چگونه سر مردم ایران را کلاه گذاشتند؟ + سند

334
دسته‌بندی نشده
چگونه سر مردم ایران را کلاه گذاشتند؟ + سند
سند زیر سند بسیار جالبی است درباره‌ انواع کلاه و روش‌های استفاده از آن در دوره‌رضاخان. بر اساس این سند در هر فصل مردم باید کلاه مخصوصی را مورد استفاده قرار داده و آیین‌ها و رسوم مربوط به آن را نیز رعایت کنند.
چگونه سر مردم ایران را کلاه گذاشتند؟ + سند
به گزارش افکارنیوز، «محمد علی مسعودی» مدیر مسئول روزنامه‌ «پست تهران» که در چند دوره به مجلس شورای ملی منصوب شده بود، یکی از مشهورترین چهره‌های عصر پهلوی در امر دخالت‌های انتخاباتی می‌باشد.

وی به گفته‌ اسناد و دوستانش در انتخاب افراد برای مجالس فرمایشی عصر پهلوی تبحر زیادی داشته است.

سندی که در ادامه آمده است اشاره‌ای تلویحی به این تخصص محمد علی مسعوی دارد. در این سند علت عضویت وی در حزب مردم کارگردانی امر انتخابات عنوان شده است.

سند زیر سند بسیار جالبی است درباره‌ی انواع کلاه و روش‌های استفاده از آن در دوره‌ی رضاخان . بر اساس این سند در هر فصل مردم باید کلاه مخصوصی را مورد استفاده قرار داده و آیین‌ها و رسوم مربوط به آن را نیز رعایت کنند.

در بند ۷ این «اعلان» آمده است: «رعایت نظافت شرط حتمی است و حتی الامکان باید لباس اشخاص پاکیزه و اطو کشیده و صورت آنها تراشیده باشد از انتخاب رنگ‌های ناجور و زننده برای لباس و پیراهن خودداری نمایند. استعمال کلاه سفید و گیوه با لباس سیاه که غالباً دیده می‌شود پسندیده نیست. کراوات به مقتضای فصل باید متناسب با لباس باشد. استعمال کراوات یا پاپیون سیاه یا سفید در موقع عادی خلاف ترتیب است» دخالت‌های دولتی و بخشنامه‌ای در جزیی‌ترین موضوعات مانند انتخاب رنگ لباس… نشان می‌دهد که در دوره‌ی پهلوی اول برای حریم خصوصی اشخاص کوچک‌ترین احترامی قائل نبوده‌اند. در پایان این سند آمده است:«کسانی که تا کنون در تغییر کلاه خود اقدامی ننموده‌اند لازم است فوراً کلاه خود را تبدیل به کلاه بین المللی نموده و به معاذیر غیر موقع از قبیل نبودن کلاه و غیره متعذر نشوند واّلا مورد مواخذه واقع خواهند شد» این سند اوج غرب گرایی رژیم پهلوی و پیروی آنها از مظاهر ظاهری تمدن غرب را نشان می‌دهد.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *