با خستگی پاییزه چه کنیم؟

خستگی پاییزه ,احساس خستگی ,خستگی و افسردگی

شما را نمی‌دانم، اما پاییز که می‌رسد خیلی‌ها احساس خستگی و افسردگی می‌کنند. همین که خورشید زود غروب می‌کند و نور کمتر می‌شود افسردگی نیز سراغم آدم را می‌گیرد. انگار پاها جان ندارند و صبح که می‌شود چشم‌ها به زور باز می‌شوند.

با فرا رسیدن پاییز و فصل سرما همه‌ی این چیزها طبیعی است. در واقع اسمش را «افسردگی فصلی» گذاشته‌اند که خستگی زیاد هم یکی از علائم همین افسردگی است. خوشبختانه برای این کاهش انرژی و خستگی راه‌حل‌های خوشمزه‌ای وجود دارد. باید راه چاره را در بشقاب‌هایتان جستجو کنید. با ما باشید تا با چند ماده‌ی غذایی نیروبخش و ضدخستگی آشنا شوید.

خستگی پاییزه ,احساس خستگی ,خستگی و افسردگی

بفرمایید کیوی
بارها در همین بخش خودمان گفته‌ایم که ویتامین C موجود در کیوی حتی از پرتقال هم بیشتر است.

باید بدانید که ویتامین C برای اینکه در فصل سرما احساس شادابی و نشاط کنید لازم و ضروری است. در واقع این ویتامین یک ویتامین ضد خستگی فوق‌العاده است. ویتامین C برای جذب آهن نیز لازم است. برای همین باید مواد غذایی سرشار از آهن را به همراه مواد غذایی حاوی ویتامین C میل کنید. باید بدانید که آهن نیز نقش موثری در تولید انرژی و شادابی بدن دارد. کیوی علاوه بر ویتامین C حاوی ویتامین E و B6 نیز می‌باشد برای همین هم یک میوه‌ی انرژی‌بخش و نیروزا محسوب می‌شود.

بفرمایید موز
میزان ویتامین‌های زیاد موز مانند ویتامین B6، C و منیزیم و گلوسیدها باعث شده است که این میوه نیز در بین مواد غذایی نیروزا و انرژی‌بخش جا داشته باشد. بهتر است موزهای نسبتا سبز را انتخاب کنید چون هر چه موز رسیده‌تر باشد میزان ویتامین‌های آن کاهش می‌یابد و قندهای دیر جذب موجود در آن به قندهای زود جذب تبدیل می‌شود. اگر نمی‌خواهید چاق شوید نباید در مصرف این میوه زیاده‌روی کنید چون یکی از میوه‌های پرکالری محسوب می‌شود.

اگر اهل ورزش هستید باید بدانید که مصرف موز قبل از شروع کلاستان فوق‌العاده است به خاطر اینکه انرژی‌تان را دو برابر می‌کند. البته توصیه می‌کنیم موز را شب‌ها میل نکنید چون همان طور که گفتیم پرکالری است.

در نهایت اینکه باید بدانید موز حاوی تریپتوفان است. این پروتئین در بدن به سروتونین تبدیل می‌شود. سروتونین نیز باعث ایجاد نشاط و سرزندگی می‌شود و خلق و خویتان را بهتر می‌کند.

خستگی پاییزه ,احساس خستگی ,خستگی و افسردگی

بفرمایید پرتقال
گفتیم که ویتامین C پرتقال کمتر از کیوی است اما با این حال همین پرتقال 80 درصد نیاز روزانه‌ی ما به این ویتامین را تامین می‌کند. برای همین نباید از آن صرف‌نظر کنید. بهتر است یک روز پرتقال و روز دیگر کیوی میل کنید و البته مرکبات دیگر را نیز فراموش نکنید تا پاییز و زمستان امسال شاداب و پر انرژی باشید.

بفرمایید شکلات سیاه
آدم‌های خوش‌خوراک خیلی خوب می‌دانند که شکلات سیاه سرشار از منیزیم است. منیزیم هم یک ماده‌ی ضدخستگی بسیار قوی محسوب می‌شود. باید بدانید که این شکلات نشاط‌آور است و افسردگی را از شما دور می‌کند. البته باید در انتخاب شکلات سیاه دقت کنید. هر چه میزان کاکائوی موجود در آن بیشتر باشد بهتر است چون در این صورت چربی کمتری هم دارد.

بفرمایید گوشت قرمز
کمبود آهن، شما را دچار خستگی زودگذر و یا حتی خستگی مزمن می‌کند و باعث می‌شود مدام احساس ضعف کنید. برای اینکه نیازتان به آهن را تامین کنید گوشت قرمز، گوشت مرغ، گوشت بوقلمون را دریابید. آهن موجود در این مواد غذایی بهتر جذب بدن می‌شوند. افراد گیاه‌خوار نیز باید با مصرف حبوباتی مانند عدس یا سبزیجات برگ سبز، آهن مورد نیاز خود را تامین کنند.

خستگی پاییزه ,احساس خستگی ,خستگی و افسردگی

بفرمایید ماهی
ماهی آزاد مانند ماهی‌های چرب دیگر سرشار از امگا 3 ها می‌باشد. این اسیدهای چرب نیز هم یار سلامتی و خوش‌اندامی هستند. ماهی آزاد همچنین حاوی پروتئین، ویتامین D، ویتامین B12، B6 و پتاسیم می‌باشد. همه‌ی این ویتامین‌ها با خستگی مقابله می‌کنند و انرژی‌تان را در طول روز بالا می‌برند.

بفرمایید یک مشت آجیل
تمام میوه‌های صدفی، حاوی امگا 3 و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. در واقع آجیل‌ها تامین کننده ویتامین‌های E،B1 و B6 و همچنین پتاسیم و آهن می‌باشند. البته آجیل از پروتئین نیز بی‌بهره نیست. این انجمن مواد مغذی باعث می‌شود که بدنتان نیروی مضاعف کسب کند. اما حواستان باشد که آجیل‌ها سرشار از چربی بوده و کالری بالایی دارند برای همین هم اگر دغدغه‌ی اضافه‌وزن دارید بهتر است در مصرف آن زیاده‌روی نکنید.

آدم‌های خوش‌خوراک خیلی خوب می‌دانند که شکلات سیاه سرشار از منیزیم است. منیزیم هم یک ماده‌ی ضدخستگی بسیار قوی محسوب می‌شود

بفرمایید میوه‌های خشک
اگر می‌خواهید در طول روز به اصطلاح «بمب تکانتان ندهد» زردآلوی خشک، آلوی خشک یا کشمش را دریابید. میوه‌های خشک سرشار از آهن هستند و خواص ضد خستگی دارند. این میوه‌ها مواد معدنی بیشتری نسبت به انواع تازه‌شان دارند. در واقع با خوردن میوه‌های خشک منیزیم، کلسیم و پتاسیم خوبی جذب خواهید کرد. اگر این روزها بی انرژی و کسل شده‌اید حتماً به سراغ این میوه‌ها بروید. البته باید بدانید که میوه‌های خشک سرشار از قند هستند و نباید در مصرف آن‌ها زیاده‌روی کنید. در واقع میوه‌های خشک انرژی و کالری زیاد را با هم دارند.

خستگی پاییزه ,احساس خستگی ,خستگی و افسردگی

بفرمایید پاستاها و غلات کامل دیگر
پاستاها و دیگر غلات کامل مانند گندم، برنج، کینوا و غیره سرشار از کربوهیدرات‌های پیچیده هستند یعنی جزو قندهای دیر جذب می‌باشند. برای همین هم به تدریج جذب بدن می‌شوند و انرژی طولانی مدتی ایجاد می‌کنند. یعنی اینکه با مصرف این مواد غذایی در طول روز انرژی خواهید داشت.

توجه داشته باشید که باید انواع کامل و سبوس‌دار این مواد غذایی را انتخاب کنید نه انواع تصفیه‌شده که فاقد ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند.

در نهایت اینکه توصیه می‌کنیم هر روز، زمانی که هوا روشن است زیر نور آفتاب پیاده‌روی کنید.
منبع:تبیان

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *