بهزیستی به افراد ترنس و دوجنسه وام می دهد

بهزیستی به افراد ترنس و دوجنسه وام می دهد

بهزیستی وام ویژه ای برای افراد دوجنسه در ایران درنظر گرفته است تا این افراد بتوانند کارهای درمانی جنسیتی خودرا انجام دهند.تراجـنسی که هم‌چنین ترنسکچوال و ترنسکشوال به انگلیسی: Transsexual و به اختصار تی‌اس یا تِرنس هم گفته میشود، به افرادی گفته میشود که دارای هویت جنسیتی متناقض هستند برای مثال ممکن است فرد اعضای جنسی مردانه داشته باشد در حالی‌که شخصیت جنسیتی‌اش زنانه باشد یا برعکس.

 

این تضاد ممکن است در ذهن، رفتار خصوصی و یا رفتار اجتماعی مشخص باشد تراجنسی یک اصطلاح برای شناسایی افرادی است که دارای هویت جنسیتی Genderr متناقض هستند و یا تطبیق فرهنگی درستی با هویت جسمی خویش ندارند.در واقع تراجنسی فردی است که تشخیص روانی خود فرد از جنسیتش با اندام‌های‌ جنسی زمان تولدش متفاوت استتراجنسی‌ها علاقه شدید برای طی کردن مراحل تغییر و پیوستن به جنس مخالف را دارند.

بهزیستی به افراد ترنس و دوجنسه وام می دهد

این مراحل میتواند شامل هورمون درمانی، تغییر در رفتار اجتماعی، پوشش و یا جراحی تغییر جنسیت باشد عدم دسترسی به درمان میتواند باعث خودکشی ترا جنسی‌ها شود

بهزیستی به افراد ترنس و دوجنسه وام می دهد

نحوه دریافت وام کمک به ترنس ها

ترنس ها و افراد دارای اختلا هویتی جنسی وام کمک به تغییر جنسیت میگیرند . خبر خوش که برای این افراد که هویت جنسی جسمی و روحیشان باهم متفاوت است , این است که تا سقف 25 میلیون تومن از هزینه ی تغییر جنسیت این اشخاص به آن ها مساعدت مالی میشود.

 

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران از کمک درمانی به ” ترنس سکشوال‌ها” تا سقف ۲۵ میلیون تومان خبر داد. هزینه جراحی تغییر جنسیت چندین برابر استاحمد خاکی «معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران» در پاسخ به این سوال که برای افراد دارای اختلال جنسیتی چه اقدامات حمایتی انجام شده است، گفت: برخی می‌گویند که ان‌ها نیاز به مرکز نگه داری دارند، اما اصلا درست نیست که مرکز نگه داری برای این افراد وجود داشته باشد؛ بلکه مراکزی برای حمایت از این افراد لازم است.

 

مرکز نواب بهزیستی برای حمایت از این افراد است. آنهایی که TS یا نارضایتی جنسی دارند میتوانند به این مراکز مراجعه کنند، به این افراد مساعدت‌های‌ مالی یا خدمات حقوقی نیز تعلق می‌گیرد؛ یعنی اگر نیاز به خدمات داشته باشند به ان‌ها تعلق میگیرد.

 

اگر این افراد نیاز به مشاوره داشته باشند حتی بدون مراجعه تحت حمایت قرار میگیرند. این افراد از طریق تماس با شماره ۱۲۳ می‌توانند از خدمات مشاوره‌ای برخوردار شوند.معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در ادامه گفت: انجمن حمایت از افراد TS یا نارضایتی جنسی نیز در این زمینه فعالیت می‌کند ودر تهران به این افراد خدمات ارائه میدهد.

 

بهزیستی وظیفه دارد که به این افراد کمک کند، حتی تا سقف ۲۵ میلیون تومان نیز برای ارائه خدمات درمانی به ان‌ها مساعدت مالی میشود؛ البته مبلغی که این افراد باید برای جراحی و تغییر جنسیت هزینه کنند چندین برابر این مبلغ است.آمار دقیقی در رابطه با مراجعه کنندگان TS وجود ندارد، نمیتوان تعداد دقیق این افراد را اعلام کرد. بزرگ‌ترین معضل بهزیستی در رابطه با افرادی که اختلال جنسی دارند این است که این افراد از طرف خانواده خود درک نمیشوند، چرا که درک این افراد اولین گام درمان ان‌ها است.

 

گاهی خانواده‌ها به دلیل این‌که این بیماری را نمی‌شناسند با روح و روان فرزندان خود بازی می‌کنند که همین مساله موجب تشدید این اختلال می‌شود. افرادی داریم که در مراجعه به مرکز نواب عدم درک خانواده را بزرگ‌ترین مشکل خود عنوان می‌کنند؛ بنابراین لازم است که افراد دارای اختلال جنسی در این رابطه نیز حمایت شوند.

 

ترنس مرد چیست ؟

اف تو ام به انگلیسی: FTM یا تَرامَرد به انگلیسی: trans man به تراجنسی‌ها و دگرجنسگونه‌هایی گفته میشود که در زمان تولد بااندام جنسی زنانه به دنیا آمده‌اند ولی در جامعه به عنوان یک مرد شناخته میشوند.واژه تراجنسی زن به مرد را نمی‌توان به جای دگرجنسگونه زن به مرد به کار برد گرچه معمولاًً این اشتباه انجام میشود و این دو کلمه را به جای هم به کار میبرند.

 

تفاوت این دو کلمه از آنجا است که دگرجنسگونه‌های‌ زن به مرد تنها بر اساس رفتار اجتماعی به عنوان یک مرد شناخته میشوند ولی در تراجنسی‌های‌ زن به مرد ممکن است با جراحی تغییر جنسیت اندام‌های‌ جنسی نیز به شکل مردان تبدیل شود. دگرجنسگونه‌های‌ زن به مرد معمولاًً جراحی تغییر جنسیت را انجام نمیدهند.

 

ترنس زن چیست ؟

تَرازَن به انگلیسی: trans woman یا ام تو اف به انگلیسی: MTF به تراجنسی‌ها و دگرجنسگونه‌هایی گفته میشود که در زمان تولد با اندام جنسی مردانه متولد شده‌اند ولی در جامعه به عنوان یک زن شناخته میشوند.اصطلاح دگرجنسگونه مرد به زن را نمی‌توان به جای تراجنسی مرد به زن استفاده کرد البته این اشتباه رایج است و معمولاًً اکثر افراد این دو را به جای هم استفاده میکنند.

 

این تفاوت از آنجا است که تراجنسی‌های‌ مرد به زن در هنگام تولد با اندام جنسی مردانه متولد شده‌اند ولی بر اساس تشخیص جامعه و رفتارهای اجتماعی به عنوان یک زن شناخته میشوند و این افراد معمولاًً مراحلی را برای تغییر جنسیت انجام میدهند که به ان مراحل تغییر گفته میشود اما دگرجنسگونه مرد به زن یک اصطلاح گسترده است که به تمام افرادی گفته میشود که در هنگام تولد به عنوان مرد شناخته شده‌اند

 

اما در جامعه به عنوان زن شناخته میشوند که می‌تواند تراجنسی‌ها را نیز در بر بگیرد لزوماً جراحی تغییر جنسیت و مراحل تغییر را انجام نمیدهند. دگرجنسگونه مرد به زن میتواند شامل درگ کوئین‌ها، مبدل‌پوش‌ها، جنسیت عجیب و یا دوجنسیه‌ها باشد.

 

شرایط بیماران ترنس چگونه است؟

برای درک شرایط روحی این بیماران فرض کنید فردی که ظاهرا مرد است ولی از نظر روحی احساس کاملا زنانه دارد؛ بدین معنی که با پوشیدن کت وشلوار باعث ناراحتی و بیقراری وی می‌گردد.

 

او شدیدا تمایل به پوشیدن لباس باز و دامن در میهمانی ها و پوشیدن مانتو در جامعه دارد ولی امکان ان را ندارد. دیگر این‌که او در محل تحصیل و یا کار، در بین سایر مردان و رابطه نزدیک با آنان زندگی میکند ولی تمایل شدید جنسی نسبت به آنان دارد درحالی که از نظر روحی در بین زنان احساس آرامش و راحتی خواهد کرد ولی اجازه روابط نزدیک با آنان را ندارد. چنین شرایطی باعث می‌گردد فرد دچار اضطراب و اغتشاش در شرایط روحی فرد گردد.

 

بررسی های‌ پزشکی معاینه فیزیکی و کروموزومی و هورمونی ؛ سلامت کامل را نشان میدهد ولی بررسی های‌ روانپزشکی اضطراب و گاهی افسردگی ناشی از احساس عدم رضایت از جنسیت و انکار جنسیت خودرا دارند.نارضایتی جنسی معمولاً باعث مشکلاتی در سازگاری در مدرسه شده وافراد مبتلا ،مشاغلی پایین تر از سطح هوشی خود دارند.

 

اگر بیماران مرد ازدواج کنند، نسبت به زنانگی همسر خود ،حاملگی وی ومادر بودن او حسادت می ورزند.این افراد از ظاهر دستگاه تناسلی خود بیزار بوده منکر جنس زیست شناختی خویش می‌شوند. اشتغال ذهنی شدید آنهابا حرفه های‌ زنانه ،غالبا کاریکاتوری از زنانگی بوده ؛ودر زنان بیمار نیز تظاهر به زنانگی غیر معمول میباشد.آن ها اگر از نظر زیست یک مرد باشند نوعی نگرش کلیشه ای مردانه نسبت به آن چه که زنانه است ،دارند .

 

مثلا فردی که مبتلا به نارضایتی جنسی بود وظاهر یک مرد عضلانی را داشت با لذت شرح میداد که یک زیر پیراهنی نرم ولطیف دارد که به تنش میچسبد یا فرد دیگری در فکر یک موجود ظریف بوده که در منزل مینشست وعصرها لباس های پشمی پسرانه میبافت.ترانس سکشوال در گذشته ائونیسم نامیده می شد. اولین فرد مبتلا را شوالیه ائون بیومانت می دانند. او لباس های زنانه می پوشید و به کارهای زنانه علاقمند بود.

 

زمانی که پادشاه لویی پانزدهم به راز او پی برد. دستور داد تا او را برای انجام یک ماموریت سری با لباس مبدل زنانه به روسیه فرستادند. بعد از انجام ماموریت با لباس مردانه به لندن بازگشت و مجبور شد تا مدتی را به صورت مردانه زندگی کند.با مرگ پادشاه، در یکی از محله های‌ لندن به صورت ناشناس، اما همانند یک زن تا آخر عمر زندگی کرد ودر سن 81 سالگی بر اثر بیماری در گذشت. او 49 سال را مانند یک مرد و 34 سال را همچون یک زن زندگی کرده بود.

 

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *