سهراب مرادی از محرومیت مادام العمر تا شکستن رکورد + بیوگرافی

sohrabmoradi
341
دسته‌بندی نشده

سهراب مرادی - بیوگرافی سهراب مرادی - ورزشکاران المپیک - وزنه برداری - المپیک ریو - المپیک

بیوگرافی سهراب مرادی وزنه بردار المپیک ریو + عکس‌ های سهراب مرادی

سهراب مرادی (متولد ۳۱ شهریور ۱۳۶۷ در سده شهرستان لنجان، اصفهان) وزنه‌بردار اهل ایران و قهرمان وزن ۹۴ بازیهای المپیک ۲۰۱۶ ریو است که در مسابقات قهرمانی آسیا در سال‌های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۲ به مدال طلا دست یافته‌است.

مدال های سهراب مرادی در رقابت های وزنه‌برداری مردان

بازی‌های المپیک

  • مدال طلا 85 kg ریو دو ژانیرو (2016 (

مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری آسیا

  • طلا 85 kg Taldykorgan (2009)
  • طلا 85 kg Pyeongtaek (2012)
  • برنز 77 kg Kanazawa (2008)

المپیک

سهراب مرادی در المپیک ریو در وزن ۹۴ کیلوگرم توانست مدال طلا را بر گردن آویزد. او پیش از آن به عنوان نماینده ایران در رقابت‌های المپیک لندن حضور داشت که در مسابقات هشتاد و پنج کیلوگرم، با سه ضربه ناموفق در مرحله یک ضرب از رقابت‌ها حذف شد.

سهراب مرادی - بیوگرافی سهراب مرادی - ورزشکاران المپیک - وزنه برداری - المپیک ریو - المپیک

دوپینگ و محرومیت دکتر مونیکا اونگار مسئول بخش حقوقی فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری، در مهر ماه ۱۳۹۲ اعلام کرد: یاسین باقری و سهراب مرادی دو وزنه‌بردار ایرانی هستند که دوپینگشان مثبت اعلام شده و هر دو برای دو سال از حضور در رقابت‌های جهانی محروم شده‌اند.

همچنین بخوانید:

رکورد سهراب مرادی مدال سهراب مرادی
بیوگرافی کیانوش رستمی شکستن دست وزنه‌بردار

 

سهراب مرادی و کسب مدال طلای المپیک ریو

سهراب مرادی توانست در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو دو ژانیرو در وزن ۹۴ کیلوگرم در مجموع با بالابردن وزنه ۴۰۳ کیلوگرم موفق به کسب مدال طلا شود.

شاهکار وزنه برداری در ریو توسط سهراب مرادی قهرمان المپیک

سهراب مرادی توانست مدال طلای دسته 94 کیلوگرم وزنه برداری المپیک ریو را از آن خود کنددر نهمین روز بازی‌های المپیک ریو سهراب مرادی و علی هاشمی در دسته 94 کیلوگرم وزنه برداری بر روی تخته رفتند که مرادی توانست مدال طلای المپیک را به دست آورد.

همچنین علی هاشمی با 173کیلوگرم در یک ضرب، 210 کیلوگرم در دوضرب و مجموع383 کیلوگرم هفتم شد.

سهراب مرادی در حرکت یک ضرب

علی هاشمی در اولین حرکت پشت وزنه 172 کیلوگرم قرار گرفت که آن را انداخت. انوشیروانی سرمربی تیم ملی برای دومین حرکت هاشمی یک کیلوگرم به وزنه درخواستی اضافه کرد و نماینده ایران باید 173 کیلوگرم را مهار می کرد که ناموفق بود. او در سومین حرکت و در شرایطی که در آستانه حذف از المپیک بود موفق به ثبت رکورد 173 کیلوگرم شد. او در یک ضرب هفتم شد.

سهراب مرادی کار خود را در یک ضرب باید با مهارر وزنه 178 کیلوگرم آغاز می کرد که ناموفق بود اما در دومین حرکت موفق شد 178 کیلوگرم را به ثبت برساند. مرادی به عنوان آخرین وزنه بردار برای مهار وزنه 182 کیلویی به روی تخته رفت که موفق شد آن را بلند کند و با اختلاف پنج کیلوگرم نسبت به نفر دوم این دسته، در رده نخست قرار گرفت.

سهراب مرادی - بیوگرافی سهراب مرادی - ورزشکاران المپیک - وزنه برداری - المپیک ریو - المپیک

سهراب مرادی در حرکت دوضرب

هاشمی در اولین حرکت باید 210 کیلوگرم را مهار می کرد که موفق عمل کرد. هاشمی در دومین حرکت پشت وزنه 220 کیلوگرم قرار گرفت که نتوانست وزنه را بر روی سینه بکشد.

او در سومین حرکت خود نیز باز هم نتوانست از پس وزنه 220 کیلوگرم برآید و با همان 210 کیلوگرم به کار خود پایان داد و در مجموع دو حرکت 383 کیلوگرم را به ثبت رساند.

مرادی کار خود را در دوضرب با مهار 221 کیلوگرم آغاز کرد که با مهار همین وزنه قهرمانی‌اش در المپیک قطعی شد. او که خیالش از قهرمانی راحت شده بود، برای حرکات دوم و سوم به وزنه 234 کیلوگرم حمله کرد تا رکورد المپیک را بشکند اما نا موفق بود.

با این حال وزنه برداری ایران تابحال با دو طلای کیانوش رستمی و سهراب مرادی توانسته کاروان ایران را در جدوا مدالها تا مکان بیستم بالا بکشد.

نتایج دسته 94 کیلوگرم با حضور سهراب مردای

  • سهراب مرادی از ایران با رکورد 182 یک ضرب، 221 دوضرب و مجموع 403 کیلوگرم ( مدال طلا)
  • واژدیم استرالتسو از بلاروس با رکورد 175 یک ضرب، 220 دوضرب و مجموع 395 کیلوگرم ( مدال نقره)
  • آیوریماس دیژبالیس از لیتوانی با رکورد 177 یک ضرب، 215 دوضرب و مجموع 392 کیلوگرم (مدال برنز)

سهراب مرادی: شاید این آخرین حضورم بود

مرد طلایی ایران بعد از فتح ریو گفت: آرزویم این است که وزنه‌برداری ایران 3 طلا در المپیک بگیرد.

سهراب مرادی می‌گوید: شاید این آخرین حضورم بود.

سهراب مرادی وزنه بردار دسته 94 کیلوگرم بعد از مهار 403 کیلوگرم در مجموع طلای المپیک را از ان خود کرد. او پس از این موفقیت گفت: آرزوی من این است که وزنه‌برداری ایران 3 مدال طلا در المپیک بگیرد و بهداد سلیمی هم مدال طلا بگیرد. من بعد از المپیک لندن مشکلاتی داشتم، اما ناامید شدم و به خانه رفتنم. بعد تصمیم گرفتم تنها تمرین کنم. همه به من می‌خندیدند که در سرما تمرین می‌کنم. حتی بعدش مشکل بازنشستگی اجباری داشتم.

او در ادامه افزود: تمام تلاشم را کردم چون شاید آخرین حضورم باشد. کسی از 4 سال بعد خبر ندارد. مردم به من می‌گفتند چرا تلاش می‌کنی، اما من سخت کار کردم و طلا گرفتم.

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *