استقرار سامانه اس400 در پایگاه نوژه همدان

استقرار سامانه اس400
194
دسته‌بندی نشده

پایگاه خبری دبکا فایل وابسته به وزارت جنگ رژیم صهیونیستی به نقل از منابع اطلاعاتی و نظامی خود مدعی شد، روسیه قصد دارد در پایگاه هوایی نوژه واقع در 50 کیلومتری شهر همدان در غرب ایران سامانه دفاعی اس 400 را مستقر کند و این کار را برای دفاع از جنگنده‌های خود انجام می‌دهد که به تازگی از این پایگاه به سمت سوریه برای حمله به مواضع تروریست‌ها پرواز کرده‌اند.

دبکافایل در ادامه ادعای خود آورده است: ساخت و ساز در پایگاه هوایی نوژه از هفته دوم ماه ژوئیه آغاز شد و گروه‌های مهندسی مشترک ایران و روسیه باندهای پرواز کنونی در این پایگاه را برای استقرار بمب‌افکن‌های بزرگ و سنگین توپولف 22 ام 3 و جنگنده‌های سوخو 34 توسعه دادند. آن‌ها هم‌چنین کارگاه‌هایی را برای نیروهای هوایی و زمینی روسیه برگزار کرده‌اند.

این توافق نظامی تهران و مسکو هم‌چنین شامل موارد زیر می‌شود: پرواز آزاد جت‌های روسیه در تمامی حریم هوایی ایران، اجازه روسیه برای عملیاتی کردن UAV های (نوعی از هواپیماهای بدون سرنشین) دوربرد از پایگاه هوایی نوژه و مجوز پرتاب موشک‌های کروز روسیه از طریق حریم هوایی ایران.

دبکا فایل در ادامه آورده است که با توجه به تعمیق همکاری‌ای استراتژیک میان تهران و مسکو تنها یک گام برای ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برای رسیدن به ائتلاف ایرانی روسی و ترکی باقی مانده است و این گام سفر رجب طیب اردوغان به تهران است تا بر سر یک بسته نظامی میان تهران و آنکارا به نتیجه برسند.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی روز سه‌شنبه در خصوص انتشار برخی خبرها مبنی بر استفاده روسیه از فضا و امکانات ایران برای حمله به تروریست ها در سوریه گفته است که “همکاری‌های ایران و روسیه برای مبارزه با تروریسم در سوریه راهبردی است و ما در این رابطه تبادل ظرفیت و امکانات داریم.”

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن تایید خبر استقرار بمب‌افکن و جنگنده‌های خود در پایگاه هوایی همدان واقع در غرب ایران اعلام کرد: این هواپیماها با حملات خود تا کنون پنج انبار عمده سلاح را در نزدیکی شهر حلب در سوریه نابود کرده‌اند که برای تامین سلاح به گروه تروریستی داعش مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

در بیانیه وزرات دفاع روسیه هم‌چنین آمده است بمب‌افکن دوربرد TU-23M3 و جنگنده‌های SU-34 اوت (سه‌شنبه) از پایگاه هوایی همدان در ایران پرواز کرده و حملات گروهی را علیه اهدافی مربوط به داعش و جبهه النصره در اطراف شهرهای حلب، دیرالزور و ادلب انجام داده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *