آموزش مسایل جنسی از کودکی تا نوجوانی به فرزندان

آموزش مسایل جنسی از کودکی تا نوجوانی به فرزندان

والدین باید درباره اندام خصوصی بدن کودکشان با آنها صحبت کنند و به آنها بفهمانند که هیچ کس نباید به این اندام نگاه کند یا آنها را لمس کند.اما چگونه با کودکمان درباره مسائل جنسی و اندام خصوصی صحبت کنیم؟برای اینکه کودکتان در زمان هایی که حریم بدنش مورد تجاوز قرار گیرد، بهترین عملکرد را داشته باشد باید آمادگی لازم را داشته و چنین موقعیت هایی را پیش بینی کنند . اما چگونه ؟ برای پاسخ به این پرسش ها و همچنین آموزش مسایل جنسی به فرزندتان در سنین مختلف ,در ادامه مطلب با آکاایران همراه باشید.

Image result for ‫مسائل جنسی کودکان‬‎

چگونه با کودکمان درباره مسائل جنسی و اندام خصوصی صحبت کنیم؟

اگر والدین نتوانند اطلاعات درستی درباره مسائل جنسی در اختیار کودک قرار دهند و یا خجالت باعث صحبت نکردن درباره این مسائل عادی زندگی انسان ها شود ، آن ها از منابع غیرواقعی و تحریف شده این اطلاعات را به دست می آورند.

پس وقتی کودک تان سوال های جنسی می پرسد، هول نکنید، استرس نگیرید و با آرامش از او بخواهید تا اطلاعاتی که خودش دارد را در اختیار شما قرار دهد، برای اینکه متوجه شوید خودش تا چه حد می داند. بعد به او جواب واقعی متناسب دانسته ها و سن اش را بدهید.

عموما تعرض های جنسی به کودکان از سوی یکی از نزدیکان و یا کسی که عموما کودکان او را می شناسند ، است . با توجه به اینکه ما کنترلی روی رفتار دیگران نداریم، بهتر است که کودکان مان را درباره موضوع های جنسی واکسینه کنیم.

Related image

تا 5 سالگی:

نام درست اعضای جنسی شان را به آنها بگویید و آنها را با اندام خصوصی بدنشان آشنا کنید . طوری درباره تولد نوزاد توضیح دهید که درک درستی از اینکه نوزادان از کجا می آیند داشته باشند و نسبت به هویت جنسی خود احساس مثبتی داشته باشند.

بین 6 تا 9 سالگی:

در این سنین کودکان باید از تولیدمثل حیوانات و گیاهان درک درستی داشته باشند و تفاوت هر دو جنس را بدانند و برای نام گذاری نواحی جنسی از کلمه های درستی استفاده کنند.

بین 9 تا 13 سالگی:

در این سن کودک باید بداند جنسیت بخش طبیعی زندگی است ، با تغییرات جنسی دوران بلوغ آشنا شوند و از روند تولید مثل به درک درستی برسند همچنین نسبت به مقوله سوءاستفاده جنسی آگاهی داشته باشند.

Image result for ‫مسائل جنسی کودکان‬‎

با کودکان تان حرف بزنید تا اگر به چنین مواردی برخوردند ، واکنش نشان دهند:

  • وقتی یک نفر به تو می گوید به مادر و پدرت چیزی نگویی و رفتاری را به صورت راز نگه داری.
  • هنگامی که یک نفر با تو رفتاری می کند که حس بدی نسبت به آن داری.
  • هنگامی که کسی اندام خصوصیش را به تو نشان می دهد.
  • هنگامی که کسی بزرگ تر از خودت از تو می خواهد کاری انجام دهی که مایل به انجام آن نیستی.
  • وقتی کسی به بدن تو نگاه کند.
  • هنگامی که کسی به اندام خصوصی تو دست می زند .
  • وقتی کسی می خواهد به اندام های خصوصی او دست بزنی.
  • وقتی در موقعیتی هستی که احساس ناراحتی می کنی یا احساس عجیبی داری.

Image result for ‫مسائل جنسی کودکان‬‎

کنجکاوی یا سوءاستفاده جنسی؟

بسیاری از کودکان از سر کنجکاوی بازی های جنسی انجام می دهند و از فرصت استفاده می کنند تا شکل بدن بچه های هم جنس و غیرهم جنس شان را کشف کنند.این بازی در بین کودکان به (دکتر بازی) مشهور است و امری طبیعی است .

اگر کودکتان را در حال این بازی دیدید و یا او را برهنه یا نیمه برهنه دیدید، هراس نکنید ،خونسردی خود را حفظ کنید و هیچ گاه به سرزنش و تنبیه او نپردازید ، بهترین رفتار این است که برای رفتار جنسی آن ها در آینده حد و مرز تعیین کنید.

شما باید با کودکتان صحبت کنید و او را با اندام های خصوصی آشنا کنید و بگویید کسی نباید این اندام ها را ببیند . اگر کودکانی که با یکدیگر بازی جنسی نموده اند فاصله سنیشان بیش از چهار سال باشد،

در این صورت امکان رساندن آسیب جنسی بچه بزرگ تر به بچه کوچک تر زیاد است همچنین اگر فرزندتان به زور و برخلاف میل خود وادار به این شرایط شده باشد، باید مراقب باشید.

Related image

اعضای خصوصی بدن

والدین باید درباره اندام خصوصی بدن کودکشان با آنها صحبت کنند و به آنها بفهمانند که هیچ کس نباید به این اندام نگاه کند یا آنها را لمس کند.

بهترین زمان برای صحبت درباره سوءاستفاده جنسی برای کودکان کوچک تر، هنگام حمام کردن بچه هاست . شما باید در این هنگام با اشاره به اعضای جنسی از عبارت «اعضای خصوصی بدن» استفاده کنید و با زبان ساده به کودکتان بگویید :«همه ما مسواک و شانه داریم اما هر کس تنها می تواند از مسواک و شانه خودش استفاده کند و نمی تواند از مال دیگران استفاده کند. آن ها خصوصی هستند. اعضای خصوصی بدن هم این چنین است یعنی همه آدم ها اعضای خصوصی در بدن شان دارند اما هر کس تنها می تواند به اعضای خصوصی بدن خودش دسترسی داشته باشد و نه دیگران».

درباره اعضای خصوصی بدن به او توضیح دهید و فقط به جز اندام داخل مایو به لب ، گردن و سینه ها اشاره کنید و آنها را جزو اندام خصوصی بدانید . اگر پسر دار هستید درباره اندام خصوصی به پسرتان آموزش دهید زیرا تنها دختران در معرض سوءاستفاده جنسی قرار نمی گیرند بلکه برخلاف باور عموم پسران بیشتر از دختران در معرض سوءاستفاده جنسی قرار دارند.

Related image

دانستن مسائل جنسی برای جلوگیری از سوءاستفاده های جنسی از کودکان

1- به او یاد دهید بگوید نه!

به کودکان تان یاد دهید در چنین موقعیتی داد بزنند و با صدای بلند بگویند نه و سپس مکان را ترک کنند و به پدر و مادرشان قضیه را بگویند . اگر به فرزندتان یاد دهید از داد زدن نترسد و به او بگویید کسی که کار اشتباهی می کند، باید بترسد و این فرد کسی است که او را اذیت می کند ، کودک اعتماد بنفس بیشتری می یابد و بلند نه می گوید.

2- نقش بازی کنید

برای پیشگیری، از سوء استفاده جنسی از فرزندتان ،نقش بازی کنید و از او بپرسید که «اگر کسی خواست به اندام خصوصی تو دست بزند، یا لباس زیر تو را ببیند، چه کار می کنی؟». دقت کنید ببینید که همه راهکارهایی که به او گفته اید را اجرا می کند یا نه. در نقش بازی کردن به احساساتی که موقع نزدیک شدن به یک غریبه می تواند داشته باشد اشاره کنید و به او آموزش دهید وقتی چنین احساساتی داشت نترسد.

منبع :  آکاایران

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *