تست بسیار جالب تعیین سن واقعی

شما واقعا چند سال دارید؟ تست بسیار جالب و واقعی
335
دسته‌بندی نشده

تست بسیار جالب تعیین سن واقعی

شما واقعا چند سال دارید؟ تست بسیار جالب و واقعی

 

در این پست جالب شما با تشخیص سن واقعی خودتان یعنی سن عقلی، سن عاطفی، سن شناسنامه ای، و ضریب هوشی خودتان مواجه می شوید!!

 

تمام افراد دو نوع سن دارند،حتی خود شما!یکی سن‌شناسنامه‌ای  ودیگری سن عقلی! به عبارت دیگر عملکرد مغزی و ذهنی شما می‌تواند به شکل باورنکردنی بالاتر یا پایین‌تر از سن شناسنامه‌ای‌تان باشد. البته سن عاطفی هم در دسته سن‌های شما قرار می‌گیرد. پس بهتر است در ابتدا با انواع و اقسام سن‌های درونی‌تان آشنا شوید و بعد به کمک یک تست خودتان را بسنجید.

 

 تعریف سن عقلی  

سن عقلی سنی است که رشد عقلانی فرد را نشان می‌دهد. سن شناسنامه‌ای بر‌ای همه به یک سرعت می‌گذرد و فرد درگذر آن دخالتی ندارد اما سن عقلی با توجه به فاکتورهایی چون ژن، محیط، تغذیه، خانواده و تعلیم و تربیت اجتماعی می‌تواند بیشتر یا کمتر از سن شناسنامه‌ای باشد.

 

سن عقلی قابل اندازه‌گیری است که IQ نامیده می‌شود. همان‌طور که می‌دانید خوشبختانه ما ایرانیان از این لحاظ مشکلی نداریم و جزو ملل IQ بالاییم. حتما شنیده‌اید که می‌گویند: «طرف بیشتر از سنش می‌فهمه.» در بعضی از جوامع پیشرفته، سیستم سن عقلی عمومی را در یک سطح استاندارد نگه می‌دارند و برای مقاصد خاص افرادIQ بالا را از کشورهای عمدتا جهان سوم وارد می‌کنند. حال آنکه در کشور ما هدف از قدیم بالا بردن رشد سن عقلانی عمومی بوده و هست.

 

یک مورد دیگر نیز وجود دارد که به آن سن عاطفی می‌گویند اما این در مورد همه صدق نمی‌کند یعنی ممکن است که سن عاطفی فرد هماهنگ با سن عقلی یا شناسنامه‌ای او باشد و دسته‌بندی جدیدی را تشکیل ندهد.

 

 تعریف سن عاطفی

سن احساسی، نشان‌دهنده حالات احساسی درونی و برداشت فرد از سن خودش است. دقت کنید سن احساسی، سن روحیات ماست و متاسفانه مشکل بزرگ مردم ما و جامعه ایرانی در اینجاست که بر این باور غلط هستیم که سن احساسی باید هم‌سرعت با سن شناسنامه‌ای بالا رود.

 

مثالی می‌زنم؛ حتما دیده‌اید با شروع بارندگی آدم‌ها احساسات جالبی را تجربه می‌کنند. همه افراد این سیگنال‌های درونی را دریافت می‌کنند ولی واکنش‌ها نسبت به آن کاملا متفاوت است که این موضوع حتی در یک گروه‌های همسن هم دیده می‌شود. عده‌ای بی‌درنگ از خانه بیرون می‌روند و زیر باران با خوشحالی قدم می‌زنند (تعداد خیلی کم). عده زیادی چند قدم به پنجره نزدیک تر می‌شوند ولی زیر باران رفتن را برای سن خودشان زشت می‌دانند. تعدادی هم اصلا علاقه خاصی نشان نمی‌دهند چون فکر می‌کنند، سن‌شان از این حرف‌ها گذشته است.

 

کشورها در تلاش هستند تا سن احساسی افراد را در حد معقول پایین بیاورند چون برای شاد زیستن به آن احتیاج داریم. حال آنکه باور عمومی ما بر این است که هر کاری سنی دارد.

 

محققان به این نتیجه بزرگ رسیده‌اند که برای داشتن عمر طولانی و سلامت در جامعه باید سن احساسی را حدود ۲۵-۱۸ سالگی حفظ کرد. آدمی هنگامی می‌میرد که سن احساسی به او بگوید که «تو دیگر پیر و از کار افتاده‌ای.» سن عقلی و شناسنامه‌ای فرمانبردار است و سن احساسی فرمانده مطلق.

 

تعریف سن شناسنامه‌ای

همان‌طور که از اسمش پیداست با یک تاریخ تولد شروع می‌شود و در واقع گذر عمر را بر جسم انسان نشان می‌دهد. سن شناسنامه‌ای فقط ملاک قانونی سن افراد است و فاصله زمانی از تولد را بیان می‌کند.

 

با ایـن تـست هـوش، IQ خـود را مشخـص کنیـد

برای دانستن سن عقلی‌تان در مرحله اول ضریب هوشی خود را بسنجید. برای به‌دست آوردن ضریب هوش خود به طور نسبی می‌توانید از این تست استفاده کنید. تستی که در اینجا مشاهده می‌کنید شاید ساده‌ترین و درعین حال تعیین‌کننده‌ترین تست برای سنجش IQ باشد. برای انجام این تست پس از خواندن هر سؤال در عرض فقط ۵ ثانیه باید به آن پاسخ دهید این جواب را روی کاغذ یادداشت کنید.

 

۱٫  بعضی از ماه‌ها ۳۰ روز دارند و بعضی ۳۱ روز. چند ماه ۲۹ روز دارد؟

۲٫  اگر دکتر به شما ۳ قرص بدهد و بگوید هر نیم‌ساعت یک قرص بخور چقدر طول می‌کشد تا تمام قرص‌ها خورده شود؟

۳٫ من ساعت ۸ شب به تختخواب رفتم و ساعتم را کوک کردم که ۹ صبح زنگ بزند وقتی با صدای زنگ ساعت از خواب بیدار شدم، چند ساعت خوابیده بودم؟

۴٫ عدد ۳۰ را به نیم تقسیم کنید و عدد ۱۰ را به حاصل آن اضافه کنید چه عددی به دست می‌آید؟

۵٫ مزرعه‌داری ۱۷ گوسفند زنده داشت. تمام گوسفندهایش به جز ۹ تا مردند چند گوسفند زنده برایش باقی مانده است؟

۶٫ اگر تنها یک کبریت داشته باشید و وارد یک اتاق سرد و تاریک شوید که در آن یک بخاری نفتی، یک چراغ نفتی و یک شمع باشد اول کدام‌یک را روشن می‌کنید؟

۷٫ فردی خانه‌ای ساخته که هر چهار دیوار آن به سمت جنوب پنجره دارد خرسی بزرگ به این خانه نزدیک می‌شود، این خرس چه رنگی است؟

۸٫ اگر ۲ سیب از ۳ سیب بردارید چند سیب دارید؟

۹٫ حضرت موسی از هر حیوان چند تا با خود به کشتی برد؟

۱۰٫ اگر اتوبوسی را با ۴۳ مسافر از مشهد به سمت تهران برانید و در نیشابور ۵ مسافر را پیاده کنید و ۷ مسافر جدید را سوار کنید و در دامغان ۸ مسافر پیاده و ۴ نفر را سوار کنید

 

و سرانجام بعد از ۱۴ ساعت به تهران برسید حالا نام راننده اتوبوس چیست؟

و اما پاسخ تست ها:

۱٫ تمام ماه‌ها حداقل ۲۹ روز را دارند.

 

۲٫ یک ساعت (شما یک قرص را در ساعت یک و دیگری را در ساعت یک‌و‌نیم و بعدی را در ساعت دو می‌خورید).

 

۳٫ فقط یک ساعت. ساعت کوکی نمی‌تواند شب و روز را تشخیص دهد پس به اولین ساعت ۹ که برسد زنگ می‌زند که ساعت همان ۹ شب است.

 

۴٫ حاصل ۷۰ است (تقسیم بر نیم معادل ضربدر ۲ است).

 

۵٫ او ۹ گوسفند خواهد داشت.

 

۶٫ اول باید کبریت را روشن کرد.

 

۷٫ سفید چون خانه‌ای که هر چهار دیوارش رو به سمت جنوب پنجره داشته باشد باید در نوک قطب جنوب باشد.

 

۸٫ همان ۲ سیب.

 

۹٫ هیچ (حضرت نوح بود نه حضرت موسی)

 

۱۰٫ خوب خودتونید دیگه (نام خودتان)

 
ارزیابی تست و سطح هوش بر اساس تعداد جواب‌های نادرست:

 

۷ جواب نادرست و بیشتر: IQ درحد دانش‌آموز دبستان بین ۸۵ تا ۹۵

 

۶ جواب نادرست: IQ درحد دانش‌آموز دبیرستان بین ۹۵ تا ۱۱۰

 

۵ جواب نادرست: IQ درحد دانشجو بین ۱۱۰ تا ۱۲۰

 

۲ تا ۴ جواب نادرست: IQ درحد  استاد دانشگاه بین۱۲۰ تا ۱۳۰

 

یک جواب نادرست: IQ فوق‌العاده ۱۳۰ به بالا

 

در مرحله دوم برای به‌دست آوردن سن عقلی خود کافی است سن تقویمی خود را ضربدر ضریب هوشی‌تان کرده و سپس آن را بر ۱۰۰ تقسیم کنید.

 

سن عقلی: سن تقویمی × ضریب هوش تقسیم بر ۱۰۰

 

 

فقط افراد بالای هجده سال +18

جفت گیری اسب های تزئینی

فروش ویژه پلی استیشن 😍😱

کارواش خانگی (اسپری کارواش ۳ سر)

laptop stock لپ تاپ استوک روبیک دیجیتال سعید رمضانی

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *