از بین بردن مورچه در خانه با چند روش غیر سمی

از-بین-بردن-مورچه-ها-2

از بین بردن مورچه در خانه با چند روش غیر سمی

مورچه یکی از حشراتی است که گر در خانه تان زیاد شود، شما را کلافه می کند. برای از بین بردن مورچه در خانه به شما پیشنهاد می کنیم به جای استفاده از سموم شیمیایی این روشهای بدون ضرر طبیعی را امتحان کنید.

از بین بردن مورچه در خانه با چند روش غیر سمی

وجود حشرات در محل سکونت ما واقعاً آزار دهنده است. اما بر اساس توصیه های متخصصین بهداشت و حشرات، با دیدن یک حشره احتیاجی به ترس عصبی و برداشتن یک ظرف بزرگ سم برای پاک کردن خانه نیست و خیلی از راه های ساده برای ازبین بردن آنها وجود دارد.

روغن دارچین برای از بین بردن مورچه ها
برای خیلی از ما، مورچه ها بزرگ ترین جانور مزاحم هستند. به محض اینکه هوا گرم می شود، این حشرات کوچک از مخفیگاه های خود بیرون زدن و در فضای زندگی ما پدیدار می شوند. اگر شما یک یا دو عدد از این مورچه ها را در منزل خود دیده و آن ها را بکشید، می دانید که وقتی در جایی یک مورچه را ببینید، قطعاً تعداد بسیار بیشتری هم وجود دارند.

یک متخصص باغچه کاری حیات خلوت پیشنهاد می کند که استفاده عصاره اصلی روغن دارچین راه حلی ساده، امن و غیر سمی برای خلاص شدن از این موضع است. وی پیشنهاد می کند که مخلوطی از چهار یا پنج قطره از روغن دارچین را با ۲۴۰ میلی لیتر آب را در ظرفی مخلوط کرده و آن را در مناطقی از خانه تان که مورچه های در آن دیده شده اند، اسپری کنید.

عصاره اصلی روغن دارچین به خوبی برای این منظور کار می کند، چرا که باعث تداخل در سیستم عصبی مورچه ها شده و آن ها نمی توانند با استفاده از فرومون ها با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. فرومون ها تنها راه اصلی ارتباط بین مورچه ها با هم است و به وسیله آن محل های وجود غذا، خطر و… را به یکدیگر منتقل کرده و اطلاع می دهند. وی در ادامه این چنین شرح می دهد که وقتی یکبار این اتفاق برای مورچه بیفتند، این مورچه با سراسیمگی گریخته و محل جدیدی را برای پیدا کردن غذا در نظر می گیرد.

ساخت سم طبیعی برای از بین بردن مورچه ها
راه دیگری که با آن می توانید از مورچه های خانه تان خلاص شوید، ساختن مخلوطی ساده توسط خود شماست که محتویات آن در هر خانه ای پیدا می شوند.

برای ساخت این محلول می توانید مقداری آب با شکر و اسید بوریک را مخلوط و داخل مایکروویو گرم کرده، سپس به خوبی تکان داده تا کاملاً حل شوند. بعد از آن مقداری گلوله پنبه ای را داخل آن فرو کرده و آ نها را در روی کاغذی در محل هایی که مورچه ها را دیده اید بگذارید. چند روزی طول می کشد تا تمامی کلونی مورچه ها مسموم شوند. هر مورچه ای که مسموم شود دیگر در خانه شما دیده نخواهد شد. نقشی که شکر در این محلول دارد این است که باعث جذب مورچه ها برای خوردن سم می شود.

سرکه سفید برای از بین بردن مورچه ها
از کمتر عطرها و بوهای محبوب می توان به سرکه اشاره کرد، اما قطعاً نمی شود جایگاه و اهمیت وجود آن را در خانه منکر شد. سرکه سفید تمیز کننده ای عالی برای قوری چای، لکه های به جای مانده از روغن، مایکروویو و ماشین ظرفشویی بوده و باعث تمیزی حمام و دوش می شود، اما بویی قوی و غیر قابل انکار دارد. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده مورچه ها هم بوی این ماده را دوست ندارند.

محلولی با نسبت های مساوی از آب و سرکه سفید را در محل هایی که مورچه ها و سایر حشرات را دیده اید، اسپری کنید. حتی می توانید با آن کف و زیر و روی کانتر آشپزخانه را پاک کنید. با این تمیزکاری هم درخشندگی بیشتری به وسایل خود داده اید و آن ها را پاکیزه کرده اید و هم از شر حشرات خانگی خلاص شده‌اید.

از بین بردن مورچه در خانه با تفاله قهوه
شخصاً تفاله های قهوه را برای درست کردن کمپوست ساده ای برای رشد گیاهان استفاده می کنم، اما وقتی که در مورد دفع حشرات خانگی صحبت می کنیم، دلیل دیگری که برای نگهداری آن ها بعد از قهوه ای که در صبح دم کرده و نوش جان کرده اید، وجود دارد.

تحقیقات نشان داده است که قهوه می تواند رد بویی که مورچه ها بر روی زمین برای پیدا کردن مسیر به جای می گذارند را از بین برده و در نهایت راهی جای دیگری غیر از مسیرهای دراری قهوه می شوند. می توانید سالی یکبار این عمل را انجام داده و آنها را در محل ترددشان بگذارید تا در نهایت تمامی راه های نفوذ آن ها را به داخل منزل تان ببندید.

آیا می‌دانستید که می‌توانید به صورت طبیعی و با صرف هزینه‌ی اندک، برای از بین بردن مورچه ها اقدام کنید؟ می دانستید که می توانید با استفاده از موادی که احتمالا در کابینت‌های آشپزخانه‌تان دارید، از شر مورچه ها خلاص شوید؟ در این نوشتار با ما همراه باشید تا ۳۰ روش طبیعی و کم هزینه برای دفع مورچه به شما آموزش دهیم.

می‌توانید از مواد طبیعی مانند سرکه، آب لیمو و تفاله‌ی قهوه برای دفع مورچه‌ها از خانه و باغ‌تان استفاده کنید. هم‌چنین می‌توانید از مواد طبیعی دیگری همچون جوش شیرین و خاک دیاتومه استفاده کنید تا کاملا از شر هر نوع مورچه (مانند مورچه‌های شکری و مورچه‌های درودگر) خلاص شوید. سموم دفع مورچه مواد شیمیایی دارند که برای انسان‌ها و محیط زیست خطرناک هستند، بنابراین بهتر است برای کنترل مورچه‌ها و پیشگیری از بازگشت آن‌ها از روش‌های طبیعی استفاده کنید.

هزاران گونه مورچه در دنیا وجود دارد و همه ما داستان‌های وحشتناکی از حمله‌ی آن‌ها به خانه‌ها و بلعیدن هر چیزی که سر راهشان بوده است، شنیده‌ایم! خوشبختانه فقط تعداد کمی از مورچه‌ها در جستجوی چیزی خوشمزه یا شاید آب به خانه‌های ما حمله می‌کنند.

برخی از کارهایی که مورچه‌ها انجام می‌دهند ، از جمله خوردن لارو کک‌ها، ساس‌ها، بیدهای کاغذ، مگس‌ها، و عنکبوت‌ها، به سود ما و محیط زیست است.

با این حال مورچه‌ها بسیار مقاوم هستند و خلاص شدن از شر آن‌ها اصلا آسان نیست. استفاده از حشره‌کش‌های شیمیایی راه‌حل ایده‌الی برای کشتن آن‌ها نیست. احتمالا هفته‌ای چند قوطی از آن‌ها را تمام کنید و باز هم مشکل‌تان حل نشود. به‌علاوه، به خاطر سهیم شدن در آسیب‌رسانی به محیط زیست و به خطر انداختن حیوانات خانگی و خانواده‌تان احساس گناه خواهید کرد.

بهترین راه‌های طبیعی برای خلاص شدن از شر مورچه‌ها

برخی از راه حل‌های طبیعی زیر مورچه‌ها را دفع می‌کنند و برخی دیگر آن‌ها را می‌کشد. با این که از کشتن مورچه‌ها خوشم نمی‌آید اما گاهی چاره‌ی دیگری ندارید. برای مثال، ممکن است مورچه‌های آتشینی که می‌توانند به کودک‌تان حمله کنند یا دیگر مورچه‌های سمی که گازشان درد زیادی دارد، در خانه‌تان لانه کرده باشند. انتخاب با شما است.

۱. سرکه

سرکه مصارف زیادی در خانه‌داری دارد، اما می‌دانستید دفع‌کننده‌ی طبیعی مورچه است؟ بوی تند آن مورچه‌ها را از ورود به خانه و نابود کردن آشپزخانه‌تان بازمی‌دارد. هم‌چنین یکی از برترین راه‌های طبیعی برای خلاص شدن از شر مورچه‌های بالدار است و برای از بین بردن پشه‌ها مفید است.

برای درست کردن اسپری دفع‌کنندهی طبیعی مورچه، مقدار برابر آب و سرکه‌ی سفید را در یک بطری اسپری با هم مخلوط کنید. محلول سرکه را روی تمام نقاط ورودی مورچه‌ها و رد فرومونی آن‌ها بپاشید ، عامل شیمیایی که توسط مورچه‌ها ترشح می‌شود و دیگر مورچه‌ها آن را تشخیص داده شده و دنبال می‌کنند.

تا چند روز به محض خشک شدن سرکه، این کار را تکرار کنید. این کار مورچه‌ها را از ورود به آشپزخانه‌ی شما ناامید کرده و باعث می‌شود نقل مکان کنند.

۲. از بین بردن مورچه ها با آب صابون

آب صابون یکی از محبوب‌ترین و ساده‌ترین راه‌های دفع مورچه‌ها (و جیرجیرک‌ها) است. فقط یک بطری اسپری را با مقداری مایع ظرفشویی و آب گرم پر کنید. آب صابون مورچه‌ها را کشته و رد فرومون را از بین می‌برد. این روش فقط در صورت چند روز استفاده‌ی مداوم جواب می‌دهد.

۳. آب لیمو

لیمو به روش‌های زیادی می‌تواند سلامت شما را ارتقا دهد اما به عنوان یک دفع‌کننده‌ی طبیعی مورچه عمل کند و عطر دلپذیر و تازه‌ای به خانه‌تان ببخشد.

برای آن‌که آشپزخانه و خانه‌تان را در برابر مورچه‌ها حفظ کنید، مقدار مساوی آب و آب لیمو را در فضای آن‌ها و درزها اسپری کنید. اسید موجود در لیمو حس جهت‌یابی مورچه‌ها را به هم می‌ریزد.

آب لیمو برای دفع مورچه‌های شکری هم مفید است.

۴. گچ

شگفت‌آور است که مورچه‌ها از خطوط گچی عبور نمی‌کنند! هیچ کس دلیل آن را نمی‌داند، اما راه فوق‌العاده‌ای برای پایان دادن به هجوم مورچه‌ها است. تنها چیزی که لازم دارید مقداری گچ معمولی سفید است، پس اگر به وجود خطوط سفید اطراف محل مورد نظر اهمیت نمی‌دهید، آن‌ها را بکشید!

۵. پودر بچه

پودر بچه هم می‌تواند مورچه‌ها را دور نگه دارد و اثری مانند گچ دارد. مقداری پودر بچه را در نقاط ورودی بریزید تا مسیر مورچه‌ها را مسدود کند.

۶. از بین بردن مورچه ها با خاک دیاتومه

خاک دیاتومه یک راه حل شگفت‌انگیز، چندمنظوره برای از بین بردن مورچه ها است که کمک می‌کند به صورت طبیعی مورچه‌ها و دیگر حشرات موذی مانند ساس، جیرجیرک، و کک را بکشیم.

می‌توانید از خاک دیاتومه را بیرون از خانه و اطراف آن بپاشید، و هرجای داخل خانه که مورچه دیدید، با حفظ ایمنی استفاده کنید. خاک دیاتومه فورا مورچه‌ها را نمی‌کشد اما مشکل هجوم آن‌ها را طی چند روز حل می‌کند. این پودر نرم، لیپیدهای لایه‌ی خارجی براق پوسته‌ی حشرات را جذب می‌کند و باعث کم‌آبی آن‌ها و کشتن‌شان می‌شود.

یادتان باشد خاک دیاتومه را خیس نکنید، وگرنه فایده‌ای نخواهد داشت. پس اگر باران می‌بارد بهتر است دوباره در محوطه‌ی خارجی خاک بپاشید. همیشه از خاک دیاتومه‌ی خوراکی استفاده کنید زیرا اگر یکی از حیوانات خانگی‌تان بخواهد آن را بخورد، کاملا بی‌خطر است.

۷. طعمه مورچه‌ی بوریک اسید

مورچه‌ها با خوردن بوریک اسید می‌میرند، هم‌چنین این ماده مثل خاک دیاتومه به پوشش خارجی آن‌ها آسیب می‌زند. بوریک اسید یک ماده‌ی بلوری است که در محصولات دارویی گوناگون استفاده می‌شود. این ماده به صورت پودر تولید می‌شود و می‌توانید نزدیک ورودی‌ها بپاشید تا از شر هر نوع مورچه خلاص شوید.

بوریک اسید باید با احتیاط استفاده شود زیرا سمی است. این ماده یک حشره‌کش/آفت‌کش است و خوردن آن می‌تواند آسیب‌رسان باشد، پس آن را دور از دسترس حیوانات خانگی و کودکان نگهدارید.

می‌توانید با استفاده از بوریک اسید و عسل برای مورچه‌ها دام بگذارید و انواع آن، از جمله مورچه شکری و مورچه درودگر را بکشید.

۲ قاشق غذاخوری عسل و ۲ قاشق غذاخوری بوریک اسید را در کاسه‌ی کوچکی مخلوط کنید. این طعمه‌ی مورچه‌ها باید مثل خمیر چسبناک باشد، پس در صورت لزوم مقادیر آن را تغییر دهید.

با یک چاقو خمیر طعمه را روی تکه‌ای مقوا پهن کنید و جایی بگذارید که مورچه می‌بینید. خیلی سریع مورچه‌هایی که به دنبال خوراکی‌های شیرین هستند به آن جذب می‌شوند.

مورچه‌ها بلافاصله نمی‌میرند اما بوریک اسید را با خود به لانه می‌برند، و مورچه‌های دیگر را می‌کشند. هر چند روز یکبار طعمه‌ی جدیدی درست کنید.

یادتان باشد: با آن که بوریک اسید یک ماده‌ی طبیعی است، به علت سمی بودن نباید توسط افراد یا حیوانات خوانگی خورده شود.

۸. تفاله‌ی قهوه

مورچه‌ها به دلایلی از بوی قهوه خوش‌شان نمی‌آید، پس می‌تواند به عنوان دفع‌کننده‌ی موثری استفاده شود. اگر اطراف و پای دیوارهای خانه و در هر نقطه‌ی ورودی از تفاله‌ی قهوه استفاده کنید، مورچه‌ها جرات نمی‌کنند جلوتر بیایند. پاشیدن تفاله‌ی قهوه در باغ نیز مورچه‌ها را از گیاهان دور نگه می‌دارد.

۹. آرد ذرت

آرد ذرت ماده‌ای طبیعی است که برای از بین بردن مورچه ها کمک می‌کند. مورچه‌ها عاشق آرد ذرت هستند و آن را با خود به لانه می‌برند. اما چون قادر به هضم آن نیستند، در نهایت با بزرگ شدن و ترکیدن شکم باعث مرگ ناخوشایندشان می‌شود. به نظر راه عجیبی برای کنترل مورچه‌ها است و محبوبیت آن جایی ثبت نشده است.

۱۰. از بین بردن مورچه ها با نمک

اگر فقط می‌خواهید از شر مورچه ها خلاص شوید می‌توانید از نمک معمولی استفاده کنید. با وجود آن‌که نمک باعث مرگ مورچه‌ها نمی‌شود، اما محلول نمک به عنوان دفع‌کننده‌ی مورچه‌ها استفاده می‌شود تا از ورود آن‌ها به خانه از طریق درزها، سوراخ‌ها و طاقچه‌ها جلوگیری شود.

مورچه‌ها از از هر محلی که با محلول نمک اسپری شده باشد رد نمی‌شوند. می‌توانند در طول ترک‌های راهرو یا کناره‌های خانه که مورچه‌ها حضور دارند نمک بپاشید. قبل از اسپری کردن نمک حتما از خشک بودن محل مطمئن شوید.

۱۱. روغن‌های معطر

با استفاده از قدرت روغن‌های معطر می‌توانید یک اسپری طبیعی از بین بردن مورچه ها بسازید. روغن‌های خوب برای دفع مورچه‌ها شامل روغن نعناع فلفلی، درخت چای و لیمو هستند، اگرچه می‌توان از روغن‌های دیگر مانند اکالیپتوس، اسطوخودوس یا چوب سدر نیز استفاده کرد.

در یک بطری اسپری، ۲۲۵ گرم آب را با نصف قاشق چایخوری صابون طبیعی، و ۱۲ قطره از روغنی معطر مانند آن‌چه نام بردیم، مخلوط کنید ـ یادتان باشد قبل از هر بار استفاده بطری را به خوبی تکان دهید و این فرآیند را هر چند روز یک بار تکرار کنید تا مورچه‌ها کاملا ناپدید شوند.

روش دیگر آن است که چند قطره از روغن معطر موردعلاقه‌تان را روی یک گلوله‌ی پنبه بریزید و روی قرنیزها، ورودی‌ها و اطراف سطل زباله بمالید.

هم‌چنین می‌توانید یک گلوله‌ی پنبه‌ی آغشته به روغن معطر را در کابینت و نقاط موردنظر دیگر بگذارید. این کار روشی عالی برای خلاص شدن از شر مورچه‌های آشپزخانه است.

۱۲. تمیز کردن خانه

مورچه‌ها از خودشان رد و اثر بر جا می‌گذارند تا موچه‌های دیگر آن‌ها را دنبال کنند. بوی به جا مانده از آن ‌ها را از بین ببرید تا از شرشان خلاص شوید. یک راه بی‌خطر برای انجام این کار استفاده از اسپری آب و دارچین یا فلفل هندی است. تمیز کردن خانه با از بین بردن باقمانده‌ی خوراکی‌هایی که بوی آن‌ها مورچه‌ها را خود جلب می‌کند نیز گزینه‌ی مناسبی است. سعی کنید پی ببرید چه چیزی باعث شده است مورچه خانه‌ی شما را اردوگاه خود کنند و بعد آن چیز را از بین ببرید.

۱۳. مسدود کردن مسیر

سعی کنید بفهمید مورچه‌ها از کجا وارد آشپزخانه‌تان می‌شوند. اگر مسیر حرکت مورچه‌ها را دنبال کنید احتمالا به پنجره‌ی آشپزخانه خواهید رسید. به پنجره‌ها توری بزنید تا از این طریق مسیر ورودشان را مسدود کنید.

۱۴. تمیز و بسته نگه داشتن ظروف غذا

غذاها و خوراکی‌ها را باید در ظروف پلاستیکی در بسته نگهداری کنید. مطمئن شوید که بعد از استفاده درب آن‌ها را خوب بسته‌اید.

۱۵.از بین بردن مورچه ها با نریختن شکر کف اتاق

شکر و باقیمانده‌ی سایر خوراکی‌ها که کف اتاق ریخته است را باید بلافاصله تمیز کرد.

۱۶. اجتناب از غذا خوردن در اتاق خواب

اجتناب از غذا خوردن در هر جایی به غیر از اتاق غذاخوری، از پخش شدن خرده‌های غذا در قسمت‌های مختلف خانه جلوگیری می‌کند و تمیز کردن خانه کار آسان‌تری خواهد بود.

۱۷. مهر و موم با سیلیکون

هر سوراخ و ترکی را باید بلافاصله با چیزی مثل سیلیکون مهر و موم کرد. بهترین انتخاب‌تان می‌تواند استفاده از سیلیکون برای درزگیری پنجره‌ها و درب‌ها باشد.

۱۸. فلفل سیاه

یکی از چیزهایی که برای دور نگه داشتن مورچه‌ها فوق‌العاده موثر است استفاده از فلفل سیاه است. آن را در مکان‌هایی که مورچه‌ها حضور دارند بپاشید. این کار آن‌ها را از بین نمی‌برد، اما دور نگاهشان می‌دارد.

۱۹. مس

مورچه‌ها از روی مس عبور نمی‌کنند. بنابراین منطقه‌ای را که می‌خواهید از مورچه‌ها در امان بماند با مس احاطه کنید.

۲۰. از بین بردن مورچه ها با آب داغ

داخل سوراخ مورچه‌ها آب داغ بریزید. این راه کاملا بی‌خطری برای از بین بردن آن‌ها و جلوگیری از نفوذشان به قسمت‌های دیگر خانه است.

۲۱. غلات

ظرف کوچکی را از دانه‌ها پر کنید و در مسیر عبور مورچه‌ها قرار دهید. این دانه‌های غلات در معده‌ی مورچه‌ها باد می‌کند و بزرگ می‌شود و آن‌ها را از بین می‌برد.

۲۲. جوش شیرین

کمی جوش شیرین بر سر مسیر عبور مورچه‌ها بریزید. مورچه‌ّ از آن می‌خوردن و همانجا از بین می‌روند.

۲۳. فلفل هندی

فلفل هندی را می‌توان اطراف لانه‌ی مورچه‌ها و هر مکانی که از آن وارد خانه می‌شوند پاشید.

۲۴. دارچین

پاشیدن دارچین دورتادور خانه به از بین بردن مورچه‌ها کمک می‌کند.

۲۵. از بین بردن مورچه ها با پوست مرکبات

برای رهایی سریع از دست مورچه‌ها می‌توان از پوست مرکبات استفاده کرد. پوست مرکبات و آب را در یک مخلوط کن با هم ترکیب کنید و از آن به عنوان یک اسپری علیه مورچه‌ها استفاده کنید.

۲۶. عطرها

از عطرها برای رهایی از دست مورچه‌ها استفاده کنید. راه پر هزینه‌ای است اما کارساز است.

۲۷. اسید تارتاریک و روغن درخت چای

از ترکیب اسید تارتاریک و روغن درخت چای یک کرم درست کنید و از آن برای کشتن مورچه‌ها استفاده کنید.

۲۸. تله مورچه

می‌توانید در خانه تله کار بگذارید. اگر می‌خواهید از شر مورچه‌ها راحت شوید، این تله‌ها را بهتر است زیر سینک و ظرف آشغال قرار دهید.

۲۹. اسپری مورچه کش

اسپری‌های مورچه کشی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها در منزل استفاده کنید. این اسپری‌ها به محض تماس با مورچه‌ها آن‌ها را از بین می‌برند و حتی ماندگاری زیادی دارند، معمولا سه ماه، و تا آن زمان هم اثر بخش خواهند بود.

برای خارج از منزل نیز مایعات غلیظی وجود دارند که می‌توانید با آب مخلوط‌شان کنید و اطراف درز پنجره‌ها و چارچوب درها اسپری کنید.

۳۰. گیاهان و سبزیجات

گیاهان و سبزیجاتی وجود دارند که اگر در حیات یا باغچه‌ی خود کاشته باشید می‌توانند از احتمال هجوم مورچه‌ها به داخل خانه کم کنند.

– اسطوخودوس

– گوجه فرنگی

– گل همیشه بهار

– دکمه طلایی

– سداب

– رزماری

– مرزنگوش

– نعناع

دیگر راه های طبیعی از بین بردن مورچه ها

به جز تفاله‌ی قهوه یا گچ که مورچه‌ها از آن‌ها بیزارند، مواد طبیعی دیگری مانند دارچین، فلفل کاین و پوست لیمو هم دفع‌کننده‌ی مورچه هستند.

از بین بردن مورچه ها: معیارهای پیشگیرانه

علارغم معیارهایی که ممکن است برای حفاظت خانه‌تان در برابر مورچه‌ها رعایت کنید، باز هم ممکن است وارد شوند.

باید با مهر و موم کردن تمام خوراکی‌هایتان از آن‌ها باهوش‌تر باشید. مواد غذایی مانند شیشه‌های مربا و عسل مورچه‌ها را جذب می‌کنند پس می‌توانید با قرار دادن آن‌ها در یک کاسه آب، از دسترسی مورچه‌ها به آن‌ها جلوگیری کنید.

مورچه‌ها بسیار به غذای حیوانات خانگی علاقه‌مند هستند، پس در طول شب کاسه‌‌های آن‌ها را در یخچال بگذارید، یا هر کدام را در ظرف بزرگتری قرار دهید که مقداری آب در آن ریخته‌اید.

شما پیشنهاد دیگری برای کنترل مورچه‌ها دارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: healthyandnaturalworld و dengarden

از بین بردن مورچه ها: ۳۰ روش طبیعی و کم هزینه برای دفع مورچه

از بین بردن مورچه ها

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *