بارداری و ارتباط آن با گریه ی نوزاد

فاقد تصویر شاخص

دلیل-گریه-نوزاد-nocry

همیشه می گن بچه وقتی گریه می کنه یا گرسنه است یا خوابش میاد و یا … اما همه ی دلایل اینها نیستند چرا که شرایط مادر در دوران بارداری به گریه ی نوزاد بعد از تولد ربط داره .

 

گریه‌های زیاد نوزاد بعد از تولد یک مشکل بزرگ برای مادران است که بعد از پشت سر گذاشتن دوران و شرایط خواص بارداری حالا به نوعی خستگی جسمی و روحی به دلیل گریه‌های مداوم کودکشان رسیده‌اند. گریه نوزاد همان‌طور که همه مادران می‌دانند دلایل متعددی دارد اما گاهی حتی با برآورده کردن تمام نیازهای کودک بازهم گریه‌های او آرام نمی‌شود که در این شرایط در صورت نبود مشکل جسمی، مشکل مربوط به شرایط نامناسب روحی مادر در دوران بارداری می‌شود.

مادران عصبی کودکانی گریان تر به دنیا می‌آورند. زنانی که استرس و تنش‌های روحی بیشتری را نسبت به دیگر زنان باردار تجربه می‌کنند کودکانشان بعد از تولد بیشتر گریه می‌کنند.

تولید هورمون‌های استرس مادران در طول بارداری تأثیر منفی بر روی مغز کودکانشان دارد و این تأثیرات منفی خود را بعد از تولد کودک بروز می‌دهند.

دلیل-گریه-نوزاد-nocry (2)
دکتر کلیر به ایلی می‌گوید: مادران به راحتی می‌توانند  با در معرض استرس قرار گرفتن خود را در چرخه تروماتیک منفی قرار دهند و هر چقدر بیشتر نگرانی و ناراحتی داشته باشند کمتر حس آرامش خواهند داشت و کم تر خواهند خوابید در نتیجه سیکل طبیعی آرامش کودک مختل شده و این پیام به مغز او ارسال می‌شود.
نکته بسیار مهم این است که مادران آرام و به دور از هر نوع استرس کودکانی به مراتب آرام تر و در آینده با اعتماد به نفس بالاتری خواهند داشت.
دکتر هریت هیسکوک از دانشگاه ملبورن می‌گوید: نقش فوق‌العاده پدران در سلامت روانی مادر و نوزاد یکی از مهم‌ترین ها و اصلی‌ترین فاکتورهای سلامت روحی کودک است.

 

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *