آیا مشکلات جنسی و اختلالات جنسی با هم فرق دارند؟

مشکلات جنسی, اختلالات جنسی, رابطه جنسی

ممکن است مشکلات جنسی خودش را به صورت افسردگی و بی خوابی نشان دهد

 

آیا مشکلات جنسی و اختلالات جنسی با هم متفاوتند؟
عمده ترین مشکلات جنسی کدامند و چه عواملی در بروز اینگونه مشکلات تاثیرگذار است ،فرق مشکلات جنسی و اختلالات جنسی در چیست؟
روابط جنسی در زندگی مشترک، مانند سوخت برای حرکت ماشین است؛ تا زمانی که سوخت فراهم نباشد، حرکت ماشین غیرممکن است ولی باید توجه داشت که برای حرکت، سوخت به تنهایی کافی نیست. اگرچه رابطه جنسی می تواند به حرکت و پویایی و حتی زنده ماندن زندگی مشترک کمک کند اما به تنهایی ضامن زنده ماندن رابطه شما نیست اما واقعا مشکلات جنسی چیست؟ اختلالات جنسی کدام است؟ و باید با آنها چه کرد؟

 

اولین گام این است که از میزان اطلاعات خود در مورد روابط جنسی آگاه باشید. در مرحله دوم مشکلات جنسی را بشناسید. یادتان باشد مشکلات جنسی و اختلالات جنسی دو مقوله جداگانه هستند. مشکلات جنسی از اختلال های جنسی خفیف ترند. در گام سوم همانطور که یک سرماخوردگی را می پذیرید، مشکلات یا اختلالات جنسی خود را نیز پذیرا باشید و به دنبال راه درمان آن بروید.

 

• مشکلات جنسی
نداشتن رضایت جنسی را نمی توان به راحتی در دسته بندی های اختلال جنسی قرار داد. بیشتر همسرانی که برای راهنمایی به درمانگاه های جنسی مراجعه می کنند، رضایتی از روابط جنسی خود ندارند. گروهی از این همسران فقط از نداشتن لذت جنسی شکایت دارند. عوامل مختلفی می توانند مشکلات جنسی را به وجود آورند. مشکلات در ارتباط بین همسران به طور کلی (مثلا یک دعوای همیشگی) و از دست رفتن جذابیت همسران برای یکدیگر و خستگی از فعالیت جنسی ثابت (از لحاظ شکل و وضعیت ارتباط جنسی)؛ بنابراین اگر در رضایت جنسی مشکلی وجود داشته باشد، بحث مشکل جنسی مطرح است نه اختلال جنسی.

 

ممکن است مشکلات جنسی خودش را به صورت افسردگی، بی خوابی یا شکایت های مربوط به پزشکی زنان و نازایی نشان دهد. مشکل جنسی نیاز به غنی سازی رابطه همسران دارد. اگر رابطه همسران و وضعیت روانی هر یک بهبود یابد، معمولا مشکلات جنسی هم از بین می روند.

 

مشکلات جنسی,اختلالات جنسی در زنان, رابطه جنسی

مردانی که به اوج لذت جنسی یا به اصطلاح انزال نمی رسند از اختلال ارگاسم  رنج می برند

 

• اختلالات جنسی در زنان
اختلال جنسی، وجود مشکل در مراحل مختلف رابطه جنسی است که نیاز به روان درمانی  دارد. هر رابطه جنسی، از چند مرحله تشکیل شده است که شروعش تحریک و پایانش فرو نشستن تحریک است. در هر مرحله ای از رابطه جنسی مشکلی وجود داشته باشد، اختلالی به وجود می آید. اول اختلال های خانم ها را بشناسیم:

1- اختلال عدم علاقه و تمایل به رابطه جنسی
در این اختلال جنسی ، فرد معمولا علاقه ای به برقراری ارتباط جنسی ندارد و با اکراه به این مسئله پاسخ می دهد.

 

2- اختلال بازداری و عدم تحریک جنسی
در این اختلال جنسی، فرد در تحریک شدن و پاسخ جنسی دچار مشکل است؛ که می توان از دلایل آن احساس گناه، خصومت، تعارض درونی بین میل به انجام عمل جنسی و ترس ناخودآگاه از آن، اضطراب ناشی از نداشتن دانش جنسی و یا انتظارات غیرواقع بینانه از رابطه جنسی، پیام های منفی والدین درباره عمل جنسی، داشتن تجربه های ناخوشایند جنسی، استفاده از داروها و بیماری هایی که بر عملکرد تستسترون و هیپوفیز اثر می گذارند را نهام برد.

 

2- اختلال ارگاسم
در این اختلال جنسی ، زن ممکن است خیلی تحریک شده باشد اما به ارگاسم یا اوج لذت جنسی نرسد.

4- اختلال واژینیسم
در این اختلال جنسی زن دچار اسپاسم خود به خودی عضلات خارجی اندام تناسلی و انقباض غیرارادی آنها می شود که رابطه جنسی را غیرممکن می کند.

 

• اختلالات جنسی در مردان

1- اختلال انزال زودرس
انزال مکرر با تحریک جنسی، دست کم پیش یا بلافاصله پس از عمل جنسی. این اختلال جنسی می تواند طرف مقابل یا خانم ها را از رسیدن به اوج لذت جنسی محروم کند.

 

 2- اختلال در نعوظ
نقص در شروع یا ادامه نعوظ در مرد، ناتوانی پایدار یا مکرر در شروع یا ماندگاری نعوظ تا کامل شدن فعالیت جنسی. این اختلال هم مثل اختلال های قبل می تواند همیشگی یا اکتسابی باشد.

 

3- اختلال ارگاسم مرد
مردانی که به اوج لذت جنسی یا به اصطلاح انزال نمی رسند، از این اختلال رنج می برند. این اختلال جنسی می تواند همیشگی باشد یعنی از اولین رابطه جنسی تاکنون وجود داشته باشد یا اکتسابی باشد یعنی از یک زمان به بعد به وجود آید، ضمن اینکه این اختلال می تواند موقعیتی یعنی فقط در بعضی از موارد خاص رابطه جنسی یا فراگیر یعنی در همه روابط جنسی باشد. این بیماری می تواند شدید یا متوسط باشد.
منبع : hidoctor.ir

 

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *