گردش زمین را آنلاین ببینید !

t3554 گردش زمین را آنلاین ببینید !

مشاهده کره زمین از فضا دیگر نیازی به گذراندن دوره های سخت فضانوردی و پرواز با سفینه های فضا پیما ندارد و هر لحظه از زمان زیبایی کره خاکی را که میلیادها انسان بر روی آن زندگی می کنند، به صورت زنده می توان مشاهده کرد.

 

به گزارش خبرنگار علمی ایرنا از منابع خبری، برای مشاهده کره زمین از فضا دیگر لازم نیست ۱۰۰ هزار دلار هزینه کرده و با شاتل های خصوصی فضاپیما به ماورای جو سفر کرد . برخی از محققان به مردم کره زمین پیشنهاد می دهند که بدون بلند شدن از سر جای خود، کره خاکی را از فضا و به صورت کاملا زنده مشاهده نمایند.

در تاریخ ۲۶ نوامبر ۲۰۱۳ میلادی، شرکت اورت کستˈUrthecast ˈ در ونکور (کانادا) با کمک مخصصان هوافضای روسیه اقدام به ارسال ۲ دوربین به مدار جو نمود.

این دوربین ها باید تصاویر زنده از کره زمین را به صورت آنلاین به زمین ارسال نمایند. در نتیجه، کاربران خواهند تواست با مراجعه به سایت اینترنتی ˈUrtheCast.com ˈ در هر لحظه از زمان و به صورت کاملا زنده، زیبایی کره خاکی که میلیادها انسان بر روی آن زندگی می کنند را مشاهده کنند.

دوربین های ارسالی، در هر شبانه روز ۱۶ بار به دور زمین می چرخد و در هر ۹۰ دقیقه یکبار کره زمین را دور می زند. کمترکسی تا پیش از موفق به دیدن چنین تصاویری بوده است.

اسکات لارسون (Scott Larson) رئیس شرکت ˈUrthecast ˈ در رابطه با این پروژه می گوید:ˈ۱۰ سال پیش، به تحقق رساندن چنین پروژه ای واقعا دشوار بود و غیر ممکن به نظر می رسید. ولی سرانجام پس از ۳ سال جمع آوری کمک های مالی و تلاش بی وقفه متخصصان و مهندسان روسی و کانادایی، این پروژه به مدار زمین پرتاب شد.

دوربین های مذکور توسط سامانه یکبارمصرف پرواز روسیه ˈسایوزˈ و از پایگاه فضایی ˈبایکانورˈ در قزاقستان و در ساعت ۰۰:۲۳ نیمه شب به وقت تهران به فضا پرتاب شدند.ˈ

با کمک سامانه ی حمل فضایی روسیه ˈProgress M-21M ˈ دوربین ها به قسمت روسیه در ˈایستگاه فضایی بین المللیˈ مستقر شدند.

ایستگاه فضایی بین المللی ˈISS ˈ بزرگترین ایستگاه فضایی در مدار کره زمین است که به عنوان یک آزمایشگاه تحقیقاتی، برای ماموریت های فضایی در آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.هم اکنون با پیوستن دوربین های شرکت اورت کست به این ایستگاه، تجهیزات آن کاملتر شده است.

کالیبراسیون و تنظیم دوربین ها پس از اتصال و نصب، نزدیک به چند ماه به طول خواهد انجامید و بدین ترتیب برای اولین بار در تاریخ، هر کاربر اینترنتی خواهد توانست کره زمین را از فضا و تنها با تاخیر ۴۵ دقیقه مشاهده نماید.

البته لازم به ذکر است که این تاخیر بسته به شرایط خاص ممکن تا چند ساعت نیز به طول بیانجامد.

کیفیت و وضوح بالای دوربین ها به ما این امکان را می دهد که نه تنها سطح کره خاکی، بلکه تغییرات آب و هوایی در مکان های مختلف زمین، تغییرات زمانی و فصلی، حرکت ماشین ها و وسایل نقلیه، حرکت انسانها، کشتی ها، قایق ها و غیره را نیز مشاهده نمود.

هنگامی که دوربین را بر فراز جایگاه مناسب قرار گیرند، کابران خواهند توانست نه تنها کشور خود، بلکه خانه و همسایه های خود را نیز مشاهده کنند.

شار و حجم ویدئویی ارسالی از فضا بسیار بالا است .از نکات بازر و حائز اهمیت این سامانه می توان به این مسئله اشاره نمود که دیگر برای دیدن کره زمین از فضا نیازی به آماده سازی چندساله ی فضانوردان، پرداخت مبالغ بسیار به تورهای گردشگری از فضا، گرفتن مرخصی و غیره نیاز نخواهد بود.

به گفته لارسون، دوربین ها روزانه نزدیک به ۲۰۰ گیگابایت اطلاعات را به زمین ارسال خواهد نمود که بدون شک، تاخیر در دریافت در این پروسه کاملا طبیعی خواهد بود.

اکنون تنها به کمک برنامه گوکل کره زمین ˈGoogle Earth ˈ می توان از فضا به کره خاکی نگاه کرد. این برنامه عکس هایی را که به کمک قمرهای مصنوعی مختلف گرفته شده است را با تاخیر چند ماه و حتی بیشتر به زمین ارسال می کند.

دوربین های جدید در مقایسه با ˈGoogle Earth ˈ می توان گفت که پروژه Urthecast به صورت تقریبا زنده و آنلاین تصاویر ماهواره ای کره زمین را در اختیار کاربران قرار می دهد.

شرکت Urthecast بودجه این پروژه یعنی ۴۵ میلیون دلار را از طریق سرمایه گزاران خصوصی تامین کرد . این شرکت قراردادهای همکاری و تفاهم نامه های بسیاری را با شرکت ها و رسانه های مختلف منجمله ˈکانال دیسکاوری چانل Discovery Channel ˈ امضا کرده است. این شرکت ها و سازمان ها بلافاصله پس از راه اندازی دوربین ها، به اطلاعات زنده دسترسی خواهند داشت. همچنین شرکت Urthecast ، تصاویر مختلفی از کره زمین را به شرکت ها و مراکز علمی-تحقیقاتی، برنامه ها و کانال های ماهواره ای و سازمان مقابله با بلایای طبیعی خواهد فروخت.

این پروژه را می توان یک پروژه بین المللی نام برد. دوربین های این پروژه توسط سازمان فنی مهندسی مسقر در بریتیش کلمبیا در کشور کانادا طراحی و ساخته شده اند. روسیه نیز نه تنها به پرتاب این دوربین ها و تمامی تجهیزات مربوطه به فضا کمک نمود، بلکه تصاویر را نیز به صورت زنده پخش خواهد کرد. آقای لارسون تاکید دارد که ایده ی خلق چنین شاهکاری، در اصل و قانوناً به متخصصان روسیه تعلق دارد.

تا پیش از این، تنها سازمان های بزرگ و ارگان های دولتی می توانستند به خود اجازه خرید تصاویر زنده ماهواره ای را بدهند. اکنون شرکت Urthecast این امکان را فراهم آورده است که مردم عادی نیز بتوانند به آنچه که پیش از این در انحصار عده خاصی بوده است، دسترسی داشته باشند.

منبع:

www.irna.ir

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *