افتضاح چالش مانکن 10 نفره پزشکی در اتاق عمل + تصاویر

چالش-مانکن

از چالش مانکن در اتاق عمل و ماجرای مانکن سازی در بیمارستان

چالش بی اخلاقی در برخی اقشار حاضر در جامعه پزشکی که از عکس های یادگاری دانشجویان این بخش با اجساد تخت تشریح رواج گرفت، این بار با بازی تیم 10 نفره پزشکی با جان مادر و نوزاد در حین عمل، به اوج رسیده است.

حالا همه سکوت کرده اند، مثل همان موقع که سرشان را با تاسف تکان می دهند که یعنی عزیزتان مرد، یعنی کاری از دستمان بر نمی آمد و هرچه بود انجام دادیم و بعدش که “آقا اینجا بیمارستان است و رعایت کنید و هیس و …”. ما که در نقش همراه بیمار، نهایت رعایت نکردمان کمی سر و صدا است و گریه و آنطرف خط، نهایت رعایت نکردنشان، رفتن مان زیر خاک است.
نه اینکه معتقد باشیم دنیای پزشکی مملو از قصور و تقصیر و مشکلات است، که اما روی لباس و فرهنگ سپید، کوچکترین لکه هم فراوان به چشم می آید و آنقدر که برخی مسئولان شهرک غرب نشین در ساعات اداری، برایمان از ضرورت ارتقاء فرهنگ سیاسی و رسانه ای و اجتماعی می گویند، برای دانشجویان رشته های مرتبط شان، کلاس می گذاشتند، چنین وقایعی رخ نمی داد.
کلیپ، با تمی از آهنگ و صدای نوزادی تازه به دنیا آمده تلفیق شده؛ حرفه ای به تمام معنا. 10 نفر و کمی بیشتر، برایمان “چالش مانکن” ساخته اند در حد هالیوود و پاسخ به اینکه جان مادر و کودک و آمپول در دستان تیم پزشکی که آماده تزریق است و بقیه حواشی اش، چه اهمیتی دارد.
چالش مانکن

چالش مانکن در اتاق عمل

همین که باید خدا را شکر کنیم که چالش های سابق از قبیل سطل آب یخ آنقدر رواج نیافت که پایش به شبکه های اجتماعی نوظهور باز شود و سر از اتاق عمل و بیمارستان در بیاورد، برایمان کافی است و صد البته، این بی فرهنگی یک پروسه توسعه یافته در سالهای اخیر است، نه یک پروژه با تعدادی عوامل سبزپوش و یک اتاق به ظاهر یا واقع، عمل.
از سلفی با مرده تا فیلم های خصوصی اتاق عمل
همه چیز از عکس های یادگاری و خویش اندازهای برخی دانشجویان پزشکی با پیکرهای بی جان خوابیده بر روی تخت تشریح شروع شد؛ عکس هایی که با افتخار در فضای مجازی منتشر و نقطه آغازی شدند برای فغان از بی اخلاقی در برخی بخش های جامعه پزشکی. در این بین اما عدم برخورد قاطع با متخلفان و سکوت و بی تفاوتی مسئولان وزارت بهداشت باعث شد، متخلفان کار را فراتر بگذارند و این بار به جای بازی با آبروی بیماران، جان و سلامتشان را به بازی بگیرند.
چالش مانکن
چالش مانکن

از چالش مانکن تا سلفی گرفتن با جسد تشریح شده

 در آن ایام که برخی دانشجویان امروز و پزشکان آینده، اخلاق را در کلاس های درس به چالش می کشیدند و با اعضای بدن اجساد خوابیده بر تخت تشریح عکس یادگاری می انداختند، مسئولان وزارت بهداشت عمدتا در فکر توزیع منابع سلامت در بین پزشکان و پرداخت کارانه های چند صد میلیونی بودند تا شاید کمی از حجم دریافت زیر میزی ها کم کنند.
عدم برخورد با متخلفان باعث شد تا برخی پزشکان و کادر درمانی پا را فراتر گذارند و با به چالش کشیدن اخلاق پزشکی، شخصی ترین اتفاقات اتاق عمل را فیلم برداری کرده و در شبکه های اجتماعی منتشر کنند؛ کلیپ هایی که به سرعت در فضای مجازی دست به دست شد و جامعه پزشکی را بار دیگر به چالش بی اخلاقی کشاند و البته اثرات سوء خود را در جامعه به جا گذاشت.

چالش مانکن، از جیمی واردی تا دکتر ایرانی

 جیمی واردی که گل شیرجه ای خود را به اسپانیا زد، لحظاتی مکث کرد و به تبع آن، بقیه بازیکنان تیم ملی انگلستان هم ایستادند تا بینندگان این بازی در ایران و دنیا، با چنین چالشی بیشتر آشنا شوند. اما استادیوم کجا و اتاق عمل کجا؟!
در سکوت مسئولان وزارت بهداشت و در سایه عدم برخورد قاطع و کافی با متخلفان قبلی، عده ای که تا دیروز آبروی افراد را سیبل شادی های لحظه ای خود کرده بودند پا را فراتر بگذارند و این بار در اقدامی غیر اخلاقی چالش نوظهور مانکن را به اتاق عمل ببرند و جان مادر و نوزاد تازه متولد شده ای را بازیچه تفریح خود کنند.
فیلمی که اخیرا در شبکه های اجتماعی منتشر شده و پزشکان و پرسنل اتاق عمل را در حال انجام چالش مانکن نمایش می دهد؛ روایت لحظاتی است که می تواند جان مادر و نوزاد را به خطر بیندازد و زندگی یک انسان را به تباهی بکشاند و “گلدن تایم” یک جراحی را تبدیل به فان تایم کند.
در این شرایط که بازی کودکانه عده ای بی اخلاق، جان دو انسان را به مخاطره انداخته است، بازهم مسئولان وزارت بهداشت سکوت اختیار کرده اند و به جای برخورد قاطع با متخلفان و برچیدن این دست بی اخلاقی ها در بدنه بهداشت و درمان، آنرا کتمان می کنند.
ساختگی بودن فیلم یا ساختگی بودن استدلال ها

 عباس زارع نژاد مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت، این فیلم را ساختگی می داند اما در تشریح دلایل خود می گوید که” در اتاق عمل ثانیه ها تعیین کننده است و پرسنل باید تمام تمرکزشان برای حفظ جان بیمار باشد.”

وی در ادامه بیان استدلال های خود تاکید می کند:احتمالا این برنامه کارگردانی شده و اصلا بیماری در کار نیست و همانطور که پیداست مانیتور اتاق عمل خاموش است و مشخص است همه در حال فیلم بازی کردن هستند و اصلا جراحی انجام نمی شود.

به گفته مشاور وزیر بهداشت، البته اصل موضوع مورد نقد است و محیطهای درمانی به هیچ وجه جای اینگونه رفتارها نیست و کسی نباید از این فضاها برای انجام این برنامه ها استفاده کند.
مانیتور خاموش است یا نیست ؟ مسئله این نیست!

 اظهارات مدیر کل روابط عمومی وزارت بهداشت درحالی در توجیه اقدام غیر اخلاقی این افراد مطرح می شودکه گویا این مقام مسئول حتی زحمت یکبار دیدن فیلم را نیز به خود نداده و شاید بر اساس شنیده هایش اقدام به اظهار نظر کرده است. چرا که آنگونه که دکتر زارع نژاد میگوید، مانیتورهای اتاق عمل خاموش نیستند و مسئولان وزارت بهداشت با اندکی وقت گذاشتن و تامل میتوانند روشن بودن مانیتور اتاق عمل را به چشم ببینند.
چالش مانکن
حال حتی اگر مانیتور هم فعال نباشد، آن نوزاد تازه به دنیا آمده (اما تمیز شده) چگونه در این فیلم ساختگی نقش بازی می کند و 10 نفر پرسنل پزشکی، چگونه شرایط را برای اجرای چنین چالش مضحکی، در یک اتاق عمل خالی فراهم دیده اند؟!

افتضاح چالش مانکن 10 نفره پزشکی در اتاق عمل + تصاویر

منبع : مشرق

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *