اینستاگرام بازیگران و چهره های مشهور در شب یلدا + تصاویر

چهره های مشهور در شب یلدا ، اینستاگرام چهره های مشهور در شب یلدا

بازیگران ایرانی و چهره های مشهور با انتشار پیام های تبریک در شبکه های اجتماعی شب یلدا را به هوادارانشان تبریک گفتند.


هنرمندان و چهره های مشهور در شب یلدا

امشب شب یلداست و بازار پیام های تبریک شب یلدا در شبکه های مجازی داغ داغ است به همین مناسبت سری زدیم به اینستاگرام بازیگران ، هنرمندان و چهره های مشهور ، در ادامه شما را دعوت میکنیم تا پست های تبریک شب یلدای این عزیزان را ببینید.

مجید صالحی عکسی به همراه دوقلو هایش منتشر کرد و نوشت:

فراموشی در مرام ما نیست. بلندی یلدا فقط یک دقیقه است، اما ارادت ما به شما بی انتهاست…
یلدا مبارک
(دوستتون داریم)

مجید صالحی و دوقلوهایش ، اینستاگرام چهره های مشهور در شب یلدا ، اینستاگرام بازیگران


لیندا کیانی هم با این شعر، یلدا را تبریک گفت:

سحر گاهان که مخمور شبانه
گرفتم باده با چنگ و چغانه
نهادم عقل را ره توشه از می
ز شهر هستی اش کردم روانه

لیندا کیانی ، اینستاگرام بازیگران ، ‌ شب یلدا در چهره های مشهور


سارا خوئینی ها نوشت:

یلدا یکی از زیباترین یادگاریهای اصیل از فرهنگ و سنّت ایرانیست……..باید بهترین شکل اون رو حفظ کنیم و به نسل های بعد از خودمون هدیه بدیم. در این بین هستن عزیزانی که این شب رو مثل ما نمیگذرونند،به یاد اونها هم باشیم

مهناز افشار این شعر را به هوادارانش تقدیم کرد:

شاهدان گر دلبری زینسان کُنند
زهدان را رخنه در ایمان کنند
هر کجا سر و قد گوئی بزن
پیش از آن که کز قامتت چوگان کنند
سر مکش حافظ ز آه نیم شب
تا چو صبحت آینه رخشان کنند

تبریک یلدای مهناز افشار ، ‌ شب یلدا در چهره های مشهور ، ‌ تبریک  شب یلدای بازیگران


الیکا عبدالرزاقی توصیه ای به هوادارانش کرد و نوشت:

یلداتون مبارک دوستان امشب از ساعت ٧تا١٢شب گوشی های موبایلمون رو بذاریم کنار و یلدا رو به سنت قدیم کنار خانواده و به گفت و شنید و فال حافظ بگذرونیم به به چه خوشی بگذرهههه

تبریک یلدای الیکا عبدالرزاقی ، ‌ تبریک  شب یلدای بازیگران ، ‌ بازیگران ایرانی در شب یلدا


بهاره رهنما با آرزوی یلدای پر عشق برای هوادارانش ، شعری زیبایی نوشت:

آرزو کن آن اتفاق قشنگ بیافتد
رویا ببارد
دختران برقصند
قند باشد
بوسه باشد
و خدا بخندد بخاطرِ ما
ما که کاری نکرده ایم!
یلدای همتون پر عشق بادا

بهاره رهنما ، ‌ بازیگران ایرانی در شب یلدا ، چهره های مشهور در شب یلدا

 


ستاره اسکندری هم این شب را از زبان برادرزاده ی عزیزش به هوادارانش تبریک گفت و آرزو کرد :

این پسر سام برادرزاده منه ..اولین باره شب یلدا رو می بینه ارزو می کنه که دل همه اتون گرم باشه لبتون پر خنده سفره اتون پر برکت.. سلامتی برای همه اتون .. سام فرشته کوچیک خانواده ماست که همه ارزوهاش براورده میشه… باور کنین

برادر زاده ستاره اسکندری ، چهره های مشهور در شب یلدا ، اینستاگرام چهره های مشهور در شب یلدا


فریبا نادری بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار عکسی پیشاپیش شب یلدا را تبریک گفت.

او در صفحه اینستاگرامش نوشت:

زمانی که از تلاش کردن

خسته شدید به 2 چیز بیندیشید:

آن هایی که منتظر شکست شما هستند تا به شمابخندند..

آن هایی که منتظر پیروزی شما هستند تا با شما بخندند.

فریبا نادری ، چهره های مشهور در شب یلدا ، اینستاگرام چهره های مشهور در شب یلدا


 حال و هوای خوش زمستانی هنرمندان در طولانی ترین شب سال

به بهانه این شب باستانی به سراغ چند تن از هنرمندان کشورمان، رفتیم تا با گفتگویی گرم در اولین شب زمستانی یلدا را در کنار این عزیزان سپری کنیم.

چرا سنت های زیبای خود را فراموش کرده ایم؟
داریوش اسدزاده نویسنده و هنرمند سینما، تلویزیون و تئاتر که بازی او در خانه سبز برای ما همیشه ماندنی است، در توصیف شب یلدا گفت: شب یلدا داستان زیادی دارد، به قول سعدی شیراز که می گوید صبح صادق ندمد تا شب یلدا نرود، یلدا یک لغت سریانی است با معنی ولادت خورشید و آغاز دی ماه است. خورشید از تنگ شب های تاریک و اهریمن نجات پیدا می کند. آیین شب یلدا که معروف به «چله بزرگه» است که در تمام سرزمین کهنسال ایران در بین خانواده ها برگزار می شد. تمام خانواده های ایرانی دور هم جمع می شوند. در کنار پدر بزرگ و مادر بزرگ تا نیمه های شب دور هم زیر کرسی که روی آن یک سینی مسی کنگره دار بود و در آن شیرینی، میوه، آجیل می گذاشتند، می نشستند و چراغ گرسوز نفتی برای روشنایی استفاده می کردند و این شب تا نیمه های شب کنار هم با فال حافظ گرفتن، شاهنامه خواندن می گذشت. به هر حال این یک سنت قدیمی ما ایرانی ها بوده است. سالیان سال برپا بوده و مردم بابت این موضوع دلخوشی داشتند.

داریوش اسدزاده ، چهره های مشهور در شب یلدا ، اینستاگرام چهره های مشهور در شب یلدا
اسدزاده در ادامه گفت: الان خیلی کمرنگ شده است. سابقه نداشت در یک خانواده این سنت فراموش شود. همه ایرانی ها این مراسم را داشتند. متاسفانه همان طور که فرهنگ غربی وارد کشور ایران شد، آرام آرام سنت های قدیمی کنار رفت و ما پیرو آیین های غربی شدیم و این سنت زیبای یلدا را فراموش کردیم.
این بازیگر پیشکسوت در مورد حال و هوای محله های قدیم در این شب گفت: محله های قدیمی زیبا و قشنگ بود، دلم می خواهد دوباره همان محله ها را ببینم. انار دون کرده شب نشینی دور هم در شب های زمستان همیشه بود. به خصوص در زمان هایی که ما آیین سنتی مانند شب یلدا و عید نوروز را پیش رو داشتیم. همچنین زمستان هایی را تجربه کردیم که یک متر برف می آمد. هوای صاف ستاره را به راحتی تماشا می کردیم.
حال خوش یلدایی مهراوه شریفی نیا
مهراوه شریفی نیا، بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص شب یلدا و ویژگی های این شب اظهار داشت: یلدا یکی از مراسم هایی است که باعث حال خوش می شود، بزرگترها در این شب حضور پررنگی دارند، شب یلدا را خیلی دوست دارم، سرشار از مهربانی و پر از میوه های خوش رنگ است.

مهراوه شریفی نیا ، چهره های مشهور در شب یلدا ، اینستاگرام چهره های مشهور در شب یلدا
وی در مورد خاطرات خود در شب یلدا، بیان کرد: همه شب یلداها سرشار از خاطره است، با آمدن شب یلدا کرسی و فضای خانواده های قدیم برای من تداعی می شود.
شریفی نیا در پایان مطرح کرد: در میان خوراکی های شب یلدا انار دانه دانه شده را خیلی دوست دارم و آرزوی من در این شب سلامتی و عشق است.
بازیگری که در شب یلدا عیدی می گرفت
فلور نظری بازیگر سینما و تلویزیون  در خصوص «شب یلدا» اظهار داشت: شب یلدا یا شب چله یکی از قدیمی ترین جشن های ایرانی است. یلدا به زمان بین غروب آفتاب از 30 آذر آخرین روز پاییز تا طلوع آفتاب در اول دی ماه اولین روز زمستان گفته می شود. در این شب مرسوم است که شام و همچنین انواع میوه ها که رایج ترینش هندوانه است را مهیا و دور هم صرف کنیم.بعد از آن هم نوبت قصه گویی بزرگان خانواده و همچنین تفال زدن به دیوان حافظ است. من عاشق رسم و رسوم ها و مناسبات های شاد ایرانی هستم و با خوشحالی و ذوق و سلیقه سعی می کنم، مناسب هر جشن همه چیز را فراهم کنم.
وی در مورد خاطرات کودکی خود از شب یلدا بیان کرد: بچه که بودم می شنیدم یلدا طولانی ترین شب است و فکر می کردم یلدا به اندازه دو شب طولانی است؛ ولی بعدها فهمیدم در این جشن طی شدن بلندترین شب سال و به دنبال آن بلندتر شدن طول روزها در نیم کره شمالی که مصادف انقلاب زمستانی است، گرامی داشته می شود. یلدا برای من تداعی کننده طولانی بودن شب است. در کودکی فکر می کردم با آمدن شب یلدا عید شده است و من هم باید عیدی بگیرم. همه می گفتند عید نیست؛ اما من مدام عیدی می خواستم و غالبا کسی بجز مادر بزرگ خدا بیامرزم، به من عیدی نمی داد. آن وقت تازه از آن موقع شب یلدا به من مزه می داد.

فلور نظری ، چهره های مشهور در شب یلدا ، اینستاگرام چهره های مشهور در شب یلدا
نظری در پاسخ به این سوال که شب یلدا در حال حاضر چه تفاوتی با یلدا در قدیم دارد، عنوان کرد: سبک و سیاق قدیمی یلدا اصالت بیشتری داشت. گرفتن فال حافظ، گفتن روایت و داستان ها و … واقعا بعضی از جشن هایی که به اسم شب یلدا الان برگزار می شود، خیلی شبیه به آنچه که باید باشد نیست. دور همی با بزرگتر های خانواده و فامیل در قدیم بیشتر بود.
بازیگر «نفس گرم» با اشاره به اینکه عاشق میوه است، گفت: من عاشق میوه ها هستم و از خوراکی های شب یلدا میوه ها را خیلی دوست دارم.
وی در پایان مطرح کرد: یلدا یکی از کهن ترین جشن های ایرانی است و من در این شب و یا هر جشن و مراسمی آرزوی سلامتی و سربلندی برای خودم و خانواده ام و ملت ایران را دارم.
دانه های انار هم، شب یلدا را جشن می گیرند
حسین رفیعی مجری و بازیگر در خصوص شب یلدا اظهار داشت: برای من به دلیل اینکه در 25 دی به دنیا آمده ام و خودم فرزند زمستان هستم، شب یلدا نه تنها طولانی ترین شب، بلکه آغاز آفرینش است و احساس خوب و عیدانه ای دارم. چون وارد ماه تولدم و نزدیک به روز به دنیا آمدنم می شوم.
وی با اشاره به اینکه شب یلدا در حال حاضر با شب یلدای قدیمی ها متفاوت است، عنوان کرد: شب یلدای الان با گذشته خیلی فرق دارد، در قدیم بزرگ فامیل یا آبادی که دستش به دهنش می رسید، همه فامیل، دوست و آشنا را در منزل خود جمع می کرد و در کنار هم با گفتن از افسانه ها، حافظ و فردوسی شب یلدا را جشن می گرفتند. قدیمی ها در یلدا دور هم جمع می شدند تا از احول یکدیگر بپرسند و اگر کسی در آن سال به لحاظ مالی و کشاورزی وضع مناسبی نداشت، به او کمک کنند اما متاسفانه الان شب یلدا به یک مهمانی پرخرج و خسته کننده تبدیل شده است و خیلی ها با برپایی این مهمانی مجبورند تا پایان زمستان قسط بدهند.

حسن رفیعی ، چهره های مشهور در شب یلدا ، اینستاگرام چهره های مشهور در شب یلدا
بازیگر «دست به نقد» در مورد خوراکی های شب یلدا بیان کرد: من در میان خوراکی های شب یلدا انار را دوست دارم؛ چون فکر می کنم خدا انار را برای همین شب آفریده است. دانه های انار هم با ادب دور هم نشسته و یلدا را جشن می گیرند. در مورد انار باید گفت: بی همگان بسر شود/ بی تو به سر نمی شود.
رفیعی در مورد خاطرات کودکی خود در شب یلدا گفت: به یاد دارم در یکی از شب های یلدا در خانه مادربزرگم بودیم و همه زیر کرسی نشسته بودیم، برق هم نبود همه در حال گپ زدن و خوردن تنقلات بودیم که 2-3 ساعتی نگذشته بود و وقتی وارد حیاط شدم، 40-30 سانتی متر برف روی زمین نشسته بود و این خاطره برای من مانده؛ چون فردای آن شب یلدا، مدرسه ها تعطیل شد.
وی در پایان گفت: شب یلدا، شب آفرینش زمین و انسان های نیک است و در این شب سپیدی برف خانواده، نیاکان، سنت و از همه مهمتر  حمایت و یکپارچگی برایم تداعی می شود. امیدوارم شب یلدای همه مردم کشورم به سرخی و شیرینی انار باشد و هیچ پدری به دلیل مشکل مالی آرزو نکند که ای کاش یلدا کوتاه ترین روز دنیا باشد، نه بلندترین شب سال.
هنرمندی که با هندوانه شب یلدا مشکل دارد
علیرضا معینی گوینده رادیو و مجری تلویزیون در خصوص احساسش نسبت به «شب یلدا» اظهار داشت: شب یلدا را برای دورهم جمع شدن ها و حافظ خواندن و فال گرفتن و شادی خانواده و چیستان ها و ضرب المثل هایش دوست داشتم. شب یلدا آمدن تولدم را خبر می دهد؛ چون تولدم چند روز بعد از شب یلداست، شاید کمی خودخواهانه باشد؛ اما برای من تداعی کننده تولدم است.
وی در مرد خاطرات کودکی خود در شب یلدا بیان کرد: همیشه در کودکی دوست داشتم شب های یلدا را تا صبح بیدار  باشم و ببینم چقدر طولانی است و تا چه زمان طول می کشد؛ اما هیچ وقت هم نمی توانستم تا صبح بیدار بمانم.

علیرضا رفیعی ، چهره های مشهور در شب یلدا ، اینستاگرام چهره های مشهور در شب یلدا
مجری «رادیو هفت» در پاسخ به این سوال که کدام خوراکی شب یلدا را دوست دارد، گفت: همیشه با میوه های اجباری شب یلدا مثل هندوانه مشکل داشتم و فکر می کردم کسانی که نمی توانند بخرند، چه می کنند. هنوز هم نگران آن ها هستم و هیچ وقت هندوانه نمی خرم و نمی خورم؛ اما شیرینی های یزدی را خیلی دوست دارم.
 معینی در مورد شب یلدا در حال حاضر و تفاوتش با یلداهای قدیم عنوان کرد: شب یلدا شب خانواده، دوستان و اقوام و شب شعرها و ترانه ها، شب افسانه ها، چیستان، بازی ها و باورهاست. انگار شب یلدا در قدیم طولانی تر بود.
وی در پایان مطرح کرد: آرزوی من در شب یلدا این است که خدایا به شادی ما و مردم بیفزا و منتظران را مژده دیدار بده و به قول سعدی عزیز، «صبح صادق ندمد تا شب یلدا نرود».
شب یلدا، شب صمیمیت دل های ایرانیست
مهشید افشارزاده بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص شب یلدا گفت: شب یلدا از سنت های ایران باستان است که برای جامعه و افرادی که به آیین ایرانی علاقه نداشتند قابل قبول شده است اولین بار به عنوان تولد خورشید مطرح شده است.
 وی افزود: به زبان سریانی خورشید متولد می شود و آنها معتقدند که تاریکی به عنوان عامل شیطانی از بین می رود و روشنایی یعنی خورشید برنده می شود و متولد خواهد شد و روز اول زمستانی طولانی ترین شب است.

مهشید افشارزاده ، چهره های مشهور در شب یلدا ، اینستاگرام چهره های مشهور در شب یلدا
بازیگر «عیار 14» عنوان کرد: برای مسیحی ها هم سالگرد تولد مسیح، همزمان با شب یلداست و آن را یک تحول بزرگ برای خود می دانند.
وی در خصوص شب یلدای ایرانی ها تصریح کرد: در شب یلدا سنت کهن ایرانی که یک مهمانی است، همه اقوام دور هم جمع می شوند. زمانی که پدر و مادرم زنده بودند، همه آنجا جمع می شدیم. پدرم به این سنت ها اعتقاد داشت، چرا که این سنت ها آدم ها را به هم نزدیک می کند. همین دور هم جمع شدن میوه، آجیل، فال حافظ گرفتن در حقیقت صمیمیت ایجاد می کند.

اینستاگرام بازیگران و چهره های مشهور در شب یلدا + تصاویر

اینستاگرام بازیگران و چهره های مشهور در شب یلدا + تصاویر
منبع : جام جم آنلاین ، باشگاه خبرنگاران

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *