پدران آینده بدانند

پدران آینده,دوران بارداری

همه ما به خوبی می‌دانیم که الگوی زندگی مادر در دوران بارداری و پیش از آن، تضمین‌کننده سلامت جنین است و وزن و نوع رژیم‌غذایی مادر تاثیر مهم بر رشد جنین دارد. اما پزشکان دانشگاه مک‌گیل در مونترال تاکید کردند: این تصور که فقط عادات تغذیه‌ای مادران بر سلامت جنین تاثیر دارد اشتباه است چرا که طبق مطالعات اخیر حتی نوع رژیم‌غذایی پدران نیز می‌تواند در سلامت فرزندانشان نقش حیاتی داشته باشد.

«سارا کیمینز»، محقق ارشد این مطالعه گفت: پدران در انتقال نیمی از فاکتورهای وراثتی به فرزندان مشارکت دارند و به همین خاطر تاثیر قابل توجهی بر رشد جنین می‌گذارند با این حال تاکنون تمرکز تمامی مطالعات انجام شده بر سلامت و وضعیت تغذیه مادران بوده است.

در این مطالعه کیمینز و گروهی از همکارانش بر اهمیت نقش ویتامین B9 که با نام اسید فولیک شناخته می‌شود و در برخی سبزیجات، میوه‌ها، گوشت‌ها و غلات وجود دارد تاکید کردند. در مطالعات پیشین بر این نکته تاکید شده بود که مادران به منظور پیشگیری از سقط جنین و بروز نارسایی‌های مادرزادی باید مقدار کافی اسید فولیک در رژیم غذایی‌شان بگنجانند. با این حال پزشکان در یک بررسی آزمایشگاهی دریافتند که خطر ابتلا به نارسایی‌های مادرزادی در بچه‌موش‌های متولد شده از موش‌های والد نری که رژیم‌غذایی‌شان فاقد اسید فولیک است، 30 درصد افزایش پیدا می‌کند.

این یافته تایید می‌کند که حتی نوع تغذیه و الگوی زندگی سالم در پدران نیز روی تولد فرزندان سالم تاثیرگذار است.
منبع : ایسنا

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *