با طبع سرد و به صورت ترکیبی را باعث بروز اختلالات معده دانست.

عوارض رانتیدین بر بدن ، عوارض قرص رانیتیدین ، خوردن آب حین غذا

متاسفانه امروزه برای درمان تمام این اختلالات از داروهایی مانند رانیتیدین، فاموتیدین و سایمیتیدین استفاده می شود در حالی که توجهی به عوارض آن نمی شود.

رانیتیدین دارویی است که در زخم معده و گاسیتریت یا التهاب معده تجویز می شود و بسیاری از مردم به صورت خود تجویزی به وفور آن را استفاده می کنند.

این دارو با مهار گیرنده های H2 (هیستامین نوع دو) سلولهای محیطی مخاط معده، ترشح اسید معده را کم می کند، ولی دارای عوارض خطرناکی است.

همچنین این دارو باعث کاهش جذب ویتامین B12 می شود و جذب موادی که نیاز به محیط اسیدی معده دارند را کم می کند و از جمله هضم و جذب پروتئین ها را کم میکند و افزایش خطر ذات الریه را نیز زیاد می کند.

عوارض خطرناک مصرف رانتیدین برای معده
منبع : بهترین خبر

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *