تاثیر آلودگی هوا در فوت آیت الله هاشمی

نقش آلودگی هوا در فوت آیت الله هاشمی

مانند بسیاری دیگر از شهروندان که قربانی آلودگی‌ هوا می‌شوند و در گواهی فوت هیچ‌کدام نوشته نمی‌شود، علت مرگ: آلودگی هوا.

آلودگی هوا، در فوت آیت الله هاشمی نقش داشت؟

آلودگی هوا ضمن تشدید عوارض قلبی و تنفسی در مبتلایان به این بیماری‌ها، از عوامل اصلی در بروز بیماری‌های قلبی و تنفسی در افراد سالم هم هست. در‌صورتی‌که غلظت آلاینده‌های هوا فراتر از ظرفیت تصفیه ریه انسان باشد، آلاینده‌ها به جریان خون وارد می‌شوند و عوارض قلبی و تنفسی‌ای مانند اختلال در انتقال اکسیژن به بافت‌های بدن، افزایش ضربان قلب، سکته قلبی، کاهش ظرفیت شش‌ها، آسم، برونشیت و سرطان ریه به وجود می‌آید.

همیشه بیماری‌های قلبی علامت‌دار نیستند و شدت بیماری به حدی نیست که فرد را دچار مشکل کند، در نتیجه فرد نیز از بیماری خود بی‌اطلاع می‌ماند. در این مواقع، آلودگی هوا به‌عنوان یک فاکتور تسریع‌کننده باعث آشکار شدن بیماری‌های نهفته خواهد شد.

به گفته معاون درمان وزیر بهداشت، آیت‌الله هاشمی سابقه بیماری قلبی داشته است، هرچند سکته قلبی در این سن دور از ذهن نیست. آمار بهشت زهرا می‌گوید، در روزهای آلودگی هوای تهران، ۳۰ نفر به تعداد ورودی‌های گورستان اصلی پایتخت افزوده می‌شود. این عدد بزرگی است وقتی بدانیم در روزهای عادی، به‌طور متوسط ۱۶۰شهروند تهرانی جان می‌سپارند اما آلودگی هوا که حالا شده است یکی از بزرگ‌ترین معضلات زیست‌محیطی شهرهای بزرگ ایران، حدود ۲۰ درصد میزان مرگ‌و‌میر را افزایش می‌دهد.

اکنون یاد و یادگارهای آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و کارنامه پربارش برای ما به یادگار باقی‌مانده است. وزیر بهداشت هم گفته است: هیچ ابهام پزشکی‌ای، درباره مرگ ایشان وجود ندارد. پس باید انتظار داشت در گواهی فوت ایشان، علت مرگ، ایست قلبی ذکر شود، مانند بسیاری دیگر از شهروندان که قربانی آلودگی‌ هوا می‌شوند و در گواهی فوت هیچ‌کدام نوشته نمی‌شود، علت مرگ: آلودگی هوا. اما شاید باید آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی را بزرگ‌ترین قربانی آلودگی ‌هوای تهران دانست، معمایی که احتمالا هیچ‌وقت پاسخی داده نخواهد شد.
منبع:روزنامه وقایع اتفاقیه

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *