همسر سابق رامبدجوان: با فرزندان وزرا و وکلا همکلاسی بودم+سبک زندگی و تصاویر

%d8%b3%d8%ad%d8%b1-%d8%af%d9%88%d9%84%d8%aa%d8%b4%d8%a7%d9%87%db%8c-%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%a8%d8%af-%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86-%d9%88-%d8%b3%d8%ad%d8%b1-%d8%af%d9%88%d9%84%d8%aa%d8%b4%d8%a7%d9%87%db%8c

سحر دولتشاهی
زمینه فعالیت تئاتر، سینما، تلویزیون
تولد ۱۶ مهر ۱۳۵۸ (۳۶ سال)
تهران، ایران
پیشه بازیگر
سال‌های فعالیت از سال ۱۳۸۰ تا کنون
همسر(ها) رامبد جوان (سابق)
مدرک تحصیلی لیسانس ادبیات نمایشی و لیسانس مترجمی زبان فرانسه

سحر
دوران کودکی سحر دولتشاهی

سحر دولتشاهی (زادهٔ ۱۶ مهر ۱۳۵۸ تهران) بازیگرِ سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است. او فارغ‌التحصیل رشته‌های ادبیات نمایشی و مترجمی زبان فرانسه می‌باشد. بازی در فیلم طلا و مس به کارگردانی همایون اسعدیان در سال ۱۳۸۸ برایش نامزدی جایزهٔ بهترین بازیگر نقش دوم زن از چهاردهمین جشن خانهٔ سینما را در پی داشته است. سحر دولتشاهی توانست در سی و سومین دورهٔ جشنوارهٔ فیلم فجر، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای بازی در فیلم عصر یخبندان به دست بیاورد.

سحر

شروع فعالیت هنری وی با تئاتر بود، که البته بازی در تئاتر، موقعیت‌های خوبی پیش روی او گذاشت و او را با سینما و تلویزیون آشنا کرد. همین حضور در صحنهٔ تئاتر بود که منجر به آشنایی او با رامبد جوان شد. دولتشاهی در ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ با رامبد جوان ازدواج کرد و در ۱۳۹۳ از وی جدا شد.

سحر

سحر دولتشاهی و مادرش

دیدگاه‌ها
سحر دولتشاهی از جملهٔ ۱۴۰ هنرمند ایرانی بود که با امضای طوماری در روز ۲۲ خرداد ۱۳۹۲، همراه با سایر اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان، ضمن قدردانی از انصراف محمدرضا عارف به نفع حسن روحانی، از نامزدی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ حمایت علنی کرد.

سحر

رازهای شخصی سحر دولتشاهی برای موفقیت

سحر دولتشاهی یک مهر ماهی متعادل

در میان چهره هایی که طی همین سال های اخیر از نقش های مکمل به ستون اصلی کارها بدل شده اند، باید به «سحر دولتشاهی» اشاره کنیم که اگرچه مدت زیادی از حضورش در آثار سینمایی نمی گذرد اما انتخاب هایش نشان می دهد به دنبال جنسی خاص از کارهای سینمایی است که نیازمند خلاقیت اجرا و رشد در توانایی های بازیگری است. او این روزها با نقشی کاملا متفاوت در فیلم سینمایی «عصر یخبندان» حضور دارد؛ حضوری که به خاطرش برنده سیمرغ بلورین جشنواره هم شد.

سحر

درک صحیح یک نقش

برایم مهم است وقتی قرار است نقشی را بازی کنم آن را خوب بفهمم. اگر نقش را متوجه نشوم قطعا نمی توانم تلاش درستی برای شناساندنش به مخاطب داشته باشم. در «عصر یخبندان» هم موضوع اصلی این بود که آن شخصیت در ابتدای امر برایم گنگ بود و در صحبت هایی که با آقای کیایی داشتم، به مرور پیدایش کردم. وقتی که این اتفاق افتاد دیدم اتفاقا چقدر دوستش دارم و می توانم آن را به شکلی ارائه بدهم که تکراری و کلیشه ای نباشد.

سحر

سیمرغی برای همه

گرفتن سیمرغ یا هر جایزه معتبری خوب است و کسی نمی تواند منکر اهمیت آن بشود. برای من هم گرفتن سیمرغ اتفاق بسیار خوبی بود که به آن افتخار می کنم اما معتقدم نباید نگاه تان در بازی کردن رسیدن به سیمرغ باشد. شما اگر کارتان خوب باشد قطعا دیده می شوید. نگرفتن سیمرغ هم نشان دهنده این نیست که کارتان خوب نبوده. به هر حال فقط یک سیمرغ قرار است جایزه داده شود و قطعا فقط یک انتخاب نهایی وجود دارد.

سحر

در امتداد عشق کودکی

بازیگری اتفاقی نبود که واقعا بخواهد یک شبه در من روی بدهد یا تصمیمی باشد که به طور ناگهانی گرفته باشم. عشق به تماشای کار هنری چه در زمینه نمایش و چه در زمینه تصویر و سینما همیشه از کودکی با من بود و هنوز هم این حس و علاقه با من هست. یعنی جدای از علاقه با بازی کردن در یک اثر، تماشای کار هم برایم لذت بخش است.

سحر

ترس ها و استرس ها

بازیگری برای من هنوز هم همان جذابیت ها و نگرانی های روز اول را دارد. هنوز هم برای حضور در کاری هیجان زده می شوم و هنوز هم هنگامی که قرار است مقابل دوربین بروم یا روی صحنه بیایم آن استرس را دارم اما فرقی که در این سال ها با تجربه های مختلفی که به دست آوردم، در من ایجاد شده این است که حالا در کنترل احساسات و هیجاناتم بهتر و درست تر رفتار می کنم و می توانم سریع تر با شرایط همراه شوم.

سحر

تحصیل مهم تر از هنر

یکی از چیزهایی که در خانه ما به نوعی اهمیت داشت این بود که تحصیل کنیم و هنر همیشه در کنار درس مطرح بود. همه اعضای خانواده به کتاب خواندن، فیلم دیدن، موسیقی و کلا مقوله هنر علاقه داشتند و دارند و مخاطب جدی آن هستند اما ترجیح شان این است هنر منبع درآمد و کار اصلی نباشد؛ به همین دلیل تحصیلکرده رشته های پزشکی یا مهندسی هستند.

سحر

خانواده یعنی همه چیز

نگاه خانواده به کارهایم برایم با اهمیت است چون آنها همگی هم تحصیلکرده هستند و هم واقعا نگاه شان را فارغ از اینکه من عضوی از خانواده هستم به زبان می آورند. یعنی الزاما فقط نمی گویند «چقدر فیلم خوبی بود» یا «چقدر خوب بازی کردی». برای همین گاهی بعد از تماشای فیلمی از من مدتی با همدیگر می نشینیم و بحث می کنیم.

سحر

 زندگی متعادل یک مهرماهی

سعی من این است که دو مقوله کار و زندگی شخصی ام را تا آنجا که می شود از هم تفکیک کنم. بخش بزرگی از زندگی آدم ها کار است و هر شغلی بسته به نوعش، تاثیر مستقیم و غیرمستقیم خودش را بر زندگی می گذارد و این کاملا طبیعی است. من متولد مهرماه هستم و می گویند نشانه مهرماهی ها ترازو است. برای همین این باعث ایجاد تعادل در من هست.

سحر

نوشتن در کنار موسیقی

فعالیت های روزانه مرا هم شکلی از هنر تشکیل می دهد. وقتی کاری ندارم، فیلم می بینم یا موسیقی گوش می دهم. چون عاشق موسیقی هستم. گاهی هم ترجمه می کنم. به نظرم نوشتن، هنری متعالی است و فعالیت در این بخش جزو آرزوهایم باقی مانده، ولی به مرور زمان به این نتیجه رسیدم که جنس توانایی ام در زمینه خلاقیت هنری به کارهای گروهی بیشتر می خورد؛ در حالی که نوشتن بیشتر نیازمند تنهایی و کاری انفرادی است.

سحر

یک خانواده قهرمان

من به شکلی عاشق ورزش هستم و ورزشکاران را دوست دارم. مادرم در ورزش حرفه ای هستند. ایشان نایب رئیس فدراسیون شنا هستند و پدرم هم در تورهای دوچرخه سواری فعال هستند و با دوچرخه دور اروپا را گشته اند. بودن من در این خانواده باعث شد تا خیلی به ورزش اهمیت بدهیم.

سحر

سحر دولتشاهی و پدرش

پاسخ سحر دولتشاهی درمورد عاشق شدن در نوجوانی و طلاق از رامبد جوان!

سحر دولتشاهی بازیگر زن سینما و تلویزیون باحضور در برنامه ۳۵ با اجرای فریدون جیرانی به بیان نکاتی از زندگی شخصی اش پرداخت.

بازیگر فیلم «نیمرخ ها» در مورد ۱۶ مهرماه ۱۳۵۷ گفت: این تاریخ تولد من هست و روز مهرگان و این مهر برای من شبیه شعار زندگیم هم هست.
دولتشاهی در مورد کلمه پدر و مادر گفت: نقطه قوت من هستند و تقریبا شروع و جوانی همه چیزهایی که دنبالش رفتم پدرم برام ایجاد کرد و مادرم حمایتم می کرد و بسیار زن قوی و موفقی بود.
وی در مورد سینما گفت: خیلی سینما می رفتم و فیلم می دیدم ولی این تاریکی قبل از فیلم همیشه برای من تپش قلب جذابی دارد.

سحر

با فرزندان وزرا و وکلا همکلاسی بودم

این بازیگر سینما در مورد دوران دبیرستانش گفت: هیچوقت دوست ندارم به دوران دبیرستان برگردم و دبیرستانی که من می رفتم خیلی نخبه بود و فرزندان وزرا و وکلا در آن زیاد بودند و اولین پروژه من در مواجهه با تبعیض بود و من دائم معترض بودم و از این نوجوان های پیچیده و عصبانی بودم.

سحر

هیچوقت جسورانه عاشق نشدم

دولتشاهی در مورد عشق دوران نوجوانی گفت: عشق این دوران هیجان انگیز است و زمانی که به عشق دوران نوجوانی فکر می کنم برایم هیجان انگیز است، البته من خیلی آدم محتاطی بودم و خیلی جسورانه عاشق نشدم که بتونم راجع به عشق حرف بزنم.
وی در مورد تماشای فیلم در دوران نوجوانی گفت: در این دوران خیلی فیلم می دیدم و با مشاوره آدم هایی فیلم می دیدم که خیلی خوب بود و اولین فیلمی که به یادم دارم «چریکه تارا» است.

دولتشاهی در مورد کلمه شایعه، طلاق از رامبد جوان و حسادت گفت: شایعه خیلی بده، طلاق خیلی سخته، منم حسادت دارم و همه دارند.

سحر

منبع: پرشین وی

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *