اتفاقات وحشتناکی که پس از مرگ برای جسد رخ می دهد

marg

آیا تاکنون درباره مکانیزم واقعی مردن و اتفاقاتی که بعد از آن بر سر بدن انسان می‌آید فکر کرده اید؟ اگر در این باره کنجکاو هستید با ما در این مطلب همراه شوید.

وقتی که به مرگ فکر می کنید، اغلب زندگی پس از مرگ و اتفاقاتی که برای روح شما می افتد آن چیزی است که ذهن شما را درگیر خود خواهد کرد. اما از لحاظ علمی، جسم شما نیز تغییراتی قابل توجه خواهد کرد که شاید از آن ها بی اطلاع باشید. بعد از این که نفس کشیدنتان متوقف می شود، اتفاقات جالبی برای جسم شما رخ خواهد داد که در ادامه این مطلب به آن ها اشاره خواهیم کرد.

۱- بعد از مرگ فضولات بدن خود بخود دفع خواهند شد

متاسفیم که این را می گوییم اما این اتفاق چیزی است که برای بسیاری از افراد بعد از مرگشان رخ می دهد. ادرار و مدفوع کردن بعد از مرگ به این دلیل رخ می دهد زیرا در نهایت تمامی ماهیچه های بدن رها شده و هر گونه محتویاتی که در درون بدن بوده و توسط این ماهیچه ها متوقف شده است از بدن خارج خواهد شد. دیگر انقباضات ماهیچه ای وجود ندارد که بتواند مانع از خروج ادرار و مدفوع شود. از این رو بعد از مرگ، مدفوع و ادرار به طور غیرارادی از بدن خارج می شوند. جالب نیست اما از آنجایی که برای همه ما پس از مرگ رخ می دهد لازم نیست زیاد به این موضوع فکر کنید و نگران باشید.

۲- ماهیچه ها خیلی زود شروع به سفت شدن خواهند کرد

چیزی که آن را جمود نعشی می نامند (خشک شدن عضلات پس از مرگ) باعث می شود که تمام ماهیچه ها سفت شده و کاملاً قفل شوند. این اتفاق زمانی رخ می دهد که دیگر مواد شیمیایی خاصی در بدن وجود نداشته باشد. این حالت در اثر خالی شدن بدن از یک ماده شیمیایی به نام آدنوسین تری فسفات که برای آرامش ماهیچه ها بعد از گرفتگی ضروری است بوجود می آید. این ماده شیمیایی توسط سلول های ماهیچه ساخته شده و واحدهای انقباضی ماهیچه ها را وادار به جدا شدن از یکدیگر می کند.

وقتی که مرگ اتفاق بیفتد دیگر سلول های ماهیچه این ماده شیمیایی را تولید نمی کنند. از این رو فیبرهای میکروسکوپی ماهیچه قفل شده و ماهیچه ها سفت می شوند. این حالت معمولاً در ۴ ساعت اول پس از مرگ در صورت رخ داده و پس از ۱۲ ساعت به ماهیچه های بزرگتر بدن می رسد. ماهیچه ها تا چند روز بعد از فوت که بدن شروع به تجزیه شدن می کند نرم نخواهند شد.

۳- برخلاف باور عمومی، خبری از رشد ناخن و مو بعد از مرگ نیست

بسیاری از افراد بر این باورند که تا روزها پس از مرگ، ناخن و موها همچنان به رشد خود ادامه خواهند داد اما واقعیت چیز دیگری است. پس از مرگ، پوست بدن رطوبت خود را از دست داده و رفته رفته پژمرده شد و به سمت عقب کشیده می شود. بدین ترتیب به نظر می رسد که موها و ناخن ها رشد کرده اند که واقعیت ندارد و تنها پوست به سمت پایین و عقب منقبض شده که در اثر کاهش رطوبت درون آن رخ می دهد.

۴- پوست در نهایت صاف خواهد شد

واقعیت این است که بعد از مردن، پوست افراد نرم تر و صاف تر می شود. بدین ترتیب خطوط و چروک های روی پیشانی و صورت از بین می روند به نحوی که انگار در طول زندگی خود ذره ای استرس نداشته اید. این نرم و صاف شدن پوست بدین دلیل است که دیگر تنش و انقباضی در ماهیچه های شما وجود ندارد.

۵- رنگ پوست بدن رفته رفته تغییر می کند

بعد از مرگ، نیروی جاذبه خون را به سمت پایین می کشد. بدین ترتیب با گذشت زمان، غلظت خون در نقاط پایین بدن افزایش می یابد و این موضوع با منعقد شدن و گیر افتادن خون همراه می شود که تیره شدن و حالتی شبیه خون مردگی را در نقاطی از بدن در پی دارد. از این حالت با نام «سر بی رنگی» یاد می شود و بعد از ۱۲ ساعت که از مرگ گذشت، این تغییر رنگ دائمی کاملاً مشهود است.

۶- دمای بدن کاهش می یابد

در اولین ساعت پس از مرگ، دمای بدن به شدت کاهش می یابد که از آن با نام «سردی مرگ» یاد می شود. یک ساعت که از مرگ شخص گذشت دمای بدن او به طور کلی ۲ درجه کاهش می یابد و هر ساعت که از مرگ بگذرد یک درجه دیگر از حرارت بدن کاسته خواهد شد تا به دمای محیط اطرافش برسد.

۷- مغز تا دقایقی پس از مرگ نیز زنده است

وقتی از مرگ صحبت می کنیم باید بدانید که دو نوع مرگ وجود دارد: مرگ قلبی و مرگ مغزی. مرگ مغزی زمانی رخ می دهد که اولین ارگان از کار افتاده مغز باشد، در حالی که در مرگ قلبی، ابتدا قلب Heart است که از کار می افتد. در اکثر مواقع ابتدا مرگ قلبی رخ می دهد و در این صورت، قلب تا ۱۰ دقیقه پس از توقف کارکرد قلب همچنان به وظایف نسبی خود عمل می کند. بدین ترتیب این شانس وجود دارد که شما از مرگ خود مطلع شوید اما صحبت کردن با قاطعیت در این مورد دشوار است.

۸- ممکن است پس از مردن هنوز آه و ناله کنید

بعد از مرگ هوایی که در درون ریه های شما باقی مانده سعی می کند از بدن خارج شود که این موضوع در نتیجه تکان هایی است که جسم شما بعد از مرگ متحمل می شود. وقتی که این هوا با سرعت زیاد از روی تارهای صوتی شما می گذرد ممکن است صداهایی شبیه آه و ناله تولید کند. آروغ زدن در چنین شرایطی نیز محتمل است. این صداها کاملاً نرمال و معمول هستند.

۹- بوی بد جسد بی دلیل نیست

دلیل بد بو شدن جسد انسان پس از مرگ این است که باکتری ها و قارچ های درون بدن خیلی زود دست به کار شده و با مرگ سلول ها، گازها و بوهای ناخوشایندی آزاد می شوند. همچنین باکتری هایی که در درون سیستم گوارش زندگی می کنند خیلی زود می فهمند که شما مرده اید و باید از بدنتان خارج شوند. از این رو آن ها سریع به تکاپو افتاده و از نقطه ای به نقطه دیگر می روند که این موضوع تولید بوهایی ناخوشایند را در پی دارد. این باکتری ها کار خود را با تجزیه کردن و تحلیل بردن روده ها شروع کرده و تا پایان به کار خود ادامه می دهند.

۱۰- تجزیه شدن بدن بسیار زودتر از آنچه که فکر می کنید رخ می دهد

شاید فکر کنید که بدن شما برای مدت قابل توجهی بعد از مرگ دست نخورده باقی می ماند اما قارچ ها و باکتری ها بسیار سریع تر از آنچه که فکر می کنید دست به کار می شوند. این موجودات ذره بینی قادرند تا ۲ هفته بعد از به خاک سپرده شدن، ۶۰ درصد از بدن شما را تجزیه کنند. بر اساس تحقیقات انجام گرفته ممکن است بعد از ۴ ماه تنها اسکلت های شما باقیمانده باشد.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *