پریود شدن مردان چگونه است؟ مراحل پریود مردانه

پریود شدن مردان چگونه است؟ مراحل پریود مردانه

میدانستید مردان هم پریود می شوند؟ البته نه به مانند خانمها بلکه مراحل پریود شدن مردان کمی پیچیده تر است ودر حقیقت مردان به طور درونی، هورمونی و ذهنی پریود می شوند. بدخلق شدن گاه و بی گاه مردان چیزی است که همه ی زنان ازآن آگاه هستند

پریود شدن مردان چگونه است؟ مراحل پریود مردانه

ودر صورت روبه‌رو شدن با این رفتار واقعا ابراز ناامیدی می کنند و فکر می کنند همسرشان در حال بر هم زدن تفاهم و دعوا است در صورتی که اصلا این طور نیست. بلکه مرد انها در حال گذر از مرحله پریود ذهنی است!

پریود شدن مردان چگونه است؟ مراحل پریود مردانه

اگر به موضوع قاعدگی بعنوان دوره تغییرات شدید هورمونی نگاه کنیم جواب مثبت است و مردها هم دوره قاعدگی ماهانه دارند. دوره‌ای که در زنان به نام دوره ماهیانه یا قاعدگی شناخته میشود دوره تخریب و بازسازی دیواره رحم و آماده شدن آن برای تخمک‌گذاری بعدی‌ست اما به این دلیل ساده که مردان رحم ندارند بنابر این آنچه در رحم زنان رخ می دهد در مردان رخ نمی دهد.

 

عارضه بدخلقی مردانه

در نتیجه دردهای ناحیه شکم که از جمله عوارض پیش از قاعدگی در زنان است و به‌ صورت ماهیانه هم تکرار می شوند در مردان وجود ندارد. اما آثار تغییرات هورمونی در زنان منحصر به رحم نیست و خلقیات آن‌ها را نیز تحت تاثیر قرار میدهد. از این جنبه مردان و زنان شبیهند. عارضه بدخلقی مردانه یا Irritable Male Syndrome که به اختصار به نام IMS شناخته می شود همان چیزی‌ست که میتوان به آن پریود مردانه گفت.

پریود شدن مردان چگونه است؟ مراحل پریود مردانه

شناخته شده‌ ترین اثر این عارضه حساسیت بیش از حد به محرک‌های بیرونی و عصبانیت زیاد است.تحقیقات اولیه درباره تغییرات هورمونی در مردان که منجر به تغییر خلقیات آن‌ها میشود درسال ۱۹۷۲ و با انتشار مقاله‌ای از رامی و گلدشتاین محققان دانشگاه جورج تاون آغاز شد. رامی و گلدشتاین پس از ۱۶ سال تحقیق نشان دادند تغییرات هورمونی در مردان در دوره‌های ۴ تا ۶ هفته‌ای رخ میدهند.

پریود شدن مردان چگونه است؟ مراحل پریود مردانه

در جریان آن روحیات مردان می تواند از بانشاط تا غمگین و تهاجمی تغییر پیدا کند. سه سال بعد یک گزارش تحقیقی جدید از محققان دانشگاه استنفورد نشان داد کاهش یا افزایش تستوسترون خون میتواند منجر به تغییرات قابل توجه در روحیات فردی مردان شود. اما عارضه بدخلقی مردانه درسال ۲۰۰۱ توسط جرالد لینکلن محقق اسکاتلندی معرفی شد. گزارش لینکلن نشان داد:

 

او با آزمایش میش‌ها متوجه شده بود که در پایان فصل جفتگیری وقتی ما‌ه‌های پاییز و زمستان فرا میرسند میزان تستوسترون خون میش‌های نر کاهش مییابد و این کاهش هورمونی منجر به بروز رفتارهای تهاجمی در آن‌ها می شود. آزمایش‌های مشابه در مورد رابطه کاهش تستوسترون و بروز رفتارهای تهاجمی در پستانداران دیگر نظیر فیل آهو و گوزن نیز نشان داد انواع نر این جانوران در مقابل تغییرات هورمونی دچار حساسیت بیش از حد می شوند.

پریود شدن مردان چگونه است؟ مراحل پریود مردانه

نکته قابل توجه درباره انسان‌ها این است که تغییرات هورمونی در مردان تنها ناشی از کاهش تستوسترون نیست بلکه هم زمان با آن، افزایش کورتیزول و کاهش سروتونین به بروز عارضه بدخلقی مردانه‌ می‌انجامد. مهم‌تر این است که این عارضه در مردان میتواند بجای بروز ماهیانه به طور روزانه رخ دهد.

پریود شدن مردان چگونه است؟ مراحل پریود مردانه

چه کسانی در دسترس این عارضه هستند؟

پنج سال پیش از معرفی عارضه بدخلقی مردانه محققان موسسه فن‌آوری ماساچوست «MIT» در یک گزارش علمی نوشته بودند که زنان و مردانی که غذا های مملو از پروتئین و بدون الیاف گیاهی می خورند در دسترس کاهش سروتونین قرار می‌گیرند.

 

سروتونین مهم ترین ناقل عصبی در مغز است و وجود مقدار کافی آن باعث احساس نشاط در انسان میشود. غذا های چرب و و وعده‌های غذایی فاقد سبزیجات میزان سروتونین خون را کاهش می دهد.

پریود شدن مردان چگونه است؟ مراحل پریود مردانه

90 درصد سروتونین موجود در بدن انسان درسلول‌های کولچینسکی روده‌ها قرار گرفته و ترشح همین ماده است که حرکات روده‌ها را تنظیم میکند. در مردان همبستری باعث ترشح بیشتر سروتونین میشود.

 

خواب کم و نامنظم نیز یکی از عوامل ایجاد عارضه بدخلقی مردانه محسوب میشود و قادر است این عارضه را به طور روزانه ایجاد کند.گزارش لینکلن و تحقیقات جد دایموند نشان داد مردانی که از شیوه تغذیه مملو از پروتئین و کم سبزی استفاده می کنند در صف مقدم کسانی هستند

 

که مبتلا به عارضه بدخلقی مردانه میشوند. علاوه بر این گزارش‌های جدید نشان داده‌اند مردانی که با مشکلات مالی و شغلی روبه‌رو هستند، آن‌هایی که به کاری که انجام می دهند بیعلاقه هستند، آن‌هایی که الکل زیاد مینوشند و بلاخره مردانی که شکر زیاد میخورند از جمله کسانی هستند که مبتلا به این عارضه خواهند شد.

 

عارضه بدخلقی مردانه را چگونه می‌توان کاهش داد؟

مهم ترین قدم تنظیم قندخون است. کاهش مصرف شکر صنعتی بخصوص قبل از ناهار و خوردن صبحانه کامل یکی از راه‌های کاهش این عارضه است. نوشیدن الکل زیاد تعادل قندخون را بهم میزند.فعالیت‌های فیزیکی مستمر نظیر ورزش روزانه به تنظیم هورمونی بدن کمک می کند.

پریود شدن مردان چگونه است؟ مراحل پریود مردانه

مصرف مکمل‌های ویتامینی نظیر ب۶ «B6» و منیزیوم، و البته کلسیم از رخ دادن این عارضه را کاهش میدهد. افزایش مصرف میوه و سبزیجات همراه با تنقلاتی نظیر پسته و گردو به کم شدن این عارضه می‌انجامد.روش‌های زیر در درمان این عارض کمک بسیاری می کنند:

 

= تنظیم قندخون.

= کاهش مصرف شکر

= خوردن صبحانه کامل

 

مصرف مکمل‌های ویتامینی نظیر ویتامین ب۶ «B6»، منیزیوم و کلسیم به کاهش رخداد این عارضه کمک می کند.نوشیدن الکل زیاد تعادل قندخون را بهم میزند.یکی از روش‌های درمان این عارضه مصرف فیبرها درکنار مصرف پروتئین است در نتیجه باید سهم سبزیجات ومیوه‌ها در رژیم غذایی بیشتر شود در نتیجه افزایش مصرف میوه و سبزیجات پیشنهاد می شود.مصرف تنقلاتی نظیر پسته و گردو

 

فعالیت فیزیکی

پریود شدن مردان چگونه است؟ مراحل پریود مردانه

فعالیت‌های فیزیکی مستمر نظیر ورزش روزانه به تنظیم هورمونی بدن کمک میکند.

 

رابطه جنسی

در مردان رابطه جنسی و همبستر شدن با شریک جنسی باعث ترشح بیشتر سروتونین می شود که به کاهش عوارض این سندرم کمک می کند.

 


 

مراحل کامل ارضا شدن زنان و مردان در آمیزش جنسی

پریود شدن مردان چگونه است؟ مراحل پریود مردانه

در آمیزش جنسی بین زن و مرد هر کدام که به ارگاسم برسند قطعا نشانه هایی خواهند داشت که ما دراین مقاله آنها رابه تفصیل توضیح داده ایم. بدین ترتیب آقایان می‌توانند در حین رابطه جنسی از ارضا شدن زن خود آگاهی پیدا کنند.

 

ارگاسم یا ارضا شدن چیست؟

ارضا شدن «ارگاسم»، یک احساس‌ گذرای حداکثر لذت است که با برخی تغییرات فیزیولوژیک در بدن همراه است. در مردان ارضا شدن طبق معمول با انزال همراه است بنابر این تشخیص آن راحت است اما تشخیص ارضا شدن در زنان گاهی کمی مشکل است. مرحله ارگاسم یا ارضا شدن به صورت تخلیه ناگهانی فشاری که در مرحله برانگیختگی و کفه به وجود آمده درک میشود.

 

اوج لذت جنسی در مردان و زنان

پریود شدن مردان چگونه است؟ مراحل پریود مردانه

اوج لذت جنسی حالت فرح‌بخش روانی و جسمانی است که در اثر تحریک جنسی به دست می آید و با انزال، سرخ شدن یا تشنج همراه است. در زن ها و مردها هنگام رسیدن به اوج لذت جنسی و ارضا شدن عوارضی بروز می‌‌کند.

 

برای مثال ضربان قلب بیشتر میشود بدن گرم میشود و گهگاه در بدن لرزش هائی بوجود می‌‌آید. و به طور معمول شخص احساس سرما می کند « که البته این حالت طبق معمول در شروع عمل جنسی و معاشقه رخ می دهد».

 

نشانه های فیزیولوژیک اختصاصی در ارگاسم یا ارضا شدن زنان :

پریود شدن مردان چگونه است؟ مراحل پریود مردانه

ارضا شدن لذت‌بخش‌ترین مرحله احساس جنسی است. در مرحله ارگاسم انقباضات ریتمیک و ریفلاکسی در عضلات کف لگن و اطراف واژن، پرینه و مقعد و همین‌طور در رحم ایجاد می شود. ارگاسم یا ارضا شدن از طریق اثر روانی « از بین رفتن مرزها و جدایی » و اثر فیزیولوژیک «آزادسازی اکسی‌توسین» باعث نزدیکی زوج می شود. تغییر سریع رنگ لب‌‌های فرج «لبیا»، انقباض واژن، از نشانه های ارگاسم یا ارضا شدن در زنان است.

 

عوامل ارضا شدن زنان چیست؟

ارضاع شدن می تواند طی تحریک جنسی مکان‌ های متنوعی در نواحی جنسی یا غیرجنسی ایجاد شود. کلیتوریس و دیواره قدامی واژن شایع ترین مکان‌های تحریک هستند. تحریک غدد دور مجرای ادرار، سینه، نوک سینه، رویاپردازی یا هیپنوز نیز منجر به بروز ارگاسم می شود.

 

نشانه های ارضا شدن زنان:

پریود شدن مردان چگونه است؟ مراحل پریود مردانه

زن ها در هنگام ارضا شدن مقداری قطر رحمشان افزایش یافته مایعی لزج ازآن بیرون می آید. این مایع غالبا بیرنگ است که موجب می شود عمل دخول آسانتر صورت گیرد. در زن ها قسمت داخلی رحم کمی تنگ تر شده، نوک سینه ها کمی سفت می شود.

 

احساس گرمایی که به زن دست می دهد برای این است که منی کاملا گرم وارد بدن زن شود زیرا سرما اسپرم ها را میکشد و منی با پرش به بیرون پرتاب می شود در زن ها طبق معمول بعد انزال مرد و تمام شدن شهوت او شهوتشان می‌خوابد.

 

مراحل ارضا شدن زنان و مردان در آمیزش جنسی

این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که چون در خلال عمل جنسی بدلیل شور و هیجان حواس انسان زیاد متمرکز به اطراف خود نیست بر اثر شدت شور جنسی گه گاه به یک دیگر فشارهائی وارد میکنند که بعد از عمل جنسی درد زیادی احساس می شود. مثلاً در بعضی موارد پای ایشان به فرش و مانند آن مالیده می‌‌ شود و یا بر اثر فشار زیاد هنگام دخول حوالی آلت تناسلی ملتهب می‌‌ گردد.

پریود شدن مردان چگونه است؟ مراحل پریود مردانه

حد و میزان مطلوب برانگیزش جنسی زن، به اندام فیزیولوژیکی و واکنشهای آموخته شده به وی بستگی دارد. برای رسیدن به اوج لذت جنسی چه از لحاظ روانی و چه جسمی، تحریک جنسی لازم است. بعضی زنان با خیال پردازی و بدون تحریک اندام جنسی به ارگاسم می‌‌رسند.

پریود شدن مردان چگونه است؟ مراحل پریود مردانه

درصد کمتری تنها با لمس و بازهم بدون تحریک اندام جنسی اوج لذت جنسی را تجربه می‌‌کنند. برخی هم ارگاسمهای خود به خودی دارند و بعضی ارضا شدن در خواب را تجربه میکنند. بر خلاف این استثنائات اغلب زن ها برای رسیدن به اوج لذت جنسی به تحریک زیاد و طولانی مدت اندامهای جنسی نیاز دارند.

 

عوامل روانی مرتبط با ارگاسم زنان

بعضی از افراد ارضا شدن در خواب را تجربه می کنند: سن، تحصیلات، کلاس اجتماعی، مذهب، شخصیت و ارتباطات بین فردی عوامل روانی اجتماعی هستند که روی توانایی ارگاسم تاثیر دارند. شایع ترین علت روانی برای اختلال ارگاسم پایش وسواس‌ گونه خویشتن در مرحله تحریک است که غالبا با اضطراب و افکار گیج‌کننده و منفی و خودشکن همراه است.

پریود شدن مردان چگونه است؟ مراحل پریود مردانه

این زنان به حدی در مورد رابطه جنسی خود نگران شکست هستند که قادر به کسب آرامش به منظور بروز بازتاب عصبی طبیعی برای ایجاد ارگاسم نیستند و ناخودآگاه خودشان باعث مهار این عملکرد طبیعی می شوند.

 

این نوع اضطراب، اضطراب نمایشی نامیده میشود.عوامل فردی مانند احساس ضعف عمومی و کمبود احساس سلامت جسمی، تجربیات منفی جنسی قبلی و استرس‌های زندگی، بیکاری و خصومت‌های روزانه

 

احساس منفی نسبت به همسر، کیفیت بد ارتباط زن و شوهر، فقدان صمیمیت و تفاهم جنسی باعث کاهش ارتباط جنسی و اختلال عملکرد تمام مراحل جنسی و همچنین اختلال ارگاسم میشود.

 

اختلالات مربوط به دوران کودکی، اختلال در مرحله اجتماعی شدن و وجود یک تفکر نادرست در مورد رابطه جنسی و نگرش منفی در مورد لذت جنسی، جهت‌گیری جنسی یا هویت جنسی تاثیر منفی روی عملکرد جنسی و ارگاسم در بزرگسالی دارد.

پریود شدن مردان چگونه است؟ مراحل پریود مردانه

این سوابق در دوران کودکی مربوط به نگرش والدین نسبت به رابطه جنسی است. وجود سابقه سوءاستفاده جنسی در دوران کودکی و احساسات منفی در مورد تمایلات جنسی، مشکلات ارتباطی با همسر و کاهش اعتمادبه‌نفس، احساس منفی زن در مورد خودش از نظر شکل بدن، زیبایی و ترس از، از دست دادن بازرسی اثر عمیقی بر عملکرد جنسی و به‌خصوص ارگاسم دارد. اضطراب نیز نقش مخربی بر عملکرد جنسی و به خصوص ارگاسم دارد.

پریود شدن مردان چگونه است؟ مراحل پریود مردانه

برنامه‌های متعددی برای درمان اختلال ارگاسم پیشنهاد میشود از جمله بررسی و درمان اختلالات طبی، روانی و سوءمصرف مواد، آموزش جنسی و ایجاد مهارت ارتباط و مهارت‌های جنسی، مشاوره برای کاهش اضطراب جنسی و عملکردی.

 

ورزش ایروبیک منظم، افزایش احساس مثبت، نشاط با بازرسی وزن بدن، ورزش‌های مفرح، افزایش صمیمیت جنسی و تغییر در روش‌های روتین و کلیشه‌ای ارتباط جنسی با همسر نیز به ارگاسم در زنان کمک میکند.

 

نشانه های ارضا شدن مردان:

پریود شدن مردان چگونه است؟ مراحل پریود مردانه

در مردها آلتشان سفت میشود و مردها بعد از ارضا شدن مایعی لزج از آلتشان بیرون میاید. مردها پس از ارضا شدن آب دهان ترشح و میزان تنفس افزایش می‌‌یابد. در مردها بعد از انزال بدن سست شده و احساسی دست می دهد که طبق معمول چشمانشان را می‌‌بندند و بلافاصله بعد از انزال عمل ادرار کردن به خوبی صورت نمیگیرد. زیرا دریچه پروستات به شکل خودکار کمی باز و بسته می‌ شود.

 

چرخه واکنشهای جنسی می‌‌تواند به چهار مرحله تقسیم شود:

ارگاسم یا ارضا شدن از طریق اثر روانی و اثر فیزیولوژیک باعث نزدیکی زوج میشود: تحریک، پلاتو، اوج لذت جنسی و مرحله آرامش. این مراحل جداسازی‌ پذیر نیستند. یعنی یک مرحله، کاملا تمام نمی‌ شود تا بعد مرحله دیگری شروع شود. در حقیقت این مرحله بندی فقط برای توصیف ترتیب عکس العمل جنسی است که طبق معمول دریک روند پیوسته واقعی اتفاق می‌‌ افتد.

 

۱- مرحله انگیزش «تحریک»:

وقتی بر اثر تحریک، خون در اندام جنسی جمع می‌‌شود کلیتوریس سفت می‌‌شود ودر همان لحظه مهبل شروع به ترشح مقداری ماده لیز کننده می‌‌کند، همچنین سطح داخلی دیوار لوله واژن بر اثر نوعی فرآیند تعریق، با یک ماده لیز کننده پوشیده می‌‌شود.

 

سیاهرگ مهبل گشادتر و پر از خون شده، رنگ مهبل تیره تر می‌‌شود. در همین زمان میزان ضربان نبض و فشار خون به طور قابل ملاحظه‌ای بالا رفته، از مرحله تحریک به مرحله پلاتو «دوام برانگیختگی جنسی» پیش می‌‌رود.

 

۲- مرحله پلاتو «دوام برانگیختگی جنسی»:

بافت دیواره یک سوم خارجی واژن بعلت پرخون شدن، متورم می‌‌ شود که در نتیجه، موجب تنگی ورودی دهانه مهبل می‌‌ گردد. به این مرحله سکوی ارگاسم می‌‌ گویند.دراین مرحله بنظر می‌‌ رسد «کلیتوریس» در زیر یک کلاهک رفته یا به داخل کشیده می‌‌ شود

 

اما در حقیقت، کلیتوریس بعنوان یک گیرنده تحریکات، درجهت پاسخ به تحریک مستقیم نواحی مجاور کمک می‌‌ کند. رحم، لوله رحم و تخمدان بزرگ تر شده و تنفس، ضربان نبض و حرکات زن سریع تر می‌‌ شود.

 

۳- مرحله اوج لذت جنسی:

لوله واژن به طور ریتمیک شروع به منقبض شدن می‌‌کند. همچنین انقباض غیرارادی اسفنکتر مقعد نیز دراین مرحله پیش می‌‌ آید. تعداد نبض و میزان فشار خون بالا می‌‌ رود. افزایش انقباض عضلات و مملو از خون شدن سیاهرگ موجب رسیدن به اوج لذت جنسی می‌‌ شود. همچنین باید درنظر گرفت ارگاسم یا به طور مثال عکس العمل طبیعی زانو نمی تواند به زور صورت پذیرد، این بازتابها به طور طبیعی اتفاق می‌‌ افتند.

 

۴- مرحله آرامش:

دراین مرحله، احتقان یک سوم خارجی واژن و احتقان عروقی تغییر کرده و از بین می‌‌ رود. ضربان نبض کاهش یافته و بافت ها از تورم خارج می‌‌ شوند. رنگ تیره واژن به رنگ اولیه باز گشته و اندام های جنسی به حالت طبیعی اولیه خود بر می‌‌ گردند. بدن آرام و سست شده و گاهی عرق می‌‌ کند. قابل ذکر است در پاسخ فیزیولوژیکی زن به تحریکات جنسی، اعضاء غیر تناسلی بدن نیز واکنشهایی دارند

پریود شدن مردان چگونه است؟ مراحل پریود مردانه

از جمله: تغییراتی در پستان، در بعضی موارد احساس اجبار در دفع ادرار در طول آمیزش یا پس ازآن، افزایش فشار خون، افزایش ضربان قلب، افزایش تعداد دم و بازدم و نفسهای عمیق، تعریق « این واکنش در افراد متفاوت است، در مرحله رسیدن به آرامش بعضی احساس گرمای شدید می کنند و بعضی احساس سرما. در بسیاری موارد در قسمت های مختلف بدن قطرات عرق جاری می‌‌ شود.»

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *