جزئیات جدید از بیماری تب کریمه کنگو در اصفهان

تب-کریمه-کنگو

بیماری تب کریمه کنگو از حیوان به انسان سرایت میکند که چند مورد بیمار مبتلا به تب کنگو در اصفهان مشاهده شده است.

تب کریمه کنگو در اصفهان

غلامرضا اصغری با اشاره به مشاهده چند مورد بیماری تب کریمه کنگو در استان اصفهان عنوان کرد:تا کنون 4 مورد بیماری تب کریمه کنگو در استان اصفهان مشاهده شده و از مردم استان میخواهیم گوشت را صرفاً از مراکز مورد تائید بهداشت و دامپزشکی تهیه کنند.تب کریمه کنگو

تب کریمه کنگو

تب کریمه کنگو

تب کریمه کنگو در ایران

وی با اشاره به اخبار منتشر شده از مرگ یک نفر بر اثر بیماری تب کنگو در مبارکه افزود:با توجه به اینکه هنوز جواب آزمایش این فرد از تهران برای شناسایی ویروس دریافت نشده، نمی توان به صورت قطعی گفت که دلیل مرگ وی مربوط به تب کنگو بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:افرادی که به این ویروس مبتلا بودند، در حال حاضر بستری و تحت درمان هستند و وضعیت جسمانی آن ها رو به بهبودی است.
وی بیان کرد:برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس خطرناک باید ابتدا دام را بعد از ذبح بهداشتی به مدت 24 ساعت در سیستم هایی با دمای معمولی (منفی 1 تا منفی 4 درجه سانتی گراد) نگهداری و سپس بسته بندی کرد. قبل از مصرف نیز گوشت در دمای فریزر حداقل به مدت سه الی چهار ساعت نگهداری و پس از آن مصرف شود.
اصغری با اشاره به این بیماری خاطرنشان کرد:ویروس CCHF به وسیله دام، لاشه دام، ترشحات و خون آبه و کنه هیالوما منتقل می شود؛ مخزن ویروس در طبیعت اصولا کنه است و البته گاو، گوسفند، بز و خرگوش نیز به عنوان مخزن مطرح هستند.
وی اظهار داشت:بیماری CCHF یک بیماری خونریزی دهنده تب دار حاد بوده که بیشتر به وسیله کنه منتقل می شود. با وجودی که ویروس مخصوص حیوانات است موارد تک گیر و همه گیر CCHF در انسان نیز اتفاق می افتد، این بیماری متاسفانه مرگ و میر بالایی دارد.
اصغری با اشاره به راه انتقال این بیماری تصریح کرد:کنه مخزن و ناقل بیماری بوده و عفوت در انسان پس از گزش کنه آلوده یا له کردن آن روی پوست یا تماس با پوست، لاشه حیوان، خون و ترشحات حیوان آلوده و یا تماس با خون و بافت های بیمار مبتلا ایجاد می شود و در واقع خطر انتقال در ذبح حیوان وجود دارد.

جزئیات جدید از بیماری تب کریمه کنگو در اصفهان

منبع : باشگاه خبرنگاران

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *