پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حرم امام راحل به خاک سپرده شد + عکس و فیلم

پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حرم امام راحل به خاک سپرده شد + عکس و فیلم

گزارش کامل تسنیم از مراسم تشییع و تدفین یار امام و رهبری

پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حرم امام راحل به خاک سپرده شد + عکس و فیلم

مراسم تشییع و تدفین پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، مراسم تشییع و تدفین پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام که غروب روز یکشنبه در پی عارضه قلبی در بیمارستان بستری شده و دار فانی را وداع گفته بود، برگزار شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال 1313 روستای بهرمان از توابع استان کرمان متولد شد. وی در ابتدای دهه چهل شمسی برای ادامه تحصیل به حوزه علمیه قم رفت و با مبارزان ضد حکومت پهلوی همراه شد. یار دیرین امام و انقلاب به‌دلیل مبارزات خود ضد حکومت ستمشاهی چندین بار دستگیر و زندانی شد اما از آرمان‌های خود بازنگشت و رهبر کبیر انقلاب را تنها نگذاشت. با پیروزی انقلاب اسلامی ایران آیت الله هاشمی رفسنجانی ابتدا سرپرست وزارت کشور و سپس چند دوره رییس مجلس شورای اسلامی شد. آیت الله هاشمی رفسنجانی در دوران دفاع مقدس در دوره‌ای طولانی جانشینی فرماندهی کل قوا را به‌عهده داشت.

وی در سال 1368 با رأی مردم به‌عنوان رییس جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد و در سال 1372 نیز برای دور دوم به‌عنوان رئیس جمهور انتخاب شد و تا سال 1376 رئیس قوه مجریه بود. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سال 1376 با حکم رهبر انقلاب اسلامی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شد که این مسئولیت را تا پایان عمر به‌عهده داشت. آیت الله هاشمی رفسنجانی در همه ادوار مجلس خبرگان به‌عنوان نماینده مجلس و عضو هیئت رئیسه حضور داشت. وی همچنین از سال 1386 تا 1390 ریاست مجلس خبرگان رهبری را به‌عهده داشت.

گزارش کامل خبرگزاری تسنیم از اخبار درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را در این لینک بخوانید. (کلیک کنید)

گزارش کامل خبرگزاری تسنیم از واکنش‌های داخلی و خارجی به درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را در این لینک بخوانید. (کلیک کنید)

 

پوشش زنده تصویری مراسم تشییع مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی (کلیک کنید)

 

** آغاز مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از دقایقی دیگر در دانشگاه تهران

مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از دقایقی دیگر در دانشگاه تهران آغاز می‌شود. قرار است که امام خامنه‌ای با حضور در دانشگاه تهران، بر پیکر وی نماز اقامه کنند.

طبق برنامه قرار است که پیکر یار دیرین امام و رهبری، در آرمگاه امام راحل به خاک سپرده شود.

** اولین تصویر و فیلم از حضور مردم در مقابل دانشگاه تهران

اولین تصویر از اجتماع مردم در مقابل دانشگاه تهران برای حضور در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی منتشر شد. این تصویر نشان می‌دهد که تعدادی از مردم در حالی که زمان زیادی به آغاز رسمی مراسم باقی مانده، مقابل دانشگاه تهران حضور یافته‌اند.

 

** مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی آغاز شد

مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی از مقابل دانشگاه تهران آغاز شد و قرار است تا ساعاتی دیگر نیز مقام معظم رهبری بر پیکر وی نماز میت اقامه کنند.

طبق اعلام قبلی پس از اقامه نماز میت، قرار است پیکر مرحوم هاشمی‌رفسنجانی از مقابل دانشگاه تهران به‌سمت پل حافظ تشییع شود.

** آخوندی: آیت‌الله هاشمی در زمان مذاکرات صلح با شجاعت ایستادگی کرد

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی در زمانی که لازم بود، مذاکره صلح را انجام دهد، مذاکرات را با شجاعت انجام داد و آن برهه زمانی بود که ملت را از ورطه‌های خطرناک نجات داد.

وی با بیان “اکنون همه ما داغدار ایشان هستیم”، تأکید کرد: باید با حضور پررنگ و شفافیت در مواضعمان فقدان ایشان را پر کنیم.

** پیکر آیت‌الله هاشمی وارد دانشگاه تهران شد

پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دقایقی پیش وارد دانشگاه تهران شد. قرار است تا دقایقی دیگر امام خامنه‌ای بر پیکر وی نماز اقامه کنند.

** امام خامنه‌ای در دانشگاه تهران حضور یافته بر پیکر آیت‌الله نماز اقامه کردند + تصاویر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در محل دانشگاه تهران حضور یافته بر پیکر مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نماز اقامه کردند.

فیلم اقامه نماز بر پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

** حرم امام راحل آماده برگزاری مراسم تدفین «آیت‌الله هاشمی» شد + تصاویر

در آستانه مراسم تدفین مرحوم آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی در حرم مطهر امام‌خمینی(ره)، علاقمندان به رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله طلاب و دانشجویان برای حضور در مراسم تدفین خود را به حرم امام(ره) رساندند.

دانشجویان و طلابی که در این مراسم حضور دارند، با در دست داشتن تصاویری از آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و مقام معظم رهبری، بر حضور آیت‌الله هاشمی در خط ولایت تأکید کردند.

تصاویری از تشییع پیکر

** پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در حرم امام راحل به خاک سپرده شد

پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام دقایقی پیش وارد حرم مطهر امام راحل(ره) و در جوار امام راحل به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/*

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *