بازیگر 101 ساله درگذشت+عکس

%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c%da%af%d8%b1

«هافینگتون پست» نوشت: «ولادمیر زلدین» بازیگر ۱۰۱ ساله روسی پس از ۷۱ سال فعالیت در تئاتر مسکو درگذشت و «پوتین» رییس‌جمهور روسیه، مرگ او را فقدانی برای فرهنگ این کشور خواند.

این بازیگر باسابقه زمان حکومت تزار نیکلاس دوم را درک کرده بود و لقب پیرترین هنرپیشه فعال را یدک می‌کشید که تا ماه گذشته هم روی صحنه بازی می‌کرد، او که سه هفته پایانی عمرش را در بیمارستان سپری کرد، دچار شکستگی لگن شده بود و آخرین هنرنمایی‌اش را با عصا روی صحنه تئاتر مسکو نشان داد.

این هنرمند بیش از ۱۰۰۰ بار این نقش را ایفا کرد و قرار بود در فوریه سال ۲۰۱۷، صدودومین سالگرد تولدش روی صحنه جشن گرفته شود.

«زلدین» متولد سال ۱۹۱۵ یعنی زمان تاج‌گذاری نیکلاس دوم بود. او با فیلم «ملاقات در مسکو» که فیلمبرداری آن اندکی پیش از حمله نازی‌ها به شوروی سابق در سال ۱۹۴۱ شروع شد، به شهرت رسید. این بازیگر در آن زمان ۲۶ سال سن داشت و پس از اتمام این پروژه به تئاتر «ارتش سرخ» مسکو پیوست. او تا پایان عمرش عضو این گروه بود که بعدها به تئاتر «ارتش روسیه» تغییر نام پیدا کرد.

همکاران «زلدین» را تا آخرین لحظه به عنوان بازیگری پرشور و پرانرژی به یاد می‌آورند. تابوت او پیش از به خاک سپرده شدن در قبرستان معروف «نووُدیچی»،‌ در تئاتر «ارتش روسیه» قرار داده می‌شود.

سال گذشته هم «مانوئل دی اولیویرا»، کهنه‌کارترین کارگردان فعال سینمای جهان در سن ۱۰۶ سالگی درگذشت. او در سن ۱۰۵ سالگی ساخت فیلم جدیدش با عنوان «ورودی‌های قدیمی قلعه» با موضوع تاریخ کشور پرتغال را آغاز کرده بود و چهار سال پیش، در ۱۰۳ سالگی فیلم «گابو و سایه» را مقابل دوربین برد.

منبع: ایسنا

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *