با نوشیدن آب سردردتان را تسکین دهید

با نوشیدن آب سردردتان را تسکین دهید

با نوشیدن آب سردردتان را تسکین دهید

استرس کاری و کم خوابی باعث بروز سردرد می شود و بیشتر ما برای رفع آن مسکن مصرف می کنیم. بعضی از مسکن ها که ترکیبی از آسپرین، استامینوفن و کافئین است، برای افرادی که اختلال خون ریزی، آسم، زخم معده، ناراحتی کلیوی یا کبدی دارند ممکن است خطرساز باشد. مصرف مسکن تنها یک راه حل است و راه های دیگری نیز برای رهایی از سردرد وجود دارد که در این مطلب به نقل از «Readers Digest» به ذکر آن می پردازیم.

ماساژ: با حرکت های چرخشی، وسط شست و انگشت اشاره را برای چند دقیقه ماساژ دهید، سپس این کار را برای دست دیگر انجام دهید تا درد آرام شود. این قسمت از دست به قسمتی از مغز مربوط می شود که با سردرد ارتباط دارد.

پا را در آب گرم و سرد قرار دهید: شاید باور نکنید اما قرار دادن پا در آب گرم و سپس آب سرد سردرد را کم خواهد کرد. با این کار فشار رگ های خون در سر کاهش پیدا می کند. برای سردردهای خیلی شدید، کمی پودر خردل به آب اضافه کنید.

کمپرس: برای سردردهای تنشی، کمپرس گرم روی پیشانی یا پشت گردن قرار دهید. پس از کمپرس گرم ، روی پیشانی کمپرس سرد بگذارید. سرما رگ های خونی را منقبض و فشار روی اعصاب را متوقف می کند.

جایگزین کمپرس سرد: دست ها را به مدتی که می توانید در آب یخ قرار دهید و به طور منظم مشت خود را باز و بسته کنید. این عمل همانند استفاده از بسته یخ روی سر موثر است و رگ های خون گشاد شده را باریک می کند.

قهوه مصرف کنید: کافئین موجود در قهوه ورم رگ های خون را کاهش می دهد و در نتیجه سردرد تسکین می یابد. به همین علت است که کافئین در برخی از مسکن های قوی موجود است.

سر خود را ببندید: روسری را دور سر ببندید سپس در نقطه ای از سر که احساس فشار می کنید روسری را فشار دهید. با کاهش یافتن جریان خون در آن نقطه، درد تسکین پیدا می کند. برای اثربخشی سریع تر می توانید روسری را به سرکه آغشته کنید.

از رایحه استفاده کنید: بعضی از روغن های طبیعی به ویژه اسطوخودوس می تواند سردرد شما را کاهش دهد. به آرامی مقداری روغن به پیشانی و گیجگاه بمالید و دراز بکشید. برای تسکین درد به یک اتاق خنک، تاریک و آرام بروید.

روغن نعناع: منتول موجود در روغن نعناع سردرد را تسکین می دهد. بوی آن ابتدا تحریک کننده است، سپس عصب ها را آرام می کند.
اگر دستگاه بخور دارید، ۷ قطره روغن اسطوخودوس و ۳ قطره روغن نعناع در آن بریزید و استنشاق کنید. یا اینکه چند قطره روغن نعناع روی دستمال کاغذی بریزید و استنشاق کنید. می توانید ۲ کیسه چای نعناع کمی مرطوب شده را روی چشم های بسته و سپس روی پیشانی قرار دهید.

آب زنجبیل : در زمان قدیم از این گیاه ضدالتهابی برای رفع سردرد استفاده می شد. به یک لیوان آب، نصف قاشق مرباخوری زنجبیل رنده شده اضافه کنید یا اینکه در یک فنجان آب داغ، یک قاشق مرباخوری زنجبیل تازه پودر شده بریزید و بخورید.

دمنوش رزماری: این دمنوش از سردرد پیشگیری می کند.

چای میخک: چای حاوی کافئین است و میخک نیز خاصیت ضدالتهابی دارد. بنابراین دم کرده هر ۲ با هم برای رفع سردرد موثر است.

آب بنوشید: با نوشیدن آب کمبود آب بدن رفع می شود؛ این امر در رفع سردرد موثر است.

پرهیز از دندان قروچه: دندان قروچه یا قرار دادن محکم دندان ها روی هم چه در خواب، چه در بیداری می تواند سردرد ایجاد کند. بنابراین، قبل از خواب، از محافظ دندان استفاده کنید.

با فاصله منظم غذا بخورید: نتایج تحقیقات نشان می دهد افت خون بر اثر غذا نخوردن در طولانی مدت، می تواند سردرد ایجاد کند.

ورزش: حداقل ۳ روز در هفته، نیم ساعت را صرف پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا و… کنید زیرا ورزش بهترین راه برای رهایی از استرس است.

منبع : خراسان

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *