انواع پرده بکارت حلقوی | روش های تشخیص وجود پرده بکارت

انواع پرده بکارت حلقوی روش های تشخیص وجود پرده بکارت

پرده بکارت حلقوی

پرده بکارت حلقوی یکی از انواع پرده بکارت در دختران می‌باشد ؛ همین طور که اطلاع دارید پرده بکارت انواع مختلفی دارد که در این جا به نوع حلقوی ان خواهیم پرداخت و نکات مهمی رابه شما خواهیم گفت. همچنین روش هایي برای تشخیص سلامت پرده بکارت دختران خواهیم خواند . همراه ما باشید در سایت تالاب

 

* پرده بکارت حلقوی چیست؟

پرده بکارت بر خلاف تصور عمومی که فکر می‌کنند در داخل واژن است دربخش خارجی اندام تناسلی است ودر ابتدای دهانه واژن قرار دارد ودر عده اي از افراد مشاهده پرده قابل رویت است ودر برخی دیگر از زنان قابل رویت نیست.

 

گروه سلامت تالاب: پرده بکارت حلقوی یکی از انواع پرده هاي‌ دستگاه تناسلی زنان است که این پرده به صورت حلقه اي در ورودی واژن قرار گرفته و دور ان را می پوشاند.

 

انواع پرده بکارت حلقوی

– قابل اتساع «tractile annular hymen»

– غیرقابل اتساع «non-tractile annular hymen»

 

نکته قابل توجه و مهم این است که پرده حلقوی قابل اتساع در هنگام رابطه و آمیزش جنسی دچار پارگی نمیشود. پرده حلقوی دارای سوراخ نسبتا بزرگی است که در بیشتر موارد از نوع قابل اتساع است. این نوع پرده به دلیل نوع و ضخامتی که دارد،

 

طبق معمول به سهولت آسیب نمیبیند ودر مقابل فشار وارده در اثر ضربه یا رابطه جنسی مقاوم است و بجای پاره شدن، مقداری به اصطلاح کش آمده و فقط تغییر سایز می‌دهد. لذا آلت تناسلی مردانه بدون ورود آسيب از سوراخ اتساع عبور میکند و باوجود دخول کامل ومکرر پرده ظاهری سالم و دست نخورده دارد.

انواع پرده بکارت حلقوی | روش های تشخیص وجود پرده بکارت

تشخیص پرده بکارت حلقوی

در رابطه با همین مبحث این نوع پرده خود حالت هاي‌ مختلفی دارد که بسته به ضخامتشان نیز احتمال پارگی وخونریزی وجوددارد. در هر صورت درصد کمی از این پرده ها آن گونه هستند ودر کل میتوان اینطور بیان کرد که پرده هاي‌ حلقوی یا پاره نمی‌شوند و یا قسمتی از ان پاره می‌شود.

 

پرده حلقوی قابل اتساع با توجه به این که اغلب در هنگام دخول همراه با خون ریزی نبوده مسئله اي شبه برانگیز در بین زوج هاي‌ جوان است که می‌توانند با مراجعه به دکتری قانونی این شبهه به وجود آمده را برطرف کنند. لازم به ذکر است در لبه پرده بکارت حلقوی قابل اتساع می‌توان علائم سائیدگی خفیف یا خونمردگی را مشاهده کرد.

 

پارگی پرده بکارت حلقوی

علیرغم عدم پارگی پرده حلقوی در هنگام برقراری ارتباط و دخول، این پرده در حین زایمان و به دنیا آمدن نوزاد دچار پارگی و برای همیشه از بین خواهد رفت.

 

روش های ترمیم پرده بکارت

روش ترمیم بكارت alloplant:

که یک روش ترمیم پرده به طور کاملا موقتی است ومی توان از ان حتی تا یک هفته قبل از ازدواج استفاده کرد.روش ترمیم بكارت STID: در جدید ترین متد ترمیم بکارت روش STID میباشد که روش بخیه سه لایه اي لبه هاي‌ بکارت است.

 

دراین روش لب هاي‌ باقی مانده پرده با میکرو بخیه قابل جذب به هم فیوز میشوند. ترمیم پرده یک عمل تهاجمی نیست بلکه برداشتن لبه هاي‌ پاره شده و ایجاد یک لایه ثانویه برای پوشش واژن خواهد شد. بازسازی پرده هیچگاه خودبخود صورت نمی‌گیرد مگر در اطفال یا دختران کم سن.

 

در بحث باقی ماندن جای عمل ترمیم بستگی به نوع عمل و چگونگی بخیه زدن و نوع پوست بیمار دارد ولی طبق معمول در انواع پرده ارتجاعی نتیجه خوبی بدست نمی‌آید. طبق معمول مدت زمان ترمیم بکارت بین ۴۵دقیقه تا ۱ساعت و با یک بی حسی موضعی انجام میشود و جزو عمل هاي‌ سرپایی میباشد.

 

بیمار براحتی میتواند به منزل خود برگشته و نیازی به استراحت مطلق در منزل ندارد. تا چند روزبعد از ترمیم بکارت، نیاز به استفاده از مسکن می‌باشد و ممکن است کمی لکه بینی جزیی مشاهده شود.

 

البته درسال هاي‌ اخیر افراد سودجو به دنبال کسب درامد به گزارش پارس ناز از دختران مبالغ هنگفتی را در ازای برطرف کردن پارگی پرده بکارت گرفته اند. ان ها با پیشنهاد روش هایي هم چون لیزر و داروهای گیاهی عذاب این دختران را دو چندان کرده اند.

 

عوارض و مشکلات پس از عمل ترمیم پرده بکارت

تا چندین روز پس از عمل درد و کبودی اطراف زخم وسوزش یا خارش همراه بیمار خواهد بود.فرد بندرت ممکن است دچار خون ریزی شود ولی با این وجود دراثر راه رفتن طولانی یا بد نشستن احتمال خون ریزی وجوددارد.می بایست پس از عمل آنتی بیوتیک وداروی ضدقارچ تجویز و مصرف شود

 

تا از ترشحات غیر طبیعی پیشگیري شود.به دلیل قرارگرفتن زخم جراحی درمنطقه واژن که به طور مداوم در دسترس الودگی با ترشحات واژن و مقعد است.بخاطر نازک بودن لبه هاي‌ پرده بکارت و باتوجه به شکل وساختار ان ممکن است باعث ایجاد ترمیم ناقص حلقه بکارت گردد.

 

انواع پرده بکارت حلقوی | روش های تشخیص وجود پرده بکارت

روش های تشخیص وجود پرده بکارت

معنای حقیقی از بین رفتن پرده بکارت، از بین رفتن و پاره شدن ان صرفاً به دلیل مقاربت و نزدیکی نیست، چرا که دلایل دیگری در از بین رفتن پرده ي بکارت دخیل هستند که دراین مقاله به شرح ان می‌پردازیم:

 

تشخیص پارگی پرده بکارت :

1-حالت پره های فرج

طبق معمولً پره هاي‌ اطراف مهبل فرج در دختران، نزدیک به هم و حالتی چسبیده دارند،  به طوریکه با نگاه اولیه به ان؛ به وضوح دیده نمیشود، در حالی‌که در زنها این پره ها آشکارا دیده می‌شوند.

 

البته خیلی نمیتوان به این علامت تکیه کرد، چرا که حالت این پره ها در برخی دخترها از بدو تولد، باز است. در مقابل، زنهایی هستند که باوجود مقاربت و نزدیکی هاي‌ مکرر، بازهم حالت این پره ها بسته است.

 

2-شکل مهبل فرج پرده بکارت

اگر مهبل فرج، شکل 7 داشته باشد، میتواند علامت پارگی پرده با دخول آلت تناسلی مرد باشد، چرا که در اثر فشار وارده به دیواره، شکل ان از حالتی گرد به 7 تبدیل می‌شود.

 

البته بازهم نمی‌توان این مورد را نشانه ي قطعی برای انجام نزدیکی قبلی دانست، حتّي بدون انجام هیچ گونه نزدیکی قبلی نیز، با عوامل دیگری چون، حرکات رقص «به خصوص رقص باله»؛ صخره نوردی، موتورسواری و دوچرخه سواری ممتد، اسب سواری، دخول دیگر اجسام خارجی و دیگر فشار هاي‌ جسمانی کاری،…میتواند باعث ایجاد این حالت 7 شکل شوند.

پارگی پرده، چه در حین دخول نزدیکی یا عوامل فوق، ممکن است با آسیب دیگر قسمتهای فرج «اطراف مهبل، مجاری ادرار، پوسته ي بین مهبل و معقد» نیز همراه باشد.

 

3- دیواره های داخل فرج «گردن رحم»

دیواره ي گردن رحم از قشای برجسته اي مانند تشکیل شده است، که در اثر نزدیکی مداوم، این برجستگی ها تحلیل و از بین می‌رود، به طوری‌كه دخول به اسانی و با کمتر فشاری انجام می‌گیرد.

 

این نشانه نیز بازهم صددرصد نمیتواند دلیل نزدیکی قبلی باشد، عواملی چون، معاینات دکتری، مصرف دارو، قاعدگی یا دخول هر جسم خارجی و یا مشابه نیز، می‌تواند این حالت را ایجاد کند.

 

4- حالت ارتجاعی پرده بکارت

اگر پرده بکارت حالتی طبیعی داشته باشد، در اثر دخول و مقاربت، پاره میشود، امّا در مقابل، برخی دختران به طور مادرزاد پرده اي حلقوی «قابل ارتجاع، ضخیم و گوشتی دارند»؛ بنابر این در مقابل دخول، از خود مقاومت نشان می‌دهد و ممکن است به حالت اول برگردد.

از طرفی حتّي دیده شده است که برخی نیز از بدو تولد، پرده ي بکارت نداشته اند یا در سنین خیلی کم در اثر عواملی غیر از سکس، از بین رفته است. در نتیجه وجود پرده بکارت و توجّه به ان؛ دلیل قطعی مبنی بر این که یک دختر قبل از ازدواج،  نزدیکی داشته است، نیست.

 

دیگر عوامل از بین رفتن پرده بکارت :

– راه پیدا کردن ذرات پنبه و دستمال زمان قاعدگی به داخل فرج
– ایجاد زخم در اثر بیماری هاي‌ مختلف، مثل دیفتری
– دویدن و پرش
– پرت شدن روی شیئ تیز یا محکم
– معاینات و ابزار دکتری
– در اثر خارش شدید مهبل و داخل ان؛ بوسیله ي خود شخص
– خود ارضایی
– دخول اجسام خارجی
– عمل هاي‌ جراحی

 

گاهی اوقات به دلیل عدم صحیح دخول ودر نتیجه از بین رفتن ناقص یا شدید پرده بکارت، عوارض ثانویه اي چون، عفونت، خون ریزی، زخم مجاری ادرار، زخم داخل رحم«فیبرون»؛ نازایی و …ایجاد می‌شود.

 

زخم داخل رحم «فیبرون»

عمل دخول و بردن پرده ي بکارت به تنهایی عامل این زخم نمی باشد، بلکه درصورت باریک بودن گردن و دهانه رحم و دیگر مشکلات دیگر بخشهای مرتبط داخلی رحم، این زخمها ایجاد می‌شوند.

 

نازایی:

اگر عفونت یا زخم هاي‌ فوق مداوا نشود، به مرور زمان سبب نارسایی ها ودر نتیجه اختلال در عملکرد باروری و نازایی می‌شوند.

 

عفونت :

عده اي از دخترها در رحم خود، میکروبها و قارچ هاي‌ بالفعل اي دارند که پس از نخستین ارتباط نزدیکی فعال می‌شوند ودر نتیجه عفونت ایجاد می‌شود.

 

خون ریزی شدید:

این حالت به ندرت دیده می‌شود ودر اثر فشار زیاد در هنگام دخول دیده می‌شود، گاهی اوقات، بعضی پرده هاي‌ بکارت به دلایلی طی چند مرحله از بین می‌روند و این خود، موجب خون ریزی متعاقب می‌شود.

 

جراحت مجاری ادرار:

در مواقعی که طبق توضیح فوق، پرده بکارت طی چند مرحله یا با شدت از بین رود، زخم هاي‌ مجاری ادرار، پیش می‌آید.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *