بررسی تویوتا GT86

فاقد تصویر شاخص

بررسی تویوتا GT86بررسی تویوتاgt86

اغراق نیست اگر بگوییم علاقه مندان به محصولات کمپانی تویوتا مدت ها است که منتظر تولید این خودرو بودند. این مدت برای این کمپانی کافی بود تا در جواب اعتماد طرفدارانش خودرویی سبک، ارزان و قابل اعتماد را برای آن ها تولید کند. این خودرو دیفرانسیل عقب با موتور چهار سیلندر و حجم ۲٫۰ لیتر قابلیت تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت و گشتاور ۲۰۴ نیوتن متر را دارد.

بررسی تویوتا GT86

به صورت استاندارد از گیربکس شش سرعته دستی برخوردار است که بنا به درخواست مشتری گیربکس اتوماتیک آن نیز در دسترس می‌باشد. در کنار امروزی بودن و افزایش قابلیت های GT در مقایسه با مدل های قبلی خود مانند Celia، Supra و MR2، این خودرو از جمله مدل های قابل اطمینان و مناسب با سلیقه اکثر علاقه‌مند به اتومبیل است که از طرح های فضایی دوری می‌کنند. دیفرانسیل عقب بودن، استفاده از تایرهای معمولی و عدم استفاده از توربو شارژر سه مورد از معیارهای شرکت سازنده است، که شباهت زیادی به مزداMX-5 دارد.

طراحی خارجی

بررسی تویوتا GT86

با دقت در طراحی خارجی متوجه خواهید شد که برای صرفه جویی اقتصادی از بدنه جمع و جورتری نسبت به مدل های پیشین استفاده شده است. عدد ۸۶ در اسم این مدل از اندازه قطر داخلی سیلندر و اگزوز این خودرو گرفته شده که به اندازه ۸۶ میلی متر است. در این خودرو از نوع موتور تخت استفاده شده که در مدل های سوبارو نیز به چشم می‌خورند؛ همین مساله باعث می‌شود که بتوان موتور را بیشتر به سطح زمین و مرکز ثقل خودرو نزدیک کرد که باعث بالارفتن تعادل و پایداری خودرو می‌شود.

بررسی تویوتا GT86
بررسی تویوتا GT86 بررسی تویوتا GT86

دور موتور بالا از دیگر مواردی است که به آن توجه زیادی شده است که وجود چنین موتوری میزان دور موتور را تا ۷۴۰۰ دور در دقیقه امکان‌پذیر می‌کند. استفاده از بدنه ای با ضخامت کمتر و سبکتر وزن این خودرو را به ۱۳۰۰ کیلوگرم رسانده است. ۵۳ درصد از وزن خودرو در قسمت جلو و ۴۷ درصد آن در قسمت عقب تقسیم شده است و این مساله بخاطر ظاهر خودرو نیست بلکه بخاطر بالا بردن هندلینگ آن است. علاوه براین بر رویسیستم تعلیق به خوبی کار شده است. در پایان، استفاده از دیفرانسیل ضد لغزش امکان رانندگی مطمئن و بی دغدغه را در هر شرایطی برای راننده فراهم می‌آورد.

طراحی داخلی

بررسی تویوتا GT86

زمان رونمایی از خودرو بیشتر به نمایش ظاهر خودرو پرداخته شده بود تا  به طراحی داخلی. در صورتی که طراحی موزون و هماهنگ داخل کابین با تودوزی چشمگیر درست همان چیزی است که اکثر علاقه مندان به خودروهای اسپرت از آن انتظار دارند. در طراحی داخلی تویوتا GT86 از لبه های تیز استفاده شده که آن را کمی خشن و زمخت جلوه می‌دهد. اما در کنار این زمختی، تمامی اجزای کابین با دقت و ظرافت تمام در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. صندلی به گونه‌ای طراحی شده است که راننده بتواند در حین رانندگی راحتی و آرامش را حس کند و بر کنترل خودرو مسلط باشد.

بررسی تویوتا GT86
بررسی تویوتا GT86 بررسی تویوتا GT86

طراحی داخلی به گونه ای انجام شده که زیبایی و کارکرد را باهم به ارمغان آورد. در این مدل از فرمان کوچک استفاده شده که برای اولین بار در این مدل به کار رفته است. داشبورد صاف و افقی در این خودرو از دیگر موارد خاص در طراحی داخلی GT86 به حساب می‌آید. اما همه اجزا به درستی طراحی نشده‌اند، به طوری که پدال ها علی‌رغم جایگیری در موقعیت مناسب کمی پهن اما دارای عملکرد مناسبی هستند. نکته قابل توجه، وجود آپشن هایی از قبیل سیستم کنترل آب و هوای دو نقطه‌ای، سیستم صوتی تصویری همراه با بلوتوث، سیستم کروز کنترل و از همه مهمتر مسیریاب ماهواره‌ای است. برای افرادی که دوستدار برجسته و منحصر به فرد بودن هستند، GT86 انتخاب مناسبی است.

عملکرد

بررسی تویوتا GT86

تویوتا GT86 در ردیف گروهی که مرسدس بنز SLK200 قرار دارد جای می‌گیرد. هر دوی این خودروها دارای عملکرد رضایت بخشی هستند. هر دو مدل خودروهایی آرام و با آرامش برای رانندگی اما در عین حال سریع برای سبقت بموقع هستند. سرعت این خودرو در مدت ۷٫۴ ثانیه از صفر به صد می‌رسد که در مقایسه با رقیبان خود زمان قابل قبولی محسوب می‌شود اما خودروهای مشابه GT86 از نظر قیمت، مانند فولکس واگن یامگان RS  به ترتیب قدرتی معادل ۱۹۷ و ۱۵۱ اسب بخار را تولید می‌کنند که در مقایسه با قدرت ۶۰ اسب بخار تویوتا مقدار قابل توجهی است. اگر بخواهیم حقیقت را بگوییم رنو Clio Rs را می‌توان از نظر عملکرد، رقیبی برای GT دانست. اما اگر بخواهیم تویوتا را از این گروه خودروها جدا بدانیم کار اشتباهی است. با همه این مسایل GT خودرویی است که در عملکرد پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. سیستم ترمز قابل قبول آن در هر شرایطی به خوبی توانایی نگه داشتن وزن ۱۳۰۰ کیلوگرمی آن را دارا می‌باشد. بیشتر خریداران این خودرو، گیربکس اتوماتیک را که در تعویض دنده خیلی نرم و آرام عمل می‌کند، ترجیح داده‌اند.

کیفیت سواری و هندلینگ

بررسی تویوتا GT86

وزن مناسب و وجود تایرها با سایز ۲۱۵/۴۵ باعث بالا بردن هندلینگ و کنترل‌پذیری خودرو شده‌اند. از دیگر عوامل در مورد هندلینگ می‌توان به نوع طراحی بدنه اشاره کرد که باعث شده‌اند که GT را به یک خودروی اسپرت اما راحت تبدیل کنند. تنها نکته منفی ورود صدا به داخل کابین است. (که دلیل این مساله این است که کمپانی برای کاهش وزن خودرو از ورق نازکتر استفاده کرده که عایق بندی کابین را دچار مشکل کرده است).

بررسی تویوتا GT86

وجود شاسی محکم و فرمان نرم از دیگر مواردی است که در بالا بردن هندلینگ موثر هستند. در این مدل از تایرهای Micheline Primacys با سایز ۲۱۵/۴۵  استفاده شده است. در کل GT86 خودرویی است که راننده خود را در شرایط سخت مخصوصاً پیچ ها نا امید نمی‌کند.

مصرف سوخت

بررسی تویوتا GT86

آئودی TT در مقایسه با GT86 از نظر هزینه ها انتخاب مناسبتری به نظر می‌رسد اما اگر به لذت رانندگی فکر می‌کنید GT86 گزینه درست است. اگر بخواهید خیلی محتاطانه رانندگی کنید مصرف سوختی معادل ۷ لیتر خواهد داشت که این مساله را مدیون نبود توربوشارژر است.

نظر نهایی

بررسی تویوتا GT86

این خودرو نیاز به گشتاور بیشتر دارد ولی این بدین معنا نیست که بایستی از توربوشارژر استفاده کرد. علی‌رغم وزن مناسب خودرو عایق صدا نیاز به بازبینی دارد تا صدای کمتری وارد کابین شود. درست است که تایرهای GT86 کمی باریک به نظر می‌رسند، اما با توجه به نوع شاسی به کار رفته، این سایز برای لاستیک ها مورد قبول است و استفاده از لاستیک های پهنتر احتمال کاهش کیفیت هندلینگ را به همراه خواهد داشت. بسیار واضح و ملموس است که GT86 تجربه رانندگی با آرامش، دقیق و لذت‌بخش را به شما هدیه می‌دهد.

بررسی تویوتا GT86

این خودروی اسپرت بسیار ساده طراحی شده، تا به راحتی هر راننده با هر اندازه تجربه‌‌ای که راجع به خودرو دارد بتوانند از آن استفاده کند و از رانندگی لذت ببرد. تویوتا GT86 انتخابی مناسب برای افرادی است که به دنبال رانندگی با خودروهای سبک و دیفرانسیل عقب هستند. در نهایت باید گفت که GT86 همانند سنگ قیمتی است که باید آن را ستود.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *