ایران هشتمین ارتش قدرتمند جهان

ایران هشتمین ارتش قدرتمند جهان
261
دسته‌بندی نشده

وبسایت «میلیتاری امبدید» که یک منبع آمریکایی است در مطلبی به توصیف توانمندی نظامی ایران پرداخته است. در این مطلب آمده است که ایران هشتمین ارتش قدرتمند جهان، و چهارمین دشمن واشنگتن است.
ارتش این کشور بیش از ۵۲۵ هزار نیروی نظامی فعال دارد که از این تعداد، حدود ۳۵۰ هزار نفر را پرسنل کادر و ۲۲۰ هزار نفر را سربازان کمتر آموزش دیده تشکیل می‌دهند. حدود ۱٫۸ میلیون ایرانی نیز جزو نیروی احتیاط هستند. نیروی دریایی ایران دارای ۱۸ هزار ملوان است و نیروی هوایی حدود ۳۷ هزار پرسنل دارد. مابقی نیروهای نظامی این کشور را مرزبانان یا گروه‌های نظامی نخبه‌ای مانند سپاه ویژه قدس (با ۱۵ هزار نیروی زبده) تشکیل می‌دهند.
نیروی دریایی ایران دارای ۴۰۰ ناوگان دریایی است که از این تعداد، بیش از ۲۵۰ مورد از آنها را قایق‌های گشتی کوچک تشکیل می‌دهند که در ژانویه ۲۰۱۶ برای دستگیری ملوانان آمریکایی مورد استفاده قرار گرفتند. نیروی دریایی ایران همچنین دارای ۳۳ فروند زیردریایی است که از این حیث، ایران را در رده پنجم جهان قرار داده است.
از این ۳۳ فروند زیردریایی، ۳ مورد از آنها زیردریایی ۴ هزار تنی کلاس کیلو” ساخت روسیه با موتور دیزلی – الکتریکی هستند که می‌توانند در اعماق دریا حرکت کنند. مابقی زیردریایی‌های ایران زیر ۶۰۰ تن وزن دارند که برای دفاع از بنادر و آبهای ساحلی یا مین‌گذاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. طبق شایعات، این زیردریایی‌ها که با فاصله کمی از سطح دریا حرکت می‌کنند، ساخت کره شمالی هستند. با این حال، هیچ یک از زیردریایی‌های ایران از قابلیت پرتاب موشک برخوردار نیستند.
ناوگان نیروی هوایی ایران شامل بیش از ۳۰۰ هواپیما است که بیش از نیمی از آنها را جت‌های جنگنده (شامل سوخو-۲۴، سوخو-۲۵ و میگ-۲۹ اس روسیه؛ میراژ اف-۱ اس فرانسه؛ جنگنده چینی چنگدو اف-۷ اس؛ حدود ۴۰ جنگنده اف-۱۴ تام‌کت آمریکا؛ ۶۰ فانتوم اف-۴ قدیمی و چند فروند تایگر اف-۵) تشکیل می‌دهند.
برخی از این جنگنده‌ها به وسیله شاه سابق ایران خریداری شده و برخی دیگر نیز در دهه ۱۹۸۰ میلادی در خلال جنگ عراق غنیمت گرفته شدند. مابقی ناوگان هوایی ایران را بالگردها، هواپیماهای باری و آموزشی تشکیل می‌دهند. بیشتر هواپیماهای جنگنده ایران، قدیمی و برخی نیز برای استفاده از قطعات یدکی آنها اوراق شده‌اند. ایران در حال حاضر قصد دارد تا در صورت افزایش بهای نفت، چند فروند جنگنده جدید و پیشرفته سوخو-۳۰ را از روسیه خریداری کند.
ایران همچنین ۱۵۰ سامانه موشکی هاوک آمریکا را در اختیار دارد که از زمان شاه باقی مانده‌اند. این کشور سامانه‌های موشکی دیگری را نیز از روسیه و چین خریداری کرده است و در آوریل ۲۰۱۶ اولین سامانه دفاع موشکی اس – ۳۰۰ را از روسیه تحویل گرفت. این کشور در ماههای اخیر موشک‌های دوربرد و میان‌برد متعددی را نیز آزمایش کرده است.
ایران در حال حاضر، با در اختیار داشتن این تسلیحات قدیمی و تسلیحات جدیدی مانند تانک ذوالفقار که در داخل این کشور تولید شده است، هشتمین ارتش قدرتمند جهان را در اختیار دارد. توانمندی نظامی این کشور به غیر از برنامه موشکی آن دارای ماهیتی تدافعی است.
روابط نزدیک ایران با روسیه تاکنون اجازه تعرض به این کشور را از سوی آمریکا یا اسرائیل نداده است. جنگنده‌های اسرائیلی در ژوئن ۱۹۸۱ رآکتور اتمی عراق و در سپتامبر ۲۰۰۷ نیز یک رآکتور هسته‌ای را در سوریه منهدم کردند. اما ارتش اسرائیل با وجود لفاظی‌های فراوان نتوانست عملیات مشابهی را علیه تاسیسات هسته‌ای ایران انجام دهد.
این وبسایت در پایان مدعی شد: در حال حاضر، بزرگترین نگرانی درباره ایران، توسعه روزافزون برنامه موشکی بالستیک این کشور است که در صورت تجهیز شدن به کلاهک‌‌های هسته‌ای می‌توانند تجربه کره شمالی را برای دنیا تکرار کنند.
وبسایت «میلیتاری امبدید» در مطلبی با توصیف ایران به عنوان چهارمین دشمن آمریکا پس از روسیه، چین و کره شمالی نوشت: ایران کشوری با جمعیتی بین ۷۵ تا ۸۰ میلیون نفر است که بیش از نیمی از آن را جوانان زیر ۳۵ سال تشکیل می‌دهند. این کشور با وسعتی اندکی کمتر از آلاسکا، با ۳۹۵ هزار میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی، پس از عربستان، مقام دوم را در خاورمیانه در اختیار دارد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *