آشنایی با نحوه جفت گیری در شترمرغ ها

جفت-گیری-شترمرغ

شترمرغ ها بر خلاف دیگر پرندگان دارای آداب و رسوم متفاوتی در جفت گیری می باشند و میتوان گفت که شتر مرغ ها نسبت به سایر پرندگان از هوش بالایی برخوردارند، آنها دارای عمر طولانی می باشند و میتوان گفت در بهترین حالت بین 40 الی 50 سال عمر می کنند ولی اکثر پرورش دهندگان که قصد آنها کسب درآمد از فروش گوشت می باشد، آنها را در سن 10 یا 14 ماهگی روانه کشتارگاه ها می کنند.
شترمرغ ها در سن 30 ماهگی به بلوغ جنسی میرسند و با فرا رسیدن فصل جفت گیری و تخم گذاری که عمدتا اوایل بهار می باشد، با تعیین قلمرو و انجام رفتار های خاصی اقدام به تعیین همسر و جفت گیری می کنند. آنها در هر فصل تخم گذاری بین 14 الی 21 تخم می گذارند. در این مقاله می خواهیم شما را با اقدامات بیش از جفت گیری شترمرغ ها و آداب جفت گیری آنها آشنا سازیم، لطفا با ما همراه باشید.

جفت گیری در شترمرغ ها چگونه آغاز می شود؟

با فرا رسیدن فصل جفت گیری شترمرغ نر اقدام به انتخاب همسران خود می کند و در بین آنها یکی به عنوان همسر اصلی و دیگران به عنوان همسران فرعی قرار می گیرند. شتر مرغ نر همراه با همسران خود به مکانی جداگانه رفته و از آنها در برابر دشمنان به شدت محافظت می کند. این مکان که به محل تخم گذاری آنها مرسوم است، مکانی برای جفت گیری و تخم گذاری شترمرغ ها می باشد. شتر مرغ های ماده نیز در مقابل از ورود سایر شتر مرغ های نر به قلمروشان ممانعت می کنند. آنها با نوک زدن و حمله از ورود آنها جلوگیری کرده و وفاداری خود را نسبت به شوهرشان نشان می دهند.

رفتاری های قبل از جفت گیری شترمرغ ها به چه صورت می باشد؟

قبل از اقدام به جفت گیری، شترمرغ نر برای برانگیختن حس و تمایل جنسی شترمرغ های ماده حرکاتی موزون از خود بروز می دهد، مثلا با باز کردن بال های خود اقدام به رقص می کند، هم چنین بر روی پاهای خود می نشیند و گردنش را خم می کند و… انجام این حرکات توسط شترمرغ نر باعث آگاهی شترمرغ های ماده بخصوص شترمرغ اصلی از آمادگی او برای جفت گیری می باشد. شتر مرغ ماده اصلی نیز با آواز صداهایی مانند boom و rboomen ، بال و پر زدن، باد کردن گلو، چیدن دانه با ناز و عشوه، راه رفتن زیگزاگی و … علاوه بر ابراز تمایل و آمادگی خود برای جفت گیری، سایر شترمرغ های ماده را نیز دعوت به جفت گیری می کند.
پس از انجام این حرکات شترمرغ ماده با نشستن بر روی زمین و بالا دادن دم خود از شتر مرغ نر می خواهد تا با او جفت گیری نماید و شترمرغ نر با نشستن بر روی شتر مرغ ماده عمل جفت گیری را کامل می کند. معمولا جفت گیری چند بار در روز انجام می شود و هر بار با یک شتر مرغ ماده جفت گیری می کند.
شترمرغ ماده اصلی با حفر زمین با پاها و نوک خود مکانی امن برای تخم ها فراهم می سازد و هر یک از شترمرغ های ماده اصلی یا فرعی هنگام احساس تخم گذاری بر روی لانه نشسته و تخم گذاری می کنند. هنگام رسیدن تعداد تخم ها به مقدار لازم شترمرغ ماده اصلی جهت جوجه کشی از تخم ها بر روی آنها می خوابد. شترمرغ ماده اصلی تمام روز را بر روی تخم ها می خوابد و از طرفی قهوه ای بودن پر های شترمرغ ماده تخم ها را از دید دشمنان مخفی نگه می دارد. شب ها نیز شتر مرغ نر این وظیفه را بر عهده می گیرد.

مراقبت از جوجه ها پس از به دنیا آمدن آنها

تخم ها پس از 42 روز تبدیل به جوجه خواهند شد و به دلیل صفت بودن دیواره تخم بیرون آمدن جوجه ها با مشکل رو به رو خواهد شد. بنابراین شترمرغ ماده یا نر با شکستن جرئی تخم ها به بیرون آمدن جوجه ها کمک می کند.
جوجه های تازه به دنیا آمده بدن ضعیفی دارند و نیاز به گرمای بالا و تغذیه مداوم دارند تا در کمترین زمان مقاومت بدن خود را به دست بیاورند. شترمرغ مادر با قرار دادن جوجه ها زیر بال و پر خود اقدام به گرم کردن آنها می کند، هم چنین به دلیل اینکه جوجه ها هنوز غذای مناسب برای خود را نمی شناسند، مادر در یافتن غذای سالم به آنها کمک خواهد کرد. جوجه ها معمولا در هر ماه 25 سانتی متر رشد می کنند.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *