آیا ورزش کردن در دوران قاعدگی درست است؟

ورزش در دوران قاعدگی,ورزش کردن در دوران قاعدگی

آیا ورزش کردن در دوران قاعدگی درست است؟
بسیارند خانم‌هایی که در دوران قاعدگی ورزش‌های روزانه خود را متوقف و گمان می‌کنند ورزش در این دوره کار درستی نیست اما در اینجا می‌خواهیم به صحت این موضوع بپردازیم.
انجام هر نوع ورزشی مجاز است!
انجام ورزش در این دوره به حالت بدنی هر فرد بستگی دارد.
اگر شما جزو‌ آن دسته از خانم‌هایی هستید که دچار دل‌درد و کمردرد شدید می‌شوند، می‌توانید ورزش‌های سبکی همچون پیاده‌روی یا یوگا را انتخاب کنید
اما اگر حال مساعدی دارید، انجام هیچ ورزشی دراین دوران ممنوع نیست. می‌توانید به تمرینات ژیمناستیک، بسکتبال یا والیبال خود ادامه دهید.
خون‌ریزی شدید می‌شود!
حتما شما همه متوجه این موضوع شده‌اید که حرکت بیشتر، خون‌ریزی را هم افزایش می‌دهد. در واقع ورزش سبب خون‌ریزی بسیار شدید و بعد از آن خستگی و بی‌هوشی و کم‌خونی نمی‌شود. میزان خونی که شما هر ماه از دست می‌دهید به یک میزان است و تنها وقتی حرکت و جنبش بدنی شما بیشتر می‌شود به دلیل آنکه ضربان قلب و جریان خون تندتر می‌شود، احساس می‌کنید خون‌ریزی شما نیز شدت پیدا کرده است، در حالی که میزان خون از دست رفته یکسان است. پس نگران نباشید و با آسودگی به ورزش خود ادامه دهید.
ورزش شدید سیکل ماهیانه را مختل می‌کند انجام ورز‌ش‌های شدید می‌تواند بر سیکل‌ ماهانه تاثیر بگذارد. در واقع میزان ترشح هورمون استروژن رابطه مستقیمی با میزان بافت چربی در بدن دارد. وقتی ما کالری زیادی می‌سوزانیم، میزان ترشح استروژن کاهش چشمگیری یافته و در نتیجه ترتیب عادات به هم می‌ریزد و حتی گاهی به طور کل قطع می‌شود.

البته فقط ورزش مسبب بروز اختلال در قاعدگی نیست.
استرس و رژیم غذایی خیلی سخت هم می‌تواند همین آثار را بر سیکل ماهانه داشته باشد. به همین دلایل است که معمولا ورزش کاران قاعدگی منظمی ندارند. اما این موضوع آن‌قدرها هم مهم نیست و قدرت باروری را کاهش نمی‌دهد اما بی‌نظمی طی ماه‌ها در اثر به هم خوردن تعادل هورمونی است و باید حتما در رابطه با آن با پزشک مشورت کند.
ورزش درد را کاهش می‌دهد برخلاف آنچه عموم مردم تصور می‌کنند، درد دوران قاعدگی با ورزش افزایش پیدا نمی‌کند. در افرادی که درد شدید دارند حتی با خوابیدن در رخت‌خواب هم این درد ادامه می‌یابد. در دوران قاعدگی به دلیل ترشح ترکیباتی است که سبب انقباض رحم، ماهیچه‌های کمری و شکمی می‌شود. همچنین این ترکیبات حساسیت اعصاب را بالا برده و سبب افزایش جریان خون در زیر شکم می‌شود. با ورزش کردن چون اکسیژن بیشتری به ماهیچه‌ها می‌رسد، میزان انقباض و در نتیجه دردها کاهش می‌یابد.
منبع : salamat.ir

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *