بهترین فیلم‌های ۲۰۱۴

اخبار,اخبار فرهنگی , بهترین فیلم‌های 2014

بهترین فیلم‌های ۲۰۱۴

نشریۀ انگلیسی تلگراف در آستانۀ سال جدید، فهرستی از فیلم‌های امسال را که تماشای آنها بر هر سینما دوستی واجب است را منتشر کرده است. این فهرست به شرح زیر است:

قطره (The Drop)
کارگردان: مایکل آر. راسکام
به گزارش فرارو، جیمز گاندولفینی در این درام جنایی که در بروکلین می‌گذرد، به زیبایی نقش‌آفرینی کرده است. او در این فیلم با تام هاردی هم بازی شده است. قطره داستان کلاهبرداری‌ای را روایت می‌کند که با ماجراهای پیچیده ای روبه رو می‌شود.

بهترین فیلم‌های ۲۰۱۴

اخبار,اخبار فرهنگی , بهترین فیلم‌های 2014 ب

خود زندگی (Life Itself)
کارگردان: استیو جیمز
یک مستند تاثیرگذار در مورد راجر ابرتِ فقید، منتقد فیلم، که به خوبی سوژه را پرداخت کرده است. در این مستند مصاحبه‌های با مارتین اسکورسیزی و ورنر هرتزوگ و بسیاری دیگر صورت گرفته است.

دوقلوهای اسکلتی (The Skeleton Twins)
کارگردان: کریگ جانسون
کریستن ویگ و بیل هِیدر، نقش خواهر و برادری را بازی می‌کنند که از وجود هم خبر نداشته‌اند.

لوایتان (Leviathan)
کارگردان: آندری زویاگیتسف
تازه‌ترین فیلم آندری زویاگیتسف، از فساد در روسیه می‌گوید و درگیری‌های مردی محلی در یکی از شهرهای ساحلی روسیه را روایت می‌کند. زویاگیتسف در این فیلم استادیش در هنر مدرن را به رخ می‌کشد.

اخبار,اخبار فرهنگی , بهترین فیلم‌های 2014 ب

خواب زمستانی (Winter Sleep)
کارگردان: نوری بیلج سیلان
این فیلم امسال برندۀ نخل طلای جشنوارۀ کن شد. این فیلم ساخت کشور ترکیه است و داستان یک ازدواج ناموفق را روایت می‌کند و همۀ المان‌های یک داستان پریان را در خود دارد.
 
مرد خانه (The Homesman)
کارگردان: تامی لی جونز
تامی لی جونز در این فیلم در مقام کارگردان و بازیگر نقش‌آفرینی کرده است. او در این وسترن که در قرن نوزدهم می‌گذرد با هیلاری سوانک همبازی شده است. این فیلم دومین تجربۀ جونز در مقام کارگردان است.

آقای ترنر (Mr Turner)
کارگردان: مایک لیف
تیموتی اسپال در این فیلم زندگی‌نامه‌ای یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های خود را انجام داده است. این فیلم جایزۀ بهترین بازیگر مرد را در کن امسال برای اسپال به ارمغان آورد.

شهروندچهار (Citizenfour)
کارگردان: لارا پویتراس
تماشای این فیلم مستند دربارۀ ادوارد اسنودن شدیداً توصیه می‌شود.

در میان ستارگان (Interstellar)
کارگردان: کریستوفر نولان
متیو مکانهی و آنه هث‌اوای در فیلم علمی تخیلی نولان دربارۀ اکتشافات فضایی نقش‌آفرینی کرده‌اند. این فیلم داستان تیمی از فضانوردان را که محلی جدید برای زندگی نوع بشر در فضا را می‌جویند روایت می‌کند و می‌توان آن را متهورانه‌ترین فیلم نولان تا به امروز دانست.

 

اخبار,اخبار فرهنگی , بهترین فیلم‌های 2014 ب

خشم (The fury)
کارگردان: دیوید آیِر
این درام جنگی با نقش‌آفرینی برد پیت و شیا لابوف، فیلم اختتامیۀ جشنوارۀ فیلم لندن امسال بود. در این فیلم که در آلمان نازی می‌گذرد، پیت نقش فرمانده تانکی را بازی می‌کند که در مسیر رسیدن به برلین با مشکلاتی مواجه می‌شود.

دختر گمشده (Gone Girl)
کارگردان: دیوید فینچر
برداشتی آزاد از رمان پرفروش گیلیانت فیلین که دیوید فینچر کارگردان فیلم‌هایی چون هفت، باشگاه مشتزنی و زودیاک، آن را کارگردانی کرده است. بن افلک نقش مردی را بازی می‌کند که مظنون اصلی در گم شدن همسرش محسوب می‌شود. رزاموند پایک نیز بهترین بازی عمرش را در نقش زن گمشده ارائه کرده است.

گرگ وال‌استریت
کارگردان (مارتین اسکورسیزی)
لئوناردو دیکاپریو در این فیلم که بر اساس زندگی جردن بلفورت ساخته شده نقش‌آفرینی کرده است. این فیلم را شاید بتوان بهترین فیلم اسکورسیزی در بیست سال اخیر دانست.

تنها عاشقان را زنده می‌گذراند (Only Lovers Left Alive)
کارگردان: جیم جارموش
تیلدا سوینتون و تام هیدلستون در این فیلم خون آشامی شاعرانه از جیم جارموش، نقش عاشقان ابدی را بازی می‌کنند.

اخبار,اخبار فرهنگی , بهترین فیلم‌های 2014 ب

هتل گراند بوداپست (The Grand Budapest Hotel)
کارگردان: وس اندرسون
رالف فینز در این فیلم کمدی نقش دربان مشهوری بازی می‌کند که برایش پاپوش دوخته‌اند و او را به قتل یک بیوۀ مسن متهم کرده‌اند. او در این فیلم با تیلدا سوینتون، جف گلدبلام، و جود لاو همبازی است.

زیر پوست (Under the Skin)
کارگردان: جاناتان گلیزر
اسکارلت یوهانسون در این فیلم علمی‌تخیلی خوش ساخت نقش یک بیگانۀ فضایی را بازی می‌کند که قاتل زنجیره‌ای است.

گذشته (The Past)
کارگردان: اصغر فرهادی
نقش‌آفرینی برنیس بژو در این فیلم فوق‌العاده است. این فیلم زندگی ماری، شوهر قبلیش و دوست پسر جدیدش را و تلاششان آنها برای گذر از گذشته‌شان روایت می‌کند.

بیست قدم تا ستاره شدن (Twenty Feet from Stardom)
کارگردان: مرگان نویل
این مستند برندۀ جایز اسکار، داستان دارلین لاو و سایر همخوان‌هایی را روایت می‌کنند که قهرمانان ناشناس موسیقی پاپ محسوب می‌شوند.

لاک (Locke)
کارگردان: استیفن نایت
تام هاردی در این فیلم دلهره‌آور نقش اصلی را برعهده دارد. این فیلم که تماماَ در اتومبیل لاک می‌گذرد، داستان مهندسی به نام ایوان لاک را روایت می‌کند که از بیرمنگام تا کرویدون رانندگی می‌کند تا خود را به زایمان معشوقه‌اش برساند.

 

اخبار,اخبار فرهنگی , بهترین فیلم‌های 2014 ب

داستان بچه‌ها و فیلم
کارگردان: مارک کازینس
مارک کازینس روایتی روشن از تاریخ حضور کودکان جلوی دوربین ارایه کرده که تماشای آن نیز توصیه می‌شود.

آیدا
کارگردان: پاول پاولیکوسکی
این فیلم که به صورت سیاه و سفید فیلمبرداری شده داستان راهبۀ جوانی را روایت می‌کند که یک راز سیاه خانوادگی را کشف می‌کند. این فیلم یک شاهکار به تمام معناست.

تحت تعقیب ترین مرد (A Most Wanted Man)
کارگردان: آنتون کوربین
آنتون کوربین با اقتباسی استادانه از رمان جان لو کار داستان یک جاسوس آلمانی را روایت می‌کند که با عملیات ضدتروریستی سروکار دارد. فیلیپ سیمور هافمن، راشل مک آدامز و ویلم دفو در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند.

از دیگر فیلم‌هایی در این مقاله به آنها اشاره شده می‌توان به پسرانگی (Boyhood)، ویرانۀ آبی (Blue Ruin)، فرانک (Frank)، ابرهای سیلس ماریا (Clouds of Sils Maria) و ما بهترین هستیم (We Are The Best!) اشاره کرد.

اخبار فرهنگی – فرارو

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *