آیا از خطرات خوردن بال و گردن مرغ باخبر هستید؟

مرغ, بال, گردن ,مصرف مرغ, مصرف بال و گردن
هرگز گردن مرغ را نخورید: اگر علاقه ی زیادی به خوردن بال مرغ دارید، لازم است به شما بگوییم که خوردن بال مرغ عوارض بسیاری دارد. این مقاله را بخوانید تا با عوارض خطرناک خوردن بال مرغ آشنا شوید..

با خوردن گردن مرغ چه بلایی سرمان می‌آید؟

یک متخصص تغذیه با بیان اینکه چربی نهفته در بال و گردن مرغ برای انسان و به خصوص زنان خطرناک است، گفت: مردانی که با این چربی چاق می‌شوند بدنشان تغییر فرم داده و شبیه زنان می‌شوند.برای اطلاعات بیشتر با iran16 همراه شوید.

 

دلیل ممنوعیت مصرف بال و گردن مرغ

امروزه مشخص شده برخلاف تصور گذشته بافت چربی در بدن، یک بافت مرده نیست و بسیار فعال است و در ردیف غدد درون‌ریز شمرده می‌شود و می‌گویند انواع آنزیم‌ها از این بافت‌های چربی ترشح می‌شود طوری‌که تمام سیستم کنترل‌ گرسنگی و اشتها را تحت‌تأثیر خود قرار می‌دهد. به‌خصوص اگر این چربی‌ها در ناحیه شکم انباشته شده باشند و هرچه قطر و طول شکم بیشتر باشد عمر فرد کوتاهتر می‌شود. اغلب انواع اسیدها از بافت چربی شکمی‌وارد جریان خون می‌شوند و تمام رگ‌ها را طوری تحت تأثیر قرار می‌دهند که حالت کشسانی آنها از بین می‌رود.

 

مصرف بال وگردن مرغ

نارسایی کبدی:عوارض مصرف بال و گردن مرغ

کبد چرب می‌تواند به سمت بیماری‌ای به نام استارتو هپاتایتیسم برود که در 20درصد افرادی که به این بیماری مبتلا می‌شوند موجب نارسایی کبدی می‌شود که این بیماری بسیار خطرناک است و در نوع خودش می‌تواند باعث مرگ‌ومیر شود.در خوردن بال و گردن مرغ احتیاط کنید، بسیاری از مواد شیمیایی و مواد سمی‌که در دنیای خارج از بدن شما وجود دارد در بال مرغ انباشته می‌شوند و شما با خوردن این قسمت لذیذ مرغ، خود را دچار بسیاری از بیماری‌ها می‌کنید. اینکه می‌گویند به بعضی از طیور مثل مرغ هورمون‌های استروئیدی تزریق می‌شوند به نظر من درست نیست زیرا این هورمون‌ها بسیار گران هستند و از نظر اقتصادی استفاده از آنها برای دامداران به صرفه نیست.

مطلب پیشنهادی

مزه تخفیف 50 درصدی غذا برای اولین سفارش اینترنتی

مزه تخفیف 50 درصدی غذا برای اولین سفارش اینترنتی

به طیور معمولاً آنتی‌بیوتیک می‌دهند، آنتی‌بیوتیک‌ها آنها را در مقابل بیماری‌ها محافظت می‌کند و هم باعث می‌شود به اصطلاح زودتر وزن بگیرند و رشد کنند. توصیه می‌شود، زمانی دام و طیور ذبح شوند که عمر آنتی‌بیوتیک‌ها به نیمه رسیده باشد، تا وقتی‌که این گوشت‌ها به بازار مصرف ارائه می‌شوند، آنتی‌بیوتیک‌ها به انسان منتقل نشوند، ولی متأسفانه در بسیاری از موارد این نکته رعایت نمی‌شود، به همین علت بعضی از افراد در مقابل انواع آنتی‌بیوتیک‌ها از خودشان مقاومت نشان می‌دهند بدون اینکه خودشان علت آن را بدانند.

 

بالاخره بال مرغ بخوریم یا نه؟

دلیل این است که معمولاً مواد شیمیایی و مواد سمی‌در چربی حل می‌شوند و اصولاً بیماری‌هایی که در حال حاضر در کشور ما خیلی گسترده هستند بیماری‌های قلبی و عروقی ناشی از افزایش چربی خون یا افزایش چربی که از طریق چربی‌های حیوانی منتقل می‌شوند. در مورد مرغ توصیه می‌شود، پوست مرغ مصرف نشود برای اینکه بیشتر اسیدهای چرب اشباع شده یا چربی‌هایی که می‌تواند باعث افزایش وزن و افزایش کلسترول شود در این پوست وجود دارد. این چربی‌ها گاهی در داخل شکم و کناره‌های ران مرغ هم دیده می‌شوند که باید حتما جدا شوند.

پوست مرغ آلودگی‌های محیطی خیلی زیادی را می‌تواند منتقل کند، چربی‌های اشباع شده‌ای که دارد، می‌تواند میزان کلسترول خون شما را بالا ببرد و به کبد آسیب برساند.خانم‌ها وقتی که به مرحله بلوغ می‌رسند یک جهش پیدا می‌کنند و یکی از تغییراتی که در آنها علاوه بر افزایش طول قدشان دیده می‌شود، تغییرات ترکیبی بدنشان است.

 

هرگز گردن مرغ را نخورید!

دختر خانم‌ها قبل از بلوغ از نظر ذخایر چربی بدنشان با پسرها، یکسان هستند ولی به محض اینکه به مرحله بلوغ می‌رسند و اولین دوره قاعدگی را تجربه می‌کنند مقدار چربی انباشته شده بدن‌ آنها تا 30درصد افزایش پیدا می‌کند و به این دلیل خانم‌ها نسبت به آقایان در معرض خطر شدیدتری برای افزایش وزن و انباشتگی چربی قرار دارند.خانم‌هایی هم که از این طریق چاق می‌شوند هورمون‌های‌شان دچار اختلال می‌شوند و نسبت هورمون تستسترون در خونشان افزایش پیدا کرده و دچار مشکلاتی مثل رویش موهای زائد می‌شوند.

در مورد مرغ توصیه می‌شود، پوست مرغ را نخورند برای اینکه بیشتر اسیدهای چرب اشباع شده یا چربی‌هایی که می‌تواند باعث افزایش وزن و افزایش کلسترول شود در این پوست وجود دارد. این چربی‌ها گاهی در داخل شکم و کناره‌های ران مرغ هم دیده می‌شوند که باید حتما جدا شوند.پوست مرغ آلودگی‌های محیطی خیلی زیادی را می‌تواند منتقل کند، چربی‌های اشباع شده‌ای که دارد، می‌تواند میزان کلسترول خون شما را بالا ببرد و به کبد آسیب برساند.

 

چرا نباید بال مرغ مصرف کنیم؟

علت خوشمزگی بال مرغ، چربی زیادی است که در آن‌ قسمت‌ها انباشته شده و هرچیزی که خوشمزه باشد یک لذت آنی و یک حسرت دائمی‌ایجاد می‌کند. در رابطه با گردن مرغ هم گفته می‌شود که گردن محل عبور خیلی از بافت‌های اعصاب است و بسیاری از غدد لنفاوی در گردن قرار دارد که احتمالا این‌ها می‌تواند موجبات انتقال بعضی از ترکیب‌ها را فراهم کند که برای انسان مضر است و توصیه می‌شود که خانم‌ها و دخترخانم‌ها میل نکنند.

خانم‌ها وقتی که به مرحله بلوغ می‌رسند یک جهش پیدا می‌کنند و یکی از تغییراتی که در آنها علاوه بر افزایش طول قدشان دیده می‌شود، تغییرات ترکیبی بدن‌شان است، دخترخانم‌ها قبل از بلوغ از نظر ذخایر چربی بدن‌شان با پسرها یکسان هستند ولی به محض اینکه به مرحله بلوغ می‌رسند و اولین دوره قاعدگی را تجربه می‌کنند مقدار چربی انباشته شده بدن‌ آنها تا ۳۰درصد افزایش پیدا می‌کند و به این دلیل خانم‌ها نسبت به آقایان در معرض خطر شدیدتری برای افزایش وزن و انباشتگی چربی قرار دارند

و وقتی‌ در بدن مقدار چربی بالا باشد سوخت‌و‌ساز آن بدن پایین می‌‌آید، درنتیجه به حجم عضلانی بدن پسران اضافه می‌شود و در دختران چربی‌ به بدن‌شان اضافه می‌شود.بعد از بلوغ نیاز پسران به انرژی و پروتئین خیلی بیشتر از خانم‌هاست زیرا محل سوخت ترکیب‌های درشت مغذی‌هایی که تولید انرژی می‌کند مثل قندها و چربی‌ها در عضلات، صورت می‌گیرد. خانم‌ها عضلات ظریف‌تر و بافت چربی بیشتر و درنتیجه مقاومت بیشتری دارند و آقایان عضلات بزرگ‌تر و بافت چربی کمتر و درنتیجه مقاومت کمتری دارند. ذخیره انرژی خانم‌ها باعث می‌شود در مقابل درد، گرسنگی و تشنگی و استرس‌ها مقاوم‌تر باشند گرچه اندام ظریف‌تری دارند.

 

رابطه خوردن بال مرغ و کیست پستان در زنان

استروئیدها اثرات وحشتناکی روی بدن انسان دارند. هورمون استروئید علاوه بر تسریع رشد، اثرات بسیار خطرناک‌تری در مجاورت با هورمون‌های زنانه ایجاد می‌کند که منجر می‌شود زنان هرچه بیشتر مستعد رشد کیست در رحم خود باشند بنابراین توصیه می‌شود افراد مراقب رژیم غذایی خود بوده و تا جایی که امکان دارد از مصرف بال مرغ بپرهیزند. یک متخصص زنان و زایمان گفت: مرغ های صنعتی که با هورمون رشد پیدا می‌کنند دارای مقادیر زیادی چربی به خصوص در قسمت بال هستند، لذا توصیه می‌شود همه افراد، به خصوص خانم‌ها از مرغ‌های هورمونی و قسمت بال مرغ استفاده نکنند زیرا چربی مرغ‌های هورمونی در تحریک رشد کیست‌های پستان تاثیرگذار هستند. وی گفت: مرغ‌های صنعتی که با هورمون رشد پیدا می‌کنند دارای مقادیر زیادی چربی در قسمت بال هستند، اگرچه بال مرغ لذیذترین قسمت آن است اما از نظر سلامتی بدترین قسمت به حساب می‌آید زیرا چربی در این ناحیه تجمع پیدا می‌کند. توصیه می‌شود همه به خصوص خانم‌ها از بال مرغ چه به صورت کباب شده و چه به صورت پخته شده در غذا استفاده نکنند زیرا چربی مرغ‌های هورمونی در تحریک رشد کیست‌های پستان تاثیرگذار هستند.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *