ایران در میان بهترین مقاصد گردشگری در سال ۲۰۱۷

ایران در میان بهترین مقاصد گردشگری در سال ۲۰۱۷

این بار وبسایت بیزینس اینسایدر ( businessinsider ) دست به کار شده و کشورهای مختلف را از نظر جذابیت های توریستی بررسی نموده است؛ بیزنس اینسایدر نام وب‌گاه خبریِ آمریکایی است که در خصوص تجارت و اخبار فناوری فعالیت می کند و مقر اصلی در آن در نیویورک می باشد. این وب گاه ۵۰ کشور را به عنوان برترین اماکن برای سفر در سال ۲۰۱۷ میلادی معرفی نموده. خوشبختانه کشور عزیزمان ایران هم در فهرست معرفی شده قرار گرفته و رتبه ی خوبی را هم از آن خود کرده است.

ایران به عنوان یازدهمین کشور در این لیست به جهانیان برای سفر در سال ۲۰۱۷ میلادی پیشنهاد شده است. کارناوال هم امروز قصد دارد که این فهرست و کشورهایش را مورد بررسی قرار دهد. باعث افتخار همه ی ایرانیان است که کشورمان در این لیست جهانی جای گرفته و امیدواریم که بتوانیم به خوبی از گردشگرانی که قصد سفر به ایران را دارند پذیرایی نماییم.

پیشنهاد می کنیم از دیگر مطالب مرتبط کارناوال هم دیدن نمایید:

بهترین کشورها برای سفر در سال ۲۰۱۷ 

بهترین شهرها برای سفر در سال ۲۰۱۷

با کارناوال همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به فهرست برترین اماکن برای سفر در سال ۲۰۱۷ میلادی از نظر بیزینس اینسایدر.

ایران در میان مقاصد برتر گردشگری
photo by Fereshteh Entezarion

۱- پاتاگونیا | شیلی

پاتاگونیا در آمریکار جنوبی است و به داشتن مناظر بکر و زیبای طبیعی معروف می باشد. یخچال های طبیعی پر از برف و یخ در کنار چشمه های آب های معدنی گرم منظره ای بسیار زیبا و دیدنی را برای بازدیدکنندگان فراهم آورده است.

از دیگر جذابیت های پاتاگونیا می توان به جنگل های سرسبز و انبوه با درختان سر به فلک کشیده اش اشاره کنیم. همچنین لازم به ذکر است که در سال ۲۰۱۶ محلی نو شبیه به بیابان را برای بازدید گردشگران آماده سازی کرده اند که به توریست ها پیشنهاد می شود ابتدا از این محل دیدن نمایند.

پاتاگونیا

۲- سن پترزبورگ | روسیه

سن پترزبورگ یکی از بهترین مقاصد گردشگری اوراسیا می باشد و توانسته برای دومین سال پیاپی جایزه ی بهترین مقصد سفر در اروپا را از آن خود نماید. این شهر تاریخ کهنی دارد و معماری آن آن قدر غنی و زیبا است که چشمان گردشگران را خیره به خود می کند.

کاخ ها، کلیساها و بناهای تاریخی این شهر گرد هم آمده اند تا سن پترزبورگ را به یکی از برترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل نمایند.

سن پترزبورگ

۳- نپال

نپال یکی از زیباترین کشورهای آسیا است که در شمال هند قرار دارد. با وجود این که زلزله های متوالی نپال و همچنین عدم وجود امنیت سیاسی و اجتماعی ضربه ی محکمی به صنعت گردشگری این کشور وارد کره باز هم نپال به عنوان برترین مقصد گردشگری انتخاب شد.

از مهم ترین نکاتی که در رابطه با گردشگری این کشور حائز اهمیت می باشد ازدحام جمعیت در رشته کوه هیمالیا در نپال است اما نکته ای که سبب انتخاب شدن این کشور به عنوان برترین مقصد گردشگری شده رفتار خوب و بسیار شایسته ی مردم این کشور می باشد که حتی امکاناتی را فراهم آورده اند که توریست ها در کشورشان بتوانند کسب درآمد نمایند.

nepal

۴- مالت

جمهوری مالت در جنوب اروپا است. حتما نام سریال پربازدید بازی تاج و تخت Game of Thrones ) را شنیده اید؛ فیلمی که در لوکشن های فوق العاده ای فیلم برداری شده است. اغلب لوکشن های این فیلم در مالت استو اگر از طرفداران این سریال باشید می دانید که چه مناظر فوق العاده ای در این کشور نهفته است.

طبیعت بی همتا در کنار معابد تاریخی با معماری های شگفت انگیز از دلایلی است که مالت را در فهرست برترین مقاصد برای سفر در ۲۰۱۷ میلادی قرار داده. خوب است بدانید که عده ای معتقدند کهن ترین مجسمه ی ایستاده در این کشور قرار دارد که به خودی خود هدفی عالی را برای مسافران ماجراجو به ارمغان می آورد.

زیبایی های مالت پایان ندارد و به دلیل همجوار بودن این کشور با دریای مدیترانه دارای سواحل بی نظیری است که تفریحات ساحلی را هم برای مسافران فراهم نموده است.

مالت

۵- جزیره پالاوان | فیلیپین

اگر از سواحل زیبا با شن های سفید و فوق العاده ی جزیره ی پالاوان با خبر باشید دیگر از وجود نام این جزیره در لیست بهترین مقاصد گردشگری در سال ۲۰۱۷ میلادی تعجب نمی کنید. به راستی سواحل این جزیره در جهان بی نظیر هستند.

فیلیپین
فیلیپین

۶- فندلاند

در رابطه با فندلاند در زمینه ی گردشگری حرف برای گفتن زیاد است یکی از موارد مهم آن بیابان افسانه ای فندلاند ( Finland’s legendary wilderness ) می باشد که در خود ۴۰ پارک ملی، ۱۲ بیابان و صحرا و ۶ مکان عالی برای پیاده روی را جای داده است. این بیابان یکی از بهترین مکان های دنیا برای دیدن شفق قطبی هم به حساب می آید.

نکته ی جالب دیگر که در سال ۲۰۱۷ میلادی در فندلاند اتفاق می افتد این است که به دلیل مصادف شدن صدمین سالگرد استقلال این کشور در ابتدای هر فصل جشنی برپا می شود که دیدنی و جالب می باشد.

فندلاند

۷- هاوانا | کوبا

هاوانا پایتخت و بزرگترین بندر کشور کوبا است. از زمانی که روابط سیاسی بین کوبا و ایالت متحده ی آمریکا خوب شده این کشور رو به پیشرفت و تکامل است. اتومبیل های پر زرق و برق و لوکسی که با آمریکایی ها وارد این کشور شد چهره ی این سرزمین را تغییر داد.

همچنین سبک معماری کوبا هم کمی دست خوش تغییر شد و امکاناتی که برای گردشگران در هاوانا گرد هم آمد سبب شد تا به یکی از بهترین مکان ها برای سفر تبدیل شود.

هاوانا
هاوانا

۸- چنگدو | چین

شهر چنگدو در مرکز استان سیچوآن کشور چین قرار دارد. چنگدو یکی از شهرهایی است که بسیار سریع پیشرفت کرده و مرکزی است که نکاتی مثل تاریخ و فرهنگ چین را به خوبی نمایان می کند.

جدا از همه ی جذابیت های این شهر نکته ای که چنگدو با آن شناخته می شود فرهنگ غذایی بسیار متفاوت آن می باشد، غذاهای خوشمزه ی این شهر زبانزد چین است.

 

چین
چین

۹- مدلین | کلمبیا

مدلیل که در آمریکای جنوبی واقع است، موفق شده در سال جاری لقب بهترین مقصد سفر در آمریکای جنوبی را از آن خود نماید. با سفر به مدلین می توانید مسافرتی هیجان انگیز و پر خاطراه را تجربه کنید. سیستم حمل و نقل عمومی پیشرفته ی مدلین کمک کرده تا گردشگران به راحتی بتوانند از بناهای تاریخی و معماری های شگرف این سرزمین دیدن نمایند.

همچنین در سال ۲۰۱۷ در مدلین به دلیل سالگرد شصتمین سال تشکیل آن جشنواره ی گل برپا می شود که برای گردشگران می تواند بسیار جذاب باشد.

کلمبیا

۱۰- کامبوج

کامبوج که در جنوب شرقی آسیا است، معابد شگفت انگیزی دارد که آن قدر جذاب هستند که برای دیدن یکی از آن ها هم پیشنهاد می شود به این کشور سفر کرد.

آنگکور وات نام مشهورترین معبد کامبوج است که قدمت آن را ۷۰۰ سال برآورد کرده اند. این معبد از مهم ترین مکان های گردشگری آسیاسی، ۲۴۷ کیلومتر مربع ( ۱۵۴ مایل مربع ) مساحت دارد و به راستی ارزش دیدن را هم دارد.

نکته ی جالب دیگر درباره ی کامبوج این است که هنوز هم باستان شناسان در حال کشف آثار کهن در این شهر هستند.

کامبوج

۱۱- ایران

از نظر بیزینس اینسایدر کشور عزیزمان ایران در سال های اخیر از امنیت خوبی برخوردار شده است و گردشگران می توانند با خیالی آسوده به ایران سفر کنند. تعداد گردشگرانی که ایران را انتخاب می کنند سالانه افزایش یافته و انتظار می رود در سال ۲۰۱۷ میلادی این روند پیشرفت چشم گیری داشته باشد.

ساخت هتل های لوکس و باکیفیت و وجود پرواز های مستقیم از لندن و پاریس به ایران از دلایلی است که نقش مهمی در افزایش گردشگر ایران بازی خواهد کرد.

ایران

۱۲- لیسبون | پرتغال

اگر به دنبال گذراندن اوقات فراغت در کشوری زیبا هستید پرتغال را به شما پیشنهاد می کنیم و در این کشور، شهر لیسبون می تواند بهترین مقصد برای شما باشد. بناهای تاریخی، موزه ها و کلیساهای پر رفت و آمد و شلوغ، نقش پر رنگی در قرار گرفتن لیسبون در فهرست بهترین مقاصد گردشگری سال ۲۰۱۷ میلادی ایفا می کند.

علاوه بر زیبایی ها و مناطق گردشگری ناب لیسبون هزینه ی کم سفر به این شهر هم در زیاد شدن تعداد گردشگران این سرزمین نقش مهمی دارد.

پرتغال

۱۳- چارلستون | کارولینای جنوبی

در چارستون باغی به نام ( impeccably ) وجود دارد که از اصلی ترین دلایل قرار گرفتن این شهر در فهرست برترین مقاصد گردشگری می باشد. باغ های سرسبز، سواحل زیبا و پاکیزه محبوب همه ی گردشگران هستند.

با سفر به این شهر می توانید اوقات خوشی را در کنار دوستان و خانواده سپری نمایید.

کارولینا

۱۴ ) سنگاپور

شما می توانید یک وعده ی غذایی کامل را در سنگاپور با هزینه ی کمتر ار ۲ دلار تهیه و نوش جان کنید. این جا سرزمینی است که سفر به آن هزینه ی زیادی را برایتان در بر نخواهد داشت. انواع خوراکی و غذاهای خوشمزه در سنگاپور به راحتی قابل تهیه هستند و فروشندگان خیابانی نقش مهمی در معرفی سنگاپور به گردشگرانی دارند که از سراسر دنیا به کشورشان آمده اند.

سنگاپور
سنگاپور
سنگاپور

۱۵ ) سئول | کره جنوبی

سئول مراحل نهاییش را برای تکمیل پروژه ی باغ فضائیش طی می کند، باغی که بدون شک توریست ها را به سوی خود خواهد کشید. باغی پر از گیاهان محلی، گلخانه های، کافه ها، بازارها، کتابخانه ها، گل فروشی ها و … . گردشگران تفریح در این باغ زیبا را از دست نخواهند داد.

سئول

۱۶ ) Choquequirao | پرو

شاید نام ماچوپیچو را شنیده باشید شهر گم شده ی اینکاها که کشفش در تاریخ باستان شناسی دنیا تحولی عظیم به وجود آورد. ( Choquequirao ) هم شهری شبیه به ماچوپیچوست که شاید به بی نظیری آن نباشد اما معماری ساختاری بسیار شبیه به ماچوپیچو دارد گردشگران می توانند با ترن آن را از نزدیک ببینند و غرق در تاریخ شوند.

اگر به پرو بروید می توانید طعم غذاهایی بی نظیر را هم بچشید و در رستوران های لوکس و زیبای آن شام و نهار بخورید.

تصویری از شهر تاریخی Choquequirao

پرو

۱۷- بوردو | فرانسه

قطار سریع السیر بوردو این امکان را به علاقمندان می دهد که به سرعت از شهرهای دیگر به بوردو بروند. جایی که مخزن خوراکی و نوشیدنی های خوشمزه و گوارای فرانسه می باشد. این مکان سالانه بر تعداد توریست هایش افزوده شده و انتظار می رود در سال ۲۰۱۷ میلادی میزبان تعداد زیادی توریست باشد.

فرانسه

۱۸- وکایدو | ژاپن

وکایدو که یکی از جزایر شمالی ژاپن است به دلیل وجود قطار خوب و با کیفیت و پر سرعتش این امکان را برای توریست ها فراهم کرده که بتوانند به راحتی به وکایدو بروند. این شهر مکان های زیبایی برای اسکی دارد و از نقاط مورد علاقه ی اسکی بازان حرفه است. در زمستان می توانید در وکایدو اسکی بازی کنید و در تابستان هم از قایق سواری، ماهیگیری و تماشای نهنگ ها لذت ببرید.

ژاپن

۱۹- قطب جنوب

قطب جنوب بهترین مکان برای دوستداران حیوانات سردسیری است؛ پنگوئن، نهنگ و … در میان سرزمینی پر از برف و یخ بدون شک دیدنی و جالب است. ایده ی رفتن به قطب جنوب برای کسانی خوب است که در جستجوی مکان های بکر دنیا هستند. قطب جنوب از معدود جاهایی است که هنوز هم کمتر انسان آن را تخریب نموده و گردش در آن می تواند خاطراتی مهیج را برایتان به همراه داشته باشد.

قطب جنوب

۲۰- عمان

عمان هم دقیقا شبیه به ایران، در حال تجربه ی هتل های لوکس و زیباست. همچنین پارکی بزرگ و عظیم در حال ساخت در این کشور است که در سال ۲۰۱۷ میلادی بازگشایی می گردد.

اگر عمان را برای سفر انتخاب کنید مطمئن باشید معماری مساجد آن حتما بای شما جالب خواهد بود، معماری اسلامی که پر زرق و برق و زیباست.

عمان

سخن آخر

به نظر شما عزیزان ایران می تواند در سال ۲۰۱۷ میلادی جایگاهش را در گردشگری جهان ارتقا بخشد؟

باید چه کارهایی انجام دهیم که در صنعت توریست بیشتر پیشرفت کنیم؟

منتظر دیدگاه های شما خوبان هستیم.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *